Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

hogwarts legacy

Gra „Hogwarts Legacy" osadzona w świecie Harrego Pottera osiągnęła ogromny sukces na całym świecie, generując 850 milionów dolarów ze sprzedaży ponad 12 milionów kopii w ciągu dwóch tygodni od premiery na konsole PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC. To największa premiera w historii marki należącej do Warner Bros. Discovery (WarnerBros). Pobiła ona rekord serwisu Twitch w kategorii gier dla pojedynczego gracza, osiągając 1,28 miliona widzów (jednocześnie) podczas premiery. Jak podają twórcy, wynikiem ponad 280 milionów godzin gra poprawiła także wewnętrzne rekordy firmy. Jaki może mieć to wpływ na akcję wydawcy?

 

Warner Bros. Discovery

Warner Bros. Discovery to międzynarodowa korporacja mediowa, która zajmuje się produkcją i dystrybucją treści multimedialnych, w tym filmów, programów telewizyjnych i gier wideo. Firma powstała w 2021 r. z połączenia WarnerMedia (właściciela marek: HBO, CNN, Warner Bros., DC Comics) oraz Discovery, Inc. (właściciela marek: Discovery Channel, Animal Planet, HGTV). Obecnie Warner Bros. Discovery jest jedną z największych firm tego typu na rynku mediowym, posiadając szeroką gamę marek i usług w branży rozrywkowej i medialnej.

Model biznesowy spółki opiera się na generowaniu zysków z tych dziedzin poprzez różne źródła przychodów, m.in.: sprzedaż biletów kinowych, licencjonowanie filmów i programów telewizyjnych, sprzedaż gier wideo oraz reklamy. Warner Bros. Discovery zarabia również na subskrypcjach swoich platform streamingowych, takich jak HBO Max, Discovery+ oraz innych usług cyfrowych, takich jak usługi reklamowe dla przedsiębiorstw.

 

Wyniki finansowe

Reklama

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: Warner Bros. Games

Hogwarts Legacy wydaje się najbardziej udaną premierą gry w historii marki, należącej do Warner Bros. Discovery, a „Harry Potter" w wydaniu RPG ustanowiła również rekord platformy streamingowej Twitch dla gier jednoosobowych, z wynikiem 1,28 miliona widzów jednocześnie w momencie premiery. Dodatkowo, według wydawcy: „nastąpił również wzrost globalnego zaangażowania fanów marki w ogóle, z Wizarding World Digital, generującym o 300 proc. wyższy ruch niż normalny miesięczny średni dla pierwszych 10 dni lutego”.

Przychody spółki w minionych trzech kwartałach wystrzeliły o ponad 200 proc. r/r., ale wynik z działalności operacyjnej okazał się najgorszy od dekady, wykazując stratę. Wpływ na to mogła mieć trwająca restrukturyzacja spółki (stanowi ona 9 proc. kosztów), wraz z opłatami administracyjnymi (stanowiącymi 19 proc. kosztów). Prezes firmy David Zaslav w liście do inwestorów informuje: „Po podjęciu ważnych decyzji dotyczących restrukturyzacji, w tym roku skupiamy się na budowaniu i rozwijaniu naszych firm na przyszłość, a początek jest znakomity. Obserwujemy silną dynamikę w całym przedsiębiorstwie, w tym nasze ekscytujące długoterminowe plany dla DC Studios, historyczny sukces naszego najnowszego serialu HBO The Last of Us, znaczące zyski finansowe i operacyjne w DTC oraz rekordowa sprzedaż naszej najnowszej gry Hogwarts Legacy. Wierzymy, że dzięki naszemu niezrównanemu portfolio aktywów i własności intelektualnej, rosnącej liście wyjątkowych talentów twórczych i jednych z najciekawszych opowieści w branży, zmieniliśmy pozycję naszych firm, aby w pełni wykorzystać wiele możliwości, które przed nami stoją”. W wywiadzie dla mediów zaznaczył on, że firma będzie produkować kolejne filmy z serii „Władca Pierścieni" oraz koncentrować się na restrukturyzacji DC Universe i nadchodzących inicjatywach związanych z serwisami streamingowymi. Firma ma również zamiar rozwijać dział gier wideo, a Zaslav stwierdził, że są one kluczowe dla jej strategii. Jednym z problemów, które jednak mogą się pojawić, jest kosztowna przebudowa DC. Z jednej strony pochłonie ona wiele środków finansowych, a z drugiej będzie wymagała czasu, aby przynieść zyski.

Wydaje się, że osiągnięte przychody ze sprzedaży gry „Hogwarts Legacy” mogą wpłynąć na wzrost przychodów całej spółki o ok. 9 proc. względem IV kw. 2022 r. Ciężko jednak jest oszacować, jak wpłynie to na wynik finansowy spółki, gdyż nie znamy jeszcze konkretnych kosztów związanych z dystrybucją i marketingiem tytułu. Jednak wpływ ponownego wzrostu zainteresowania marką „Harrego Pottera” może przełożyć się na zainteresowanie się pozostałymi produktami tej marki.

 

Co sądzi Wall Street o cenie akcji Warner Bros. Discovery?

Reklama

Jak podaje portal Market Screener, spółka posiada 26 rekomendacji, z czego przeważnie są to rekomendacje kupna. Średnia cena docelowa jest wyznaczona na poziomie 21,71 USD, czyli o 36 proc. wyżej od ostatniej ceny zamknięcia. Najwyższa cena docelowa znajduje się na poziomie 36 USD, a najniższa wynosi 11 USD.

 grafika numer 2 grafika numer 2

Źródło: Conotoxia MT5, WarnerBros, Daily

 

Grzegorz Dróżdż, Analityk Rynków Finansowych Conotoxia Ltd. (usługa inwestycyjna Cinkciarz.pl)

Nota prawna Conotoxia Ltd.

Reklama

 

Czytaj więcej