Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

grupa bmw

  • Spadły zarówno przychody i zyski BMW w I kwartale 2024 roku
  • Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych marki BMW wzrosła o niecałe 41%!
  • Tymczasem, Niemcy porzuciły dopłaty do elektryków od początku 2024 roku

 

Duży spadek zysków BMW

Najnowszy raport finansowy BMW za I kwartał 2024 roku pokazał wyraźny spadek zysków spółki. Spadły również przychody, choć liczba sprzedanych samochodów wzrosła.

Grupa BMW odnotowała zysk przed opodatkowaniem (EBIT) w wysokości 4,16 mld EUR w I kwartale 2024 roku, co oznacza spadek o aż 18,9% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zysk netto spadł o 19,4% rok do roku do 2,95 mld EUR.

Według niemieckiego producenta samochodów, spadek ten wynikał przede wszystkim ze wzrostu kosztów produkcji i kosztów stałych, a także z nasilającej się konkurencji.

Reklama

Całkowity przychód również odnotował zniżkę rok do roku, do 36,6 mld EUR w I kwartale 2024 roku. Był on o 0,6% niższy niż w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku.

Ogólna sprzedaż pojazdów odnotowała skromny wzrost o 1,1%, osiągając wynik ponad 594 tys. sztuk.

 

Zobacz także: Kurs giganta z WIG20 w górę o 42%! Mocne “Kupuj” w nowej rekomendacji dla firmy z GPW

 

Elektryczny sukces BMW?

Szczególnie dobrze wypadł segment pojazdów elektrycznych. To spore osiągnięcie biorąc pod uwagę, że rodzimy rynek oraz inni niemieccy producenci mierzą się z poważnymi problemami związanymi z dystrybucją “elektryków”.

Reklama

Wystarczy wspomnieć, że od początku tego roku Niemcy nie oferują już dopłat do zakupywanych nowych samochodów elektrycznych. W marcu 2024 roku liczba nowych rejestracji samochodów w pełni elektrycznych (wszystkich producentów) spadła o 11,3% rok do roku w Unii Europejskiej oraz aż o 28,9% w Niemczech.

Pisaliśmy o tym tutaj: Krach sprzedaży elektryków w Europie! Niemcy ominą zakaz spalinowych samochodów od 2035

 

BMW zwróciło uwagę na rosnący popyt w przypadku samochodów elektrycznych, które stanowiły 13,9% dostaw wszystkich pojazdów wyprodukowanych przez grupę (w 2023 roku było to 11,1%). To wzrost o 26,4% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

W pierwszych trzech miesiącach roku firma dostarczyła około 83 tys. w pełni elektrycznych pojazdów (BEV) marek BMW, Mini i Rolls-Royce. Sprzedaż akumulatorowych pojazdów elektrycznych (BEV) wzrosła o około 28% rok do roku.

W ciągu ostatnich dwóch lat grupa BMW dostarczyła klientom ponad 1,1 mln pojazdów elektrycznych. Ponad 60 procent z nich stanowiły w pełni elektryczne samochody zasilane akumulatorowo.

Reklama

“Pełne” elektryki marki BMW odnotowały szczególnie silny wzrost, bo aż o 40,6%. Do klientów dostarczono łącznie 122,6 tys. elektrycznych pojazdów BMW Group, zarówno BEV, jak i hybryd plug-in (PHEV), co stanowi udział w sprzedaży na poziomie prawie 21%.

 

Zobacz także: Gigant paliwowy odnotował spadek zysku o 40%! Wielki skandal z firmami Big Oil w roli głównej

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z grupa bmw