Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

gra giełdowa cdr

  • 26 kwietnia br. odbył się finałowy etap 20. edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej, organizowanej przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) oraz Fundację GPW
  • Główną nagrodę w konkursie odebrał zespół Rurki i spółka z Technikum Gastronomiczno-Hotelarskiego nr 10 w Krakowie
  • Zwycięska drużyna osiągnęła stopę zwrotu wynoszącą 17,23%

Poznaliśmy wyniki konkursu, którego końcowy etap odbył się 26 kwietnia br. na Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Do Finału zakwalifikowało się łącznie 26 zespołów: dziesięć najlepszych zespołów w rankingu I etapu, dziesięć najlepszych zespołów w rankingu II etapu oraz sześć najlepszych zespołów wyłonionych w czasie dogrywki.

Finaliści rywalizowali o jak najwyższą stopę zwrotu mając do dyspozycji akcje, ETF-y oraz kontrakty terminowe notowane na GPW. Główną nagrodę w konkursie odebrał zespół Rurki i spółka z Technikum Gastronomiczno-Hotelarskiego w Krakowie. Zwycięska drużyna osiągnęła stopę zwrotu wynoszącą 17,23%. Kolejne, czołowe miejsca zajęły drużyny: Fanclub Ignasia, Człenie inwestorzy, Małpy Biznesu, Gold 3.

W Finale SIGG nagrodzonych zostało pięć najlepszych Zespołów, które uzyskały najwyższe wartości portfela inwestycyjnego.

Nagrody pieniężne otrzymały Zespoły oraz nauczyciele-opiekunowie:

  • 1 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 10 tys. zł.
  • 2 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 8 tys. zł.
  • 3 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 6 tys. zł.
  • 4 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 4 tys. zł
  • 5 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 2 tys. zł

Wyróżnionych zostało również 21 kolejnych Zespołów wraz z nauczycielami-opiekunami.

  • od 6 do 10 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1,6 tys. zł.
  • od 11 do 15 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1,4 tys. zł.
  • od 16 do 20 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1,2 tys. zł.
  • od 20 do 26 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1 tys. zł.

 

TOP 26 Zespołów 20. edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej

Miejsce

Zespół

Szkoła

Miasto

1

Rurki i spółka

TECHNIKUM GASTRONOMICZNO-HOTELARSKIE NR 10 W KRAKOWIE

Kraków

2

Fanclub Ignasia

TECHNIKUM NR 2 W KŁODZKU

Kłodzko

3

Człenie inwestorzy

TECHNIKUM NR 2 W KŁODZKU

Kłodzko

4

MAŁPY BIZNESU

TECHNIKUM KINEMATOGRAFICZNO-KOMPUTEROWE IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO

Warszawa

5

GOLD 3

TECHNIKUM EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNE NR 1

Poznań

6

Wejher

V LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WEJHEROWIE

Wejherowo

7

PKK

TECHNIKUM KINEMATOGRAFICZNO-KOMPUTEROWE IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO

Warszawa

8

Bezimienni - SGH

NIEPUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR 81 SGH

Warszawa

9

Grzyby po deszczu

TECHNIKUM KINEMATOGRAFICZNO-KOMPUTEROWE IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO

Warszawa

10

KACPER&SZYMON

TECHNIKUM NR 5

Ostrów Wielkopolski

11

Brainless Investmens

XLVII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO

Warszawa

12

BOWLERZY

IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. RTM. WITOLDA PILECKIEGO

Piaseczno

13

Topolowka111

ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 13 III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCAŁCĄCE IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE W GDAŃSKU

Gdańsk

14

Smoki

TECHNIKUM NR 1

Tomaszów Mazowiecki

15

LMJP

PUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR V W OPOLU   

Opole

16

FC Po 3E

III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

Ostrów Wielkopolski

17

BESTIE DISA

II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. PŁK. LEOPOLDA LISA-KULI

Rzeszów

18

Wrzosy

SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 344 IM.POWSTANIA WARSZAWSKIEGO

Warszawa

19

MSZ

TECHNIKUM NR 2 W KŁODZKU

Kłodzko

20

MELON

XCIV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. GEN. STANISŁAWA MACZKA

Warszawa

21

Investio

TECHNIKUM NR 1 W GLIWICACH

Gliwice

22

KlasaIVA

TECHNIKUM NR 10 W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 10 IM. JANA SZCZEPANIKA

Łódź

23

Masny Biznes

VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W KIELCACH

Kielce

24

Abyss

II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. PŁK. LEOPOLDA LISA-KULI

Rzeszów

25

Tapterland

II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. MARII KONOPNICKIEJ W ŁOMŻY

Łomża

26

LO31-3D-01

XXXI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. LUDWIKA ZAMENHOFA

Łódź

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) to projekt edukacyjny, składający się z gry inwestycyjnej i nauki przy pomocy platformy edukacyjnej. Uczestnikami są 2-4 osobowe zespoły inwestujące pod opieką nauczycieli. Każdy zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych pieniędzy. Uczestnicy korzystali ponadto z platformy edukacyjnej, gdzie mogli zdobywać potrzebną wiedzę na temat inwestowania oraz notowanych instrumentów.

Reklama

- Szkolna Internetowa Gra Giełdowa to niezwykle udany i wartościowy projekt edukacyjny realizowany przez Giełdę i Fundację GPW, którego celem od samego początku było wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz uczenie mechanizmów giełdy w sposób możliwie najbardziej praktyczny. Projekt SIGG ma tę szczególną zaletę, że łączy edukację z zabawą, dzięki czemu w bardzo przystępny sposób uczy inwestowania na giełdzie – mówi Piotr Borowski, Członek Zarządu GPW.

- Dziś kończymy jubileuszową, 20. edycję SIGG, w której udział wzięło niemal 19 000 uczniów i rekordowa liczba ponad 1000 nauczycieli. Tak wielkie zainteresowanie potwierdza fakt, że projekt opracowany przed 20 laty przez zespół pracowników GPW był doskonałą inicjatywą, która do dziś spełnia swoje cele edukacyjne, daje nam wiele satysfakcji oraz przyciąga nowych uczniów i nauczycieli – dodaje Alina Bączar, Wiceprezes Fundacji GPW.

Organizatorami projektu są Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Fundacja GPW oraz Partner Strategiczny Fundacja im. Lesława A. Pagi. Partnerami konkursu są: Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, Santander Biuro Maklerskie, Santander Leasing, KDPW oraz Warszawski Instytut Bankowości. Patronat honorowy objęły: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Patronami medialnymi są: Rzeczpospolita, Parkiet oraz Kurier Nauczycielski.

Czytaj więcej

Artykuły związane z gra giełdowa cdr