Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

enter air bilety

Prognoza wyników na 1Q 2022 – stopniowa odbudowa popytu, szacowana realizacja ok. 95% lotów w relacji do 1Q’19.

 

Komentarz BDM: Od początku 2022 roku spółka obserwowała i odczuwała postęp wychodzenia z kryzysu wywołanego pandemią COVID-19. Pomimo wojny na wschodzie, co wpłynęło na dużą niepewność na świecie i na rynkach oraz przełożyło się na wzrost cen ropy i osłabienie PLN spodziewamy się, że w minionym kwartale spółka zrealizowała blisko 95% lotów w relacji do 1Q’19. Szacujemy, że omawianym kwartale Enter Air wypracował 223,3 mln PLN przychodów (+162,7% r/r), z czego 96% stanowiły usługi lotnicze (214,3 mln PLN, +165,4% r/r), a za resztę odpowiadała sprzedaż pokładowa (9,0 mln PLN, +111,6% r/r). Według naszych obliczeń, wynik brutto ze sprzedaży w 1Q’22 wyniósł -15,6 mln PLN (-16,0 mln PLN – usługi lotnicze, 0,5 mln PLN – sprzedaż pokładowa). Na poziomie EBITDA MSSF 16 prognozujemy 37,8 mln PLN (vs -17,7 mln PLN w 1Q’21). W związku z negatywnymi różnicami kursowymi (według naszych szacunków obciążą wynik o ok. 25 mln PLN), szacujemy że spółka w 1Q’22 miała 41,0 mln PLN straty netto.

 

Reklama

Perspektywa 2022 roku - spółka liczy, że w tym roku pod kątem liczby lotów wróci no normalnych poziomów. Możliwy jest nawet powrót do 100% z 2019 roku. Trzeba jednak podkreślić, że jej celem nie jest uzyskanie jak największej liczby lotów, ale najważniejszym celem jest powrót do trwałej rentowności. Uzyskują ją wówczas, gdy jest przewaga popytu nad podażą i mają wówczas największą efektywność wykorzystania flot. W tym roku spółka planuje korzystać z 25 swoich samolotów. Czy będzie zwiększać flotę korzystając z wynajmu dodatkowych maszyn, zależy od tego jak ostatecznie poukładają się tegoroczne kontrakty. Spółka zakłada, że w 2022 roku osiągną zysk netto, sytuacja na rynku jest dobra, a restrukturyzacja w postaci m.in obniżenia kosztów leasingu samolotów, którą prowadzili przez ostatnie dwa lata, już przynosi efekty. Decyzja dotycząca inwestycji w nowy hangar może zapaść w 2022 roku.

 

Główne ryzyka biznesowe spółki to - utrzymująca się pandemia COVID-19 oraz wojna na wschodzie (m.in. wysokie ceny ropy -> jednak spółka jest w stanie przenosić je na klienta; osłabienie PLN vs USD co może przełożyć się na mniejszy popyt w Polaków; zamknięte korytarze powietrzne nad Ukrainą i w jej pobliżu co ma wpływ na wydłużenie lotu (o ok. 5%) i zwiększenie kosztu; z drugiej strony poprawiła się sytuacja konkurencyjna -> zniknięcie z rynku ukraińskich linii lotniczych SkyUp).

 

Dywidenda - na razie w związku z pożyczką PFR Enter Air ma ograniczenie dotyczące wypłaty dywidendy. Obowiązuje ono do momentu spłaty pożyczki. Teoretycznie istnieje możliwość uzyskania zgody PFR na wypłatę dywidendy, ale aktualnie nie są prowadzone takie rozmowy.

Reklama

Enter Air (ENTER): prognoza wyników finansowych, perspektywa na 2022 rok, ryzyka biznesowe, dywidenda od Enter Air - 1Enter Air (ENTER): prognoza wyników finansowych, perspektywa na 2022 rok, ryzyka biznesowe, dywidenda od Enter Air - 1

Enter Air (ENTER): prognoza wyników finansowych, perspektywa na 2022 rok, ryzyka biznesowe, dywidenda od Enter Air - 2Enter Air (ENTER): prognoza wyników finansowych, perspektywa na 2022 rok, ryzyka biznesowe, dywidenda od Enter Air - 2

Enter Air (ENTER): prognoza wyników finansowych, perspektywa na 2022 rok, ryzyka biznesowe, dywidenda od Enter Air - 3Enter Air (ENTER): prognoza wyników finansowych, perspektywa na 2022 rok, ryzyka biznesowe, dywidenda od Enter Air - 3

 

 

Reklama

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z enter air bilety