Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

duża inwestycja w ładowarki samochodów

  • Koncern traci podczas dzisiejszej sesji (godz. 11:35) -0,13%, a cena jednej akcji wynosi 67,59 zł.
  • Fundusz Orlen VC zainwestował w polski start-up EUROLOOP, produkujący ultraszybkie ładowarki do samochodów.
  • Spółka ogłosiła kolejny kontrakt na dostawy gazu z Saint-Gobain Polska, wydłużający ich współpracę do końca 2026.

 

Dalsza część tekstu znajduje się pod materiałem wideo

 

Kurs dalej waha się w okolicach 68 zł za akcję

Po osiągnięciu przez trend wzrostowy Orlenu szczytu 10 kwietnia i dobiciu do niemal kursu 70 zł za akcje, kurs koncernu zaczął notować korekty i idące z tym spadki notowań. W przeciągu ostatnich 10 sesji akcje największej spółki z GPW potaniały sumarycznie o -3,16%. W głównej mierze wynika to ze spadków od 11 kwietnia do końca sesji 16 kwietnia. Systematycznie od 17 kwietnia papiery Orlenu odbijają i w tym tygodniu wahają się w przedziale 67 a 68 zł za akcję. Podobnie jest w dniu dzisiejszym gdy mimo początkowego wybicia powyżej kursu 68 zł, spółka zaczęła nurkować po 10:00. Na godzinę 11:36 spółka traci -0,13% względem wczorajszego zamknięcia a cena ich jednej akcji wynosi 67,59 zł.

 

 grafika numer 1 grafika numer 1
Źródło: stooq.pl
Reklama

 

Mimo ostatnio osiąganych strat przez akcje Orlenu spółka w dłuższej perspektywie i tak wychodzi na plus. Spółka osiągnęła wzrost rzędu +8,18% w przeciągu ostatniego miesiąca, nawet po uwzględnieniu najświeższych korekt. W kolei w ostatnie 3 miesiące płocki koncern zwyżkował o +11,05%, a w rok o +18,17%.

 

Zobacz również: Stopa bezrobocia w Polsce - marzec 2024. Jak silny jest rynek pracy

 

Orlen inwestuje w polski start-up związany z ultraszybkimi ładowarkami

Płocki koncern multi energetyczny poinformował o strategicznej transakcji podjętej przez jego fundusz venture capital, ORLEN VC, który zainwestował w polski start-up EUROLOOP, który produkuje ultraszybkie stacje ładowania samochodów. Do tej pory spółka sprzedawała swoje ładowarki WILLBERT w Europie Zachodniej, lecz dzięki współpracy z Orlenem mają też zacząć pojawiać się w naszym kraju.

 

Reklama

 

Start-up ma przeznaczyć środki pozyskane od największej polskiej spółki na zwiększenie: sprzedaży na zagranicznych rynkach, mocy produkcyjnych oraz kapitału obrotowego. Marek Garniewski, Prezes Zarządu ORLEN VC, argumentował decyzję funduszu w sposób następujący: „Zgodnie ze zaktualizowaną Strategią Grupy ORLEN, do 2030 r. ma powstać 10 tysięcy punktów ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej. To duże wyzwanie w zakresie budowy infrastruktury i zapewnienia lokalizacji, ale także wyboru dostawcy technologii, która będzie odpowiadała na coraz wyższe oczekiwania klientów. Jesteśmy przekonani, że priorytety założycieli EUROLOOP, czyli wysoka efektywność, moc i elastyczność ładowarek oraz niższe koszty eksploatacji, doskonale wpisują się w zapotrzebowanie Grupy ORLEN. Fundusz sfinalizował transakcję w grudniu 2023 r., utrzymując wysoką aktywność inwestycyjną i kolejny raz pokazując jak skutecznie łączyć inwestycje w nowoczesne technologie z poszukiwaniem potencjalnych synergii”.

 

Zobacz również: Ceny działek spadły. Wymienia się 3 główne powody

 

Spółka będzie dostarczać gaz ziemny Saint-Gobain Polska

Wczoraj za pośrednictwem Polskiej Agencji Prasowej (PAP) spółka Orlen poinformowała o zawarciu umowy na dostawy gazu ziemnego w latach 2025-2026 polskim spółkom należącym do francuskiej Grupy Saint-Gobain. Firma jest czołowym producentem materiałów budowlanych nie tylko w Polsce, ale też na świecie. Według kontraktu, wchodzącego w życie wraz z początkiem 2025 r. i wygasającego wraz z końcem 2026 r. maksymalny wolumen dostaw wynosi 2,6 TWh gazu. Z kolei zakup surowca ma odbywać się na zasadach rynkowych, a jego cena ma być powiązana z indeksami giełdowymi. Nowo ogłoszona umowa to de facto kontynuacja współpracy Orlenu z polską częścią Saint-Gobain, która trwa od początku roku 2015.

 

Zobacz również: Ile zarabiają prezesi? „Tak wysokie tempo wzrostu wynagrodzeń jest nie do utrzymania”

Reklama

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z duża inwestycja w ładowarki samochodów