Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

disney+ abonament

Sezon wyników kwartalnych największych amerykańskich spółek giełdowych dobiega końca. W ostatnim czasie poznaliśmy wyniki Disneya. Zarówno przychody, jak i zysk były znacznie wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również szacunki analityków z Wall Street. Spółka może też pochwalić się wzrostem liczby abonentów.

 

10 sierpnia w środę po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Disney opublikował wyniki kwartalne. W II kwartale 2022 r. przychody wyniosły 21,5 mld USD w porównaniu do 17,02 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 26% rdr. Przewyższyły też oczekiwania analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 20,96 mld USD.

Spółka odnotowała znaczący wzrost przychodów z parków rozrywki. W minionym kwartale przychody z tego segmentu wzrosły o 72% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wyniosły 7,4 mld USD w porównaniu do 4,3 mld USD przed rokiem. Ten segment działalności spółki znacząco ucierpiał w czasie pandemii.

Spółka zakończyła kwartał zyskiem netto w wysokości 1,41 mld USD w porównaniu do 923 mln USD rok wcześniej, co stanowi wzrost o 53% rdr. Zysk na akcję wyniósł 1,09 USD wobec 0,80 USD przed rokiem. Okazał się też wyższy od szacunków analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 0,96 USD.

Reklama

Tym, co interesuje analityków i inwestorów, są też dane dotyczące liczby abonentów. Łączna liczba abonentów wzrosła do 152,1 mln. Wynik ten okazał się wyższy od szacunków analityków na poziomie 147 mln.

Średni przychód na abonenta spadł o 5%, gdyż wielu klientów kupuje tańsze usługi łączone. Disney jednak planuje podwyżkę abonamentu. Od 8 grudnia w USA Disney+ z reklamami będzie kosztował 7,99 USD miesięcznie, a więc tyle, ile obecnie wynosi cena Disney+ bez reklam. Cena Disney+ bez reklam natomiast wzrośnie o 3 USD do 10,99 USD, co będzie stanowiło wzrost o 38%.

Wyniki Disneya ucieszyły inwestorów. Dają one nadzieję, że rynek usług streamingowych nie jest jeszcze w pełni nasycony, czego niektórzy analitycy się obawiali. W notowaniach posesyjnych kurs akcji spółki wzrósł o ponad 6%. Od początku roku akcje spółki straciły na wartości ponad 25%.

Wykres kursu akcji Walt Disney CompanyWykres kursu akcji Walt Disney Company

Wykres kursu akcji Walt Disney Company w okresie 1 roku 

 

Disney z nową prognozą

Reklama

Spółka obniżyła dotychczasową długoterminową prognozę dotyczącą liczby abonentów platformy Disney+. Spodziewa się, że będzie ona mieścić się w przedziale od 215 do 245 mln. Byłby to wynik niższy o 15 mln wobec poprzedniej prognozy z 2020 r., która zakładała, że liczba abonentów sięgnie 230-260 mln do końca 2024 roku. Spółka poinformowała, że do tego czasu platforma Disney+ stanie się rentowna

 

Netflix został w tyle

Warto wspomnieć, że w lipcu wyniki opublikowała inna znana spółka z branży usług streamingowych – Netflix. Netflix również mógł pochwalić się wzrostem przychodów i zysku w stosunku do minionego roku. W II kwartale 2022 r. przychody wyniosły 7,97 mld USD wobec 7,34 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 8,5% rdr. Zysk netto okazał się wyższy o 7% niż rok wcześniej i wyniósł 1,44 mld USD. Spółce natomiast ubyło 790 000 abonentów. Spadek ten okazał się jednak niższy niż zakładała prognoza. Analitycy spodziewali się bowiem straty 2 mln abonentów.

https://www.fxmag.pl/artykul/netflix-prezentuje-wyniki-za-ii-kwartal-2022-r-akcje-spolki-8-w-gore

Czytaj więcej