Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czy Śnieżka to polska firma?

  • Dlaczego zdecydowano się podnieść rekomendację? 
  • Czy rynek farb najgorsze ma już za sobą? 
  • Jak przedstawiają się prognzy dla Śnieżki? 

 

Rekomendacja dla Śnieżki w górę 

Analitycy DM BDM podnieśli rekomendację dla polskiego producenta farb do "kupuj" z "akumuluj" oraz cenę docelową do 93,1 zł z 79,9 zł.

Perspektywy mają być sprzyjające dla Śnieżki m.in. z uwagi na korzystną sytuację na rynku surowców. Co więcej, wskaźniki zaufania konsumentów pokazują odbicie, co może działać stymulująco na rynek remontowy. 

 

Zobacz również: Czy warto inwestować w giełdowe "trendy"? Analityk szacuje

Reklama

 

"Sprzyjająca pozostaje sytuacja na rynku surowców dla spółki, dodatkowo wzmacniana przez silne PLN vs EUR. Jednocześnie mnożniki przy jakich handlowa jest Śnieżka są wyraźnie poniżej 10-letniej mediany zarówno historycznie, jak i wyprzedzająco" - zauważają analitycy w rekomendacji z 1 marca. 

 

Notowania Śnieżki na tle indeksu sWIG80 

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView

Reklama

 

Otoczenie sprzyja remontom? Pozytywne przesłanki z rynku 

Środowisko biznesowe również wskazuje na poprawę nastrojów. Eksperci DM BDM przypominają, że główni gracze rynkowi (Akzo, PPG, SHW) wskazali na "korzystny outlook po stronie kosztowej" oraz możliwość częściowej odbudowy popytu w kategorii farb dekoracyjnych. 

"Podwyższamy nasze średnioterminowe założenia prognoz (spółka w ostatnich kwartałach prezentowała wyniki powyżej naszych oczekiwań)" - dodaje Krzysztof Pado, autor raportu. 

 

Zobacz również: Na tym rynku jesteśmy regionalnym liderem. Pieniędzy ma być jeszcze więcej

 

Reklama

To IV kwartał jest według ekspertów najsłabszym okresem w branży. Prognouje się, że w IV kw. 2023 r. EBITDA wyniesie 9 mln zł wobec 5 mln zł rok temu. W poprzednim roku zakładano 859 mln zł przychodów, 155 mln zł EBITDA (18% marży) oraz 75 mln zł zysku netto. W bieżącym roku oczekuje się wyników na poziomie odpowiednio 906/164/89 mln zł.

"Dobre wyniki uzyskane przez Grupę Śnieżka w I półroczu 2023 r. to w dużej mierze efekt realizacji długoterminowej strategii marketingowo-sprzedażowej, której elementem jest polityka pricingowa. Na całą branżę, w której działa grupa, nadal wpływa szereg niekorzystnych czynników makroekonomicznych. Jest to zwłaszcza wysoka inflacja, która przekłada się na spadek siły nabywczej konsumentów, a także wciąż niekorzystne wskaźniki nastrojów konsumenckich – choć poprawiające się w stosunku do ub.r. Pozytywny wpływ na wyniki grupy w Polsce miał natomiast niesłabnący od kilku lat trend premiumizacji, czyli kupowania produktów wyższej jakości" – przekazała spółka w raporcie podsumowującym I półrocze.

 

Śnieżka - wyniki finansowe wraz z prognozami 

 grafika numer 2 grafika numer 2

Źródło: DM BDM 

Reklama

 

"Zakładamy, że efekt przychodowy podwyżek cen będzie już niewielki, natomiast liczymy na stopniową odbudowę wolumenów, które przez ostatnie 2-3 lata były pod presją. Mnożniki rynkowe (EV/EBITDA’24=7,3x, ‘25=6,3x), pozostają wyższe na tle krajowych spółek z branży materiałów budowlanych, jednak obecnie są one wyraźnie poniżej 10-letniej mediany zarówno historycznie jak i wyprzedzająco" - dodaje Pado. 

Analityk DM BDM dodaje również, że spółka handlowana jest z istotnym dyskontem do zagranicznych konkurentów. Niemniej, wciąż ryzykiem pozostaje działalność w Ukrainie (zakład produkcyjny). Pado zaznacza, że w średnim/długim terminie pole do pozytywnych zaskoczeń może dla nas stanowić deeskalacja działań wojennych w Ukrainie czy udane wyjście spółki w na kolejne (po Węgrzech) rynki Europy Centralnej i Południowej.

Niemniej, dla spółki najważniejszy jest rynek polski, co pokazują dane. W 2022 r. wypracowano tu 537 mln zł przychodów, a więc 68% sprzedaży skonsolidowanej. W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. sprzedaż w kraju wzrosła o 9%. 

Śnieżka chce mieć CAPEX na poziomie zbliżonym amortyzacji (w 2023 ok 35-36 mln PLN) i rozwijać się poprzez akwizycje. W 2023 r. spółka po raz 20. wypłaciła dywidendę. Zarząd zarekomendował 25,2 mln zł, czyli 2 zł na akcję. 

Reklama

 

Zobacz również: Czy warto inwestować w giełdowe "trendy"? Analityk szacuje

Czytaj więcej

Artykuły związane z Czy Śnieżka to polska firma?