Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

czy opłaca się zainwestować w IMS

Z sezonowego punktu widzenia III kw. nie jest najważniejszy dla spółki, co powinno być szczególnie widocznie na poziomie przychodów, których dynamika wzrostu, w naszej opinii, spadnie po bardzo udanym pod tym względem I półroczu. Jednakże marżowość powinna się zauważalnie poprawić w relacji r/r i pozostać na poziomie niewiele niższym niż w bardzo udanym pod tym względem II kw. tego roku. Wynikać to będzie między innymi z kolejnego rozliczenia z ZAiKS, tym razem za I półrocze 2023 roku.

 

Przychody grupy IMS naszym zdaniem wzrosły w III kw. o 8% r/r do poziomu 14,6 mln PLN. To zauważalne spowolnienie dynamiki w relacji do udanego pod tym względem I półrocza, kiedy wzrosły one o 23,5% r/r. Z czysto sezonowo punktu widzenia trzeba jednak pamiętać, że III kw. nie jest dla spółki szczególnie ważny. Oddziela on bowiem dwa kwartały istotniejsze dla IMS, czyli II kw., kiedy na rynek reklamowy mają wpływ z reguły wypadające w tym okresie Święta Wielkanocne oraz zdecydowanie najważniejszy pod tym względem IV kw. z okresem bożonarodzeniowym.

 

W przypadku nowych lokalizacji abonamentowych uważamy, że podtrzymany powinien zostać obserwowany w tym roku trend pozyskiwania ok. 500 nowych lokalizacji kwartalnie. Oznaczałoby to, że od początku roku liczba lokalizacji zwiększałaby się o ok. 1 500, co należałoby uznać za dobry wynik przed najlepszym pod tym względem okresem ostatniego kwartału roku. W IV kw. oczekiwać bowiem można lekkiego przyspieszenia trendu, tak że w całym roku liczba lokalizacji zwiększy się o ponad 2 tys., choć najprawdopodobniej nie przekroczy bardzo dobrego wyniku z zeszłego roku, kiedy IMS pozyskał blisko 3,7 tys. lokalizacji.

Reklama

 

Rentowność biznesu w III kw. powinna być wyraźnie lepsza niż rok temu i wyższa także niż w I kw. tego roku. W porównaniu do II kw. tego roku oczekujemy jednak lekkiego spadku marż między innymi z uwagi na fakt, że wówczas IMS rozliczył z ZAiKS większości przychodów z okresu 2020 – 2022. W III kw. rozliczy jedynie okres I półrocza 2023 r., co powinno skutkować zmniejszeniem kwoty rozliczenia przynajmniej o ok. 50%. Spodziewamy się więc marży EBIT na poziomie 21%, co byłoby wynikiem o 4,4 pkt. proc. lepszym niż rok temu, ale o 0,5 pkt. proc. gorszym kw./kw. Z kolei marża EBITDA naszym zdaniem wyniesie 32,9%, co oznaczałoby poprawę o 4,7 pkt. proc. r/r, ale spadek o 0,4 pkt. proc. kw./kw.

 

Ostatecznie oczekujemy zysku operacyjnego na poziomie 3,1 mln PLN (+37% r/r), zysku EBITDA wynoszącego 4,8 mln PLN (+25,9% r/r) oraz zysku netto 1,9 mln PLN (+19,1% r/r). W przypadku wyniku netto wciąż spodziewamy się negatywnego wpływu wyższych kosztów finansowych, wynikających między innymi z odsetek z umów inwestycyjnych związanych z wcześniejszymi akwizycjami.

 

Podsumowując, oczekujemy kolejnego udanego kwartału dla IMS, który wynikać powinien z wciąż dobrej kondycji rynku reklamy, ale także czynników scritce specyficznych dla spółki, jak choćby pozytywna kontrybucja ugody zawartej z ZAiKS. Spółka systematycznie powiększa ilość lokalizacji abonamentowych oraz stara się zwiększać przychody generowane z każdej lokalizacji między innymi z uwagi na promocję komercyjnego modelu dystrybucji muzyki, co w przyszłości powinno zwiększać kwoty rozliczenia z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami autorskimi. Spółka poda wyniki za III kw. 23 listopada.

Reklama

 

Zobacz także: Przepisy na hossę - na tej giełdzie wystartował zakaz gry na spadki kursu akcji!

 

Masz akcje spółki IMS? Prognoza wyników kwartalnych za 3Q 2023 daje nadzieję  - 1Masz akcje spółki IMS? Prognoza wyników kwartalnych za 3Q 2023 daje nadzieję  - 1

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Czytaj więcej

Artykuły związane z czy opłaca się zainwestować w IMS