Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

czy awaria banków już naprawiona

Klienci banku PKO BP od rana zmagali się z problemami z dostępem do bankowości internetowej. Trudności napotykali również klienci banków: Santander, mBank, Alior, Pekao czy ING. W mediach społecznościowych zgłaszane są przede wszystkim problemy z BLIK-iem. 

 

  • Awaria objęła największe banki działające w Polsce. 
  • W przypadku niektórych banków wystąpiły problemy z działaniem aplikacji mobilnej i zlecaniem przelewów. 
  • Nieoficjalnie mówi się o ataku rosyjskich hakerów. 

 

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Reklama

 

Pierwszy komunikat w sprawie problemów z dostępnością podało biuro prasowe PKO BP jeszcze przed godziną 11.00. Warto przypomnieć, że pod koniec minionego tygodnia bank PKO BP podał informacje o planowanych pracach serwisowych w nocy z soboty na niedzielę. Według relacji klientów, w poniedziałek nad ranem wszystkie usługi działały, problem pojawił się o godzinie 8:00.  

Zobacz również: Kalendarz makroekonomiczny: dolar pozostanie pod presją, a te dane będą wpływać na kursy walut

 

Michał Tkaczuk z biura prasowego PKO BP przekazał money.pl: 

Występowały przejściowe utrudnienia w korzystaniu z naszej strony internetowej i strony logowania do naszych serwisów. Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Obecnie wszystkie serwisy działają bez zakłóceń.

 

Klienci alarmują o problemach największych banków 

Od godziny 8.00 w na platformach społecznościowych zaczęto publikować komunikaty dotyczące problemów z logowaniem. Część klientów skarżyła się na brak możliwości dokończenia zakupów online, zalogowania do aplikacji czy zapłacenia BLIK-iem. 

Zobacz również: Ranking kont dla młodych kwiecień 2023. Który bank oferuje najlepsza oferte rachunku dla mlódzych, dla dzieci

 

Na podstawie danych gromadzonych przez serwis downdetector.pl informujących problemach i przestojach, największe problemy miały instytucje: Santander, PKO Bank Polski, Mbank, Bank Pekao, ING Bank, Alior Bank oraz Bank Millenium. 

Reklama

Karolina Kozakiewicz, Menedżer ds. PR Alior Bank odpowiedziała na nasz komentarz informując, że klienci banku zwracali uwagę na problemy z BLIK-iem. Pozostałe usługi bankowe działają obecnie poprawnie. 

Bank PKO BP przekazał, że awaria została zażegnana, a klienci odzyskali dostęp do serwisu. Problemy z BLIK-iem również zostały rozwiązane. Operator informuje, że w pełni przywrócono usługę. 

 

 

Wciąż nie podano oficjalnej przyczyny porannych problemów. Nieoficjalnie mówi się o możliwym ataku rosyjskich hakerów. Informację tę podały zagraniczne źródła, jednak nie została ona oficjalnie powierdzona. 

Reklama

Poprosiliśmy o komentarz Jarosława Sadowskiego reprezentującego Expander Advisors. Na nasze pytanie, czy banki mogłyby ukrywać fakt, że doszło to ataku hakerskiego, jak pisały niektóre zagraniczne media, ekspert odparł, że banki zazwyczaj nie informują o takich incydentach. Dodał również, że samo podanie informacji o awarii sprawia, że duża liczba klientów próbuje się zalogować, co dodatkowo obciąża system i może opóźniać prace serwisowe. Przekazywanie informacji o ataku mogłoby wywołać zatem kolejne problemy, których instytucje finansowe chcą uniknąć, starając się jak najszybciej wznowić działalność online.  

Nie można jednak nie zauważyć, że problemy z bankowością przybierają na sile co kilka miesięcy.  

Zobacz również: Do niedawna najstarsza spółka na GPW ma spore problemy 

Czytaj więcej

Artykuły związane z czy awaria banków już naprawiona