Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Cooking Simulator 2 kiedy

Flagowy tytuł Big Cheese Studio “Cooking Simulator” sprzedał się w zaledwie 35 egzemplarzach na rynku chińskim w okresie od 25 lipca do 13 listopada. Spółka oczekiwała lepszych rezultatów po premierze na największym rynku gier na świecie. Szeroka promocja gry jednak jeszcze się nie rozpoczęła.

 

  • Gra “Cooking Simulator” na razie nie podbiła Państwa Środka.
  • Nie ruszyła jednak jeszcze szeroko zakrojona promocja gry.
  • Spółka Big Cheese Studio przesunęła premierę 2 części gry na I połowę 2024 r. 
  • Nowy tytuł ma mieć tryb multiplayer, który zdecydowanie bardziej ma angażować graczy. 

 

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

Reklama

 

 

 

Premiera w Chinach poniżej oczekiwań 

Big Cheese Studio pokładało spore nadzieje w grze “Cooking Simulator”. Tymczasem na rynku chińskim sprzedano 35 kopii gry w okresie 25 lipca - 13 listopada 2023, co pozwoliło uzyskać dochód w postaci 349 USD przed prowizją partnera, dystrybutora, przed zwrotami i opodatkowaniem. Cena gry została ustalona na 128 CNY, czyli ok 70 zł. Po informacji na temat sprzedaży na azjatyckim rynku akcje spadły w poniedziałek o 5%. 

 

Zobacz również: Mamy to! Kluczowy indeks GPW z nowym rekordem, a kolejne coraz bliżej szczytów!

Reklama

 

Notowania Big Cheese na tle indeksu WIG - YTD

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView 

  

Na podstawie otrzymanego w dniu 16 listopada raportu sprzedażowego od partnera Silk Road Games za okres od 25 lipca do 13 listopada, wynik okazał się znacznie poniżej oczekiwań rynkowych. 

Reklama

“Sprzedaż gry na rynku chińskim w opisanym powyżej okresie jest mocno poniżej oczekiwań spółki i nie poskutkowała rozpoznaniem istotnych przychodów z tego tytułu” - przedstawiono w komunikacie. 

Koniecznie trzeba jednak przeczytać zamieszony na końcu tekstu komentarz od zarządu Silk Road Games. Wskazuje on, że szeroka promocja gry jeszcze się nie rozpoczęła.

"Kontynuujemy naszą pracę mającą na celu właściwą promocję gry Cooking Simulator, a w efekcie jej sukces w Azji" - twierdzi w oświadczeniu zarząd Silk Road Games.

 

Zobacz również: Kurs CD Projekt w górę! Jest zmiana rekomendacji! 

 

Reklama

Analitycy DM BOŚ zwrócili uwagę, że wyniki sprzedażowe Cooking Simulator w Chinach "powinny zakończyć spekulacje o potencjale lokalnego chińskiego rynku dla polskich wydawców gier". 

 

 

Przed nami “Cooking Simulator 2”

Reklama

Dotychczas Big Cheese Studio wydało pięć DLC do podstawowej wersji gry. W czerwcu zapowiedziano kontynuację tytułu. 

“Cooking Simulator to nasz flagowy produkt, który od początku chcieliśmy rozwijać i druga część jest tego naturalnym rezultatem. Pierwsza część obroniła się fotorealistyczną grafiką, bardzo realistyczną fizyką i możliwością zabawy. Zawsze stawiamy na wysoką i oryginalną jakość rozgrywki, która jest naszym priorytetem, ale i wyróżnikiem. Pracujemy nad tym, żeby w drugiej części pokazać więcej i lepiej. – mówi Łukasz Dębski, CEO Big Cheese Studio.

Zaletą drugiej części gry ma być tryb multiplayer. Gra miała ukazać się w II połowie roku, jednak premierę przesunięto na I połowę 2024. Decyzję tę tłumaczono koniecznością kontynuowania prac nad dodatkowymi funkcjonalnościami gry, w tym rozwojem obszaru 'blueprint’. 

“Zarząd spółki wskazuje, że decyzja o przesunięciu terminu premiery gry wynika z konieczności prac nad dodatkowymi funkcjonalnościami gry, w szczególności związanymi z rozwojem obszarów multiplayer oraz 'blueprint’, które mają być istotnymi elementami tego projektu. Dodatkowo, po zbadaniu możliwości oferowanych przez nową wersję silnika Unity, zarząd spółki zdecydował o adaptacji całego projektu pod nowy silnik (co wymaga dodatkowego nakładu czasu)” – przekazano w komunikacie. 

W 2023 r. spółka wypłaciła 11 mln zł dywidendy za rok obrotowy 2022. To 65% zysku netto, który wyniósł 16,7 mln zł (wzrost o 34% w ujęciu rocznym). 

Reklama

Warto przypomnieć, że spółka zadebiutowała na głównym parkiecie GPW 7 grudnia 2021 r. Większościowym akcjonariuszem jest PlayWay.

 

KOMENTARZ DLA FXMAG
Zarząd Silk Road Games


"Pragniemy podkreślić, że obecna sprzedaż nie wynika z braku naszego zaangażowania. Jesteśmy w zaawansowanym procesie pozyskiwania zezwoleń związanych z planowaną kampanią reklamową Cooking Simulator na chińskim rynku. Dopiero po ich uzyskaniu – co jest czasochłonne i wymagające – ruszymy z szeroką promocją tytułu. Tamtejsza cenzura nie dotyczy tylko treści w grach, ale również wszelkich przekazów marketingowych i innych materiałów promocyjnych związanych z danym tytułem.


Pozostałe kwestie techniczne oraz biznesowe, które nie pozwoliły dotychczas osiągnąć satysfakcjonującego poziomu sprzedaży to: brak optymalizacji gry na komputery o słabszych parametrach technicznych oraz fakt, że gra w wersji ISBN nie dostała patcha po uzyskaniu numeru wydawniczego i jest słabszej jakości produktem, niż ten, który sprzedaje się na Steam Global. Ponadto tytuł został wydany bez DLC co spowodowało, że był mniej atrakcyjny niż odpowiednio Cooking Simulator na Steam Global, gdzie DLC są ważną częścią przychodów i budowania popularności produkcji.


Bardzo selektywnie dobieramy do naszego portfolio gry, których jesteśmy dystrybutorem w Chinach. Stawiamy na tytuły o dużym potencjale sprzedażowym – dokładnie tak jest w przypadku Cooking Simulator. Jesteśmy pełni optymizmu, co do dalszej sprzedaży projektu. Przed nami duża kampania marketingowa promująca tytuł w Państwie Środka, która z pewnością przyciągnie uwagę graczy, a jej wyniki wpłyną na realną sprzedaż. Co ważne, potwierdziliśmy możliwość wprowadzenia Cooking Simulator na największą platformę w Chinach (Wegame), gdzie potencjał sprzedażowy jest bardzo duży i jednocześnie brak potrzeby trójstronnej integracji (jak w przypadku Steam Global/Steam China) znacząco ułatwia obserwowanie prawdziwych efektów sprzedażowych.

Reklama


Chiny to dla twórców gier niezwykle atrakcyjny kierunek. Charakteryzuje się on m.in. ogromną liczbą użytkowników (ponad 700 mln aktywnych graczy) oraz obiecującą perspektywą rozwoju. Dane wskazują, że chińscy gracze spędzają więcej czasu na graniu w gry niż na jakiejkolwiek inne aktywności z obszaru rozrywki czy mediów, co daje bardzo duże możliwości w zakresie sprzedaży i dystrybucji gier.


Należy pamiętać, że rynek chiński jest największym rynkiem świata, jednocześnie bardzo konkurencyjnym oraz trudnym do eksplorowania bez oficjalnych licencji oraz legalnych działań marketingowych. Dowodem na wysokie bariery wejścia jest liczba tytułów dopuszczanych do legalnej dystrybucji – w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaledwie 71 gier z całego świata zostało zaaprobowanych przez regulatora w Chińskiej Republice Ludowej (w tym 3 gry, których proces certyfikacji realizowany był przez Silk Road Games).


Kontynuujemy naszą pracę mającą na celu właściwą promocję gry Cooking Simulator, a w efekcie jej sukces w Azji."

 

Zobacz również: Spółka GPW pokazała wyniki sprzedaży głośnej gry! Co na to rynek?

Czytaj więcej

Artykuły związane z Cooking Simulator 2 kiedy