Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

co z wynikami agora

Przedstawiamy prognozy wyników Grupy Agora za 1Q22. Kolejny raz kluczowym czynnikiem, choć miejmy nadzieję, że już po raz ostatni, były ograniczenia związane z epidemią. Generalnie w przestrzeni publicznej epidemia była już mniej widoczna, ale nieszczęśliwie dla Grupy Agora kina pozostawały przez większą część 1 kwartału (do 28 lutego) objęte dość surowym ograniczeniem w postaci limitu frekwencji 30%.

Zabroniono też konsumpcji w salach kinowych, choć dozwolona była sprzedaż barowa. Pozostawiono jednak furtkę dla wyższej frekwencji w postaci wyłączenia z limitu osób okazujących certyfikat covidowy. Niestety od 24 lutego negatywnie oddziaływało pogorszenia nastrojów związane z wojną za naszą wschodnią granicą.

Dla wyników segmentu Film i książka kluczowe będzie jak rygorystycznie przestrzegane były wprowadzone ograniczenia. Istotną podpowiedzią są w tym względzie informacje rynkowe na temat sprzedaży biletów w 1Q22, które wskazują, że były to ilości na poziomie 50-60% odnotowanych w 1Q19 (czyli przed epidemią). Przyjęliśmy zatem, że kina Helios sprzedały bilety w ilości odpowiadającej 55% wyniku sprzed 2 lat, uwzględniając jednocześnie wprowadzone podwyżki cen. Niestety administracyjne ograniczenie frekwencji oddziaływało jedynie na zmniejszenie przychodów, nie dając żadnej ulgi po stronie kosztowej (jak miało to miejsce przy całkowitym zamknięciu). Część wydatków, jak opłaty dystrybucyjne, pozostawało w proporcji do ilości sprzedanych biletów, jednak pozycje takie jak energia i płace, które w ostatnich kwartałach mocno wzrosły, już od tego nie zależały. Z tego powodu prognozujemy, że spółce nie uda się wypracować dodatniego wyniku operacyjnego w omawianym segmencie. W dodatku, z uwagi na to, że w biznesie całej Grupy Agora około połowa przychodów generowanych jest z reklam i pierwszy kwartał sezonowo jest słabszym, to ubytek przychodów ze sprzedaży biletów do kin mocno zaważył na całościowych wynikach. Naszym zdaniem oznacza to stratę całej Grupy na poziomie EBIT 17,6 mln PLN, w porównaniu do straty 49,5 mln PLN przed rokiem.

W segmencie Internet dynamika przychodów była dodatnia, ale na niskim poziomie, gdyż wciąż widoczny był efekt bazy sprzed zakończenia w połowie ubiegłego roku współpracy z jednym z większych klientów. Tymczasem presja płacowa w IT należy do najsilniejszych, co naszym zdaniem widoczne będzie po stronie kosztowej. W efekcie oczekujemy wyniku operacyjnego segmentu niższego niż przed rokiem.

Reklama

W segmencie Radio zakładamy dalszą odbudowę rynku reklamy, jednak również i tu będzie widoczny wzrost kosztów, a z uwagi na sezonowość wynik operacyjny może być nieznacznie ujemny.

Wyraźnie lepszego wyniku oczekujemy za to w segmencie Reklamy zewnętrznej. Jednak z uwagi na niższą sezonową aktywność była to wciąż niewielka strata, w porównaniu do znacznej straty przed rokiem.

Natomiast w segmencie Prasa zakładamy, że będzie widoczny dalszy spadek rentowności. Był on wynikiem rosnących kosztów, przy ograniczonych możliwościach ruchów dostosowawczych, czego powodem był trwający impas w negocjacjach między zarządem, a zespołem redakcyjnym GW.

Skonsolidowany raport za 1Q22 Agora planuje przedstawić 20 maja 2022r.

GPWPA 3.0. AGORA – prognoza wyników za 1Q22 - 1GPWPA 3.0. AGORA – prognoza wyników za 1Q22 - 1

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z co z wynikami agora