Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

co się dzieje z kontem bankowym Apple

Zaledwie miesiąc po uruchomieniu usługi bankowości dla klientów Apple’a, pojawiają się pierwsze problemy. Użytkownicy skarżą się na trudności z uzyskaniem dostępu do kont oraz wykonywaniem przelewów. Sprawę nagłośnił Wall Street Journal, który próbował interweniować w kilku przypadkach. 

 

  • Apple we współpracy z Goldman Sachs oferuje wysokooprocentowane konto bankowe 
  • Miesiąc po uruchomieniu usługi klienci Apple’a mają problem z dostępem do środków. 
  • WSJ interweniował w przypadku klientów, którym zatrzymano środki na koncie. 

 

Problemy z dostępem do konta oszczędnościowego Apple!

Kilka tygodni po udostępnieniu nowej usługi przez Apple i Goldman Sachs, klienci zgłaszają problemy z uzyskaniem dostępu do własnych oszczędności. Warto przypomnieć, że w ciągu zaledwie 4 dni zgromadzono depozyty w kwocie 1 mld USD. Klienci zachęcani byli poprzez oprocentowanie wynoszące 4,15%, czyli prawie 10-krotnie przewyższające średnią rentowność oferowaną przez banki komercyjne w USA. Z danych Federalnej Korporacji Ubezpieczeń Depozytów (FDIC) wynika, że aktualnie średnia rentowność wynosi ok. 0,39%. 

Zobacz również: WAŻNE! Chiny ostrzegają przed tym sektorem - co to oznacza dla miliardów ludzi?

 

Reklama

 

Konto internetowe stało się bardzo popularne w USA, nawet w obliczu kontrowersji związanych z próbami rozszerzenia działalności Big Techów w sektorze bankowości. Pomimo że to nie pierwsza usługa finansowa oferowana przez Apple, próby wejścia w dość hermetyczny sektor spotkały się z mieszanymi uczuciami. Marcin Czaplicki, analityk i wykładowca na SGH, zwracał uwagę, że spółki technologicznej o wysokiej kapitalizacji mogą łatwiej budować przewagę konkurencyjną, z uwagi na swój rozmiar i zasięg biznesowy.  

Problemy zgłaszane przez klientów dotyczą nie tylko problemów z uzyskaniem dostępu do środków, ale również z przenoszeniem gotówki między kontami. Według informacji podanych przez Wall Street Jorunal jeden z użytkowników od 15 maja nie może wykonać przelewu. W mediach społecznościowych pojawia się dużo podobnych historii. WSJ informuje również o przypadkach nieudanych przelewów, gdy pieniądze zniknęły z konta, ale nie trafiły do adresata. 

Zobacz również: Najsłynniejszy na świecie inwestor zwiększa udział w rynkowym gigancie

 

Goldman Sachs reaguje na problemy klientów 

W reakcji na pojawiające się problemy Goldman Sachs poinformował, że trudności napotyka „ograniczona” liczba klientów. Dodano także, że opóźnienia były zazwyczaj spowodowane rygorystycznymi procesami zaprojektowanymi w celu ochrony użytkowników.

Reklama

 

 

“Chociaż zdecydowana większość klientów nie widzi opóźnień w przekazywaniu swoich środków, w ograniczonej liczbie przypadków użytkownik może doświadczyć opóźnionego przelewu z powodu wprowadzonych procesów zaprojektowanych w celu ochrony ich kont” - podał w komunikacie bank.  

Warto przypomnieć, że konto oszczędnościowe jest dostępne tylko dla osób korzystających z karty kredytowej Apple Card. Sam proces zakładania konta jest bardzo prosty i zajmuje mniej niż minutę. Apple nie ustanowiło wymogu minimalnego salda. W teorii klienci mogli liczyć na wysoki procent, mając tym samym swobodny dostęp do swoich oszczędności. 

Zobacz również: Jeden z największych banków na świecie pracuje nad inteligentnym programem do inwestowania

Czytaj więcej

Artykuły związane z co się dzieje z kontem bankowym Apple