Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

chiny kosmetyki testy na zwierzętach

Import kosmetyków do Chin zanotował w latach 2017-2019 wzrost o 189,8% do ponad 14,4 mld EUR. Co ciekawe, pandemia COVID-19 nie załamała trendu wzrostowego z ostatnich lat – Chiny odnotowały w 2020 silny wzrost importu aż o 24,5% r/r.

W strukturze chińskiego importu najwyższą pozycję zajmuje Japonia z udziałem wynoszącym 23,9% w 2020 r. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 66,5 mln EUR stanowiły w 2020 jedynie 0,4% importu kosmetyków do Chin, co daje Polsce 19. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.

Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 1Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 1

Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 2Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 2

Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 3Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 3

Wielkość rynku

Reklama

Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 4Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 4

W latach 2017-2019 rynek kosmetyków w Chinach zwiększał się znacząco o 6,2% rocznie. Prawdopodobnie pandemia COVID-19 jedynie osłabi tempo wzrostu tego rynku do 4,1% rocznie (CAGR 2020- 2021). Statista przewiduje w kolejnych latach dalszą ekspansję i znaczące odbicie tempa wzrostu chińskiego rynku kosmetyków do 8,7% rocznie (CAGR 2022-2025).

Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2020 r. w Chinach wyniosła 20,2 mld EUR, stanowiąc 44,5% całkowitej sprzedaży branży.

Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 5Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 5

W 2020 r. mieszkaniec Chin wydał na kosmetyki średnio 31 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do ponad 47 EUR w 2025 r.

Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 6Rynek kosmetyków w Chinach – najnowsze dane z raportu PKO BP - 6

Reklama

W 2020 r. 42% przychodów ze sprzedaży kosmetyków w Chinach było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest lekki wzrost udziału tego kanału do 44% w 2024 r.

Zobacz najnowszą analizę sektorową

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z chiny kosmetyki testy na zwierzętach