Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

burgery

Spółka McDonald's zanotowała w I kwartale 2023 zyski i sprzedaż, które pobiły szacunki Wall Street. Legendarny fast food poniósł ceny, a mimo to doświadczył silnego popytu na oferowane produkty.

 

  • McDonald’s pokazał wyniki finansowe za I kw. 2023 przebijające oczekiwania analityków.
  • Do tej pory wysoka inflacja napędzała fast foodowi klientów.
  • Jednak wysoka inflacja zaczyna zmuszać klientów do skromniejszych zamówień.
  • Kurs McDonald’s jest w trendzie wzrostowym, na historycznym maksimum.
  • Spółka McDonald’s jest wyceniona na 214 mld USD.

 

McDonald’s zaskakuje wynikami finansowymi, a kurs jest w trendzie wzrostowym, na historycznych szczytach. Jednak zarząd McDonald’s widzi duże wyzwania, ponieważ konsumenci stają się ostrożniejsi w wydatkach, z uwagi na utrzymującą się wysoką inflację.

Reklama

Obecnie spółka McDonald’s jest wyceniona na giełdzie na 214 mld USD, o 17% więcej, niż przed rokiem. W 5 lat jej wartość rynkowa poszła w górę o 110%.

 

Notowania McDonald’s – 5 lat

  grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView

Reklama

 

McDonald’s przebił oczekiwania Wall Street

Kurs McDonald's znalazł się wczoraj na historycznym maksimum, a spółka zaraportowała zysk za I kwartał 2023 w wysokości 2,63 USD na akcję, przy sprzedaży 5,9 mld USD. Analitycy ankietowani przez FactSet oczekiwali zysku w wysokości 2,33 USD na akcję, przy przychodach w wysokości 5,59 mld USD. W I kwartale 2022 roku McDonald's miał 2,28 USD zysku na akcję, przy sprzedaży wynoszącej 5,67 mld USD. Co ważne, sprzedaż like-for-like (w lokalach porównywalnych) wzrosła w I kwartale br. o 12,6%, bijąc szacunki analityków.

"Nasze mocne wyniki za I kwartał pokazują, że nasza strategia Accelerating the Arches działa. Sprzedaż porównywalna wzrosła aż o 12,6% r/r, dzięki strategicznym podwyżkom cen i pozytywnemu wzrostowi ruchu" - powiedział dyrektor generalny McDonald’s Chris Kempczinski.

Inflacja od zawsze jest w pewnym sensie dobrodziejstwem dla McDonald's. Wyższe ceny sprawiają, że stołowanie się na mieście w restauracjach staje się droższe. To przekierowuje ruch do McDonaldsa, staje się on atrakcyjną opcją dla wielu konsumentów. Zarząd McDonald's potwierdza, że firma nadal zyskuje udział w rynku, ponieważ marka jest znana i lubiana przez klientów we wszystkich grupach dochodowych w USA i daje klientom ze wszystkich grup pewną wartość.

Warto dodać, że ostatnio widać śmiałe akcje marketingowe firmy McDonald’s. Fast food uruchomił kilka kampanii, w tym "Cardi B & Offset Meal", i wszedł w partnerstwo z Krispy Kreme, aby serwować pączki w wielu lokalizacjach.

Reklama

 

Wyniki finansowe McDonald’s – I kw. 2023

  grafika numer 2 grafika numer 2

Źródło: spółka

 

Wysoka inflacja z jednej strony pomaga, z drugiej szkodzi

Reklama

Jednak zarząd mówiąc o całym 2023 roku, zachował ostrożność. Podtrzymał swoje prognozy, ale wskazał, że spodziewane słabe otoczenie gospodarcze – oraz możliwość wystąpienia recesji zarówno w USA, jak i w Europie – będzie biło w biznes.

McDonald’s przyznał, że inflacja podnosząca koszty żywności i pracy wywiera presję na marże operacyjne, które w lokalach własnych wyniosły 13,5%, co według zarządu było wartością niższą od prognozowanej. Konsensus wśród analityków zakładał 14,1%.

Zarząd McDonald’s uważa, że choć inflacja spada, to pozostanie w wysokich wartościach jednocyfrowych. Przyznał, że obserwowane są ostrożniejsze zakupy ze strony klientów, którzy zaczynają ograniczać swoje zamówienia do menu podstawowego. Warto dodać, że w tym miesiącu McDonald's tymczasowo zamknął swoje biura w USA i rozpoczął zwalnianie pracowników – jak informował „The Wall Street Journal”. Jak widać, wysoka inflacja i groźba recesji ciążą nawet biznesowi, który na takim środowisku powinien w teorii korzystać.

 

KOMENTARZ DLA FXMAG:

Andrey Goilov (RoboForex)

„McDonald's opublikował wyniki za I kwartał 2023 roku, które przekroczyły oczekiwania analityków. Przychody osiągnęły 5,9 mld USD wobec oczekiwanych 5,59 mld USD, a EPS wyniósł 2,63 USD wobec oczekiwanych 2,33 USD. Raportowany zysk netto wyniósł 1,8 mld USD, notując 66-proc. wzrost w stosunku do I kwartału 2022 r. Spółka podkreśliła również, że jej skorygowany EPS w wysokości 2,73 USD nie zawierał kosztów restrukturyzacji i innych pozycji w wysokości 180 mln USD.

Reklama

McDonald's odnotował wzrost sprzedaży na całym świecie, w tym w USA, Europie, Australii, Chinach i Japonii. Globalna sprzedaż porównywalna wzrosła o 12,6%, co świadczy o skuteczności strategii Accelerating the Arches, polegającej na podniesieniu jakości usług, rozbudowie kanałów cyfrowych i wzmocnieniu marki. Ponadto, w Stanach Zjednoczonych odnotowano wzrost footfallu, a sprzedaż gwałtownie wzrosła przy większej liczbie wizyt, pomimo wzrostu cen w menu. Świadczy to o silnym popycie na produkty McDonald's w warunkach spowolnienia gospodarczego.

Ogólnie rzecz biorąc, McDonald's osiągnął dobre wyniki w I kwartale 2023 roku, przewyższając oczekiwania rynku. Firma nadal realizuje swoją strategię wzrostu, podnosząc jakość produktów i usług, rozszerzając swoją obecność cyfrową i wzmacniając swoją markę. Firma udowodniła, że potrafi dostosować się do zmieniających się potrzeb i preferencji klientów w różnych regionach i oczekuje, że pozytywny trend utrzyma się w II kwartale i w całym roku.

Należy jednak zauważyć, że McDonald's stoi w obliczu zagrożeń i wyzwań, takich jak wysoka inflacja i koszty produkcji, trudności w przyciąganiu i utrzymaniu pracowników, intensywna konkurencja ze strony innych sieci fast-foodów i alternatywnych platform dostarczania żywności, a także zmiana gustów konsumentów i wymagań dotyczących zdrowego odżywiania. Dlatego firma musi nadal inwestować w innowacje, wydajność i jakość, aby utrzymać przewagę konkurencyjną i kontynuować wzrost w przyszłości.”

 

Zobacz również: Czy rząd USA przestanie płacić rachunki? Panika na amerykańskich bonach skarbowych!

Czytaj więcej