Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

budowa drugiego toru

Jak podano, Ministerstwo Infrastruktury zaakceptowało propozycję projektów, które w ocenie spółki mają przełożyć się na osiągnięcie optymalnych efektów dla rozwoju polskiej sieci kolejowej.

Zarządca infrastruktury opracuje nowe wnioski o dofinansowanie dla projektów:

Poprawa stanu infrastruktury linii kolejowej nr 8 Warszawa Zachodnia – Kraków Główny, na odcinku Tunel – Kraków;

  1. Poprawa stanu technicznego tunelu kolejowego w Unisławiu Śląskim, w ciągu linii kolejowej nr 291 Boguszów Gorce Wschód – Mieroszów;
  2. Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie, na odcinku linii kolejowej nr 354, od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie;
  3. Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych – etap VII;
  4. Przebudowa wiaduktu kolejowego WK-05 na stacji Gdynia Port;
  5. Budowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock-Lublin;
  6. Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej, poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

Zadania powinny być zrealizowane maksymalnie do sierpnia 2026 roku. Każdy z projektów, przed podpisaniem umowy, będzie sprawdzony przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych pod względem spełniania kryteriów horyzontalnych.

 

Reklama

>> Czytaj także: Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej wyniósł w lipcu 8,8 proc. - GUS

 

Ponadto spółka przygotowuje również realizację projektów, które w lutym br. zostały dodane do realizacji w ramach KPO:

  1. Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinkach: Koluszki – Częstochowa oraz Zawiercie – Dąbrowa Górnicza;
  2. Prace na linii kolejowej nr 61 na odcinku Częstochowa Stradom – Fosowskie oraz na linii kolejowej nr 144 na odcinku Fosowskie - Opole Główne;
  3. Prace na linii kolejowej nr 132 na odcinku Pyskowice - Opole Groszowice;
  4. Prace na linii kolejowej nr 273 na odcinkach: Wrocław – Głogów, Czerwieńsk – Jerzmanice Lubuskie oraz Kostrzyn - Szczecin Podjuchy
  5. Prace na linii kolejowej nr 355 Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie etap II.

 

Wszczęcie pierwszych postępowań przetargowych w ramach nowych projektów planowane jest w ostatnim kwartale 2024 roku.

Na początku sierpnia PKP PLK informowały, że zostały zobowiązane przez resort infrastruktury do zagospodarowania około 500 mln zł przesuniętych z projektów, które uznano za nieefektywne. W sumie kolej ma do wydania z KPO ponad 18 mld zł.

Reklama

 

>> zobacz tez:  Boom w budownictwie. Deweloperzy ruszają z budową o 27,3% więcej mieszkań

 

(PAP Biznes)

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z budowa drugiego toru