Podwyższamy cenę docelową dla walorów spółki do 39,2 PLN/akcję. W wyniku pogorszenia sytuacji makroekonomicznej w 2022 r. istotnie wzrosły koszty prowadzenia działalności, co spowodowało znaczny spadek wyników w tym okresie. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, iż mimo znaczącego wzrostu kursu USD spółka utrzymała na wysokim poziomie marżę zysku brutto ze sprzedaży. Wskaźnik ten nadal odnotowuje satysfakcjonujące wartości, dlatego podwyższamy prognozę jego poziomu w długim terminie z 60,8% do 61,2%. Jest to główna przyczyna wzrostu ceny docelowej. Oczekujemy, że po ustabilizowaniu się kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu oraz przy dalszym przyroście przychodów, spółka ma potencjał wzrostu w średnim i długim okresie.
Jednocześnie podwyższeniu uległy prognozy przychodów ze sprzedaży. W 2022 r. spółka przeprowadziła szereg inwestycji w kanale online – przede wszystkim otwarcie nowych, bardziej przejrzystych stron internetowych oraz uruchomienie aplikacji mobilnej, co owocuje wysokimi dynamikami sprzedaży internetowej. Wejście na platformę Zalando w Niemczech okazało się bardzo dobrą decyzją, dlatego teraz spółka pracuje nad uruchomieniem sprzedaży poprzez ten kanał w Austrii i Szwajcarii. Dodatkowo planowane jest otwarcie salonów stacjonarnych na rynku serbskim, pierwsze sklepy mają zostać otwarte jeszcze w 2023 r. Pozytywny wpływ na poziom sprzedaży mają także działania marketingowe, szczególnie wprowadzenie reklam telewizyjnych, które przyczyniły się do wzrostu liczby klientów w 2H'22.
Powstanie multibrandowej platformy Vosedo w naszej ocenie nie będzie miało istotnego wpływu na działalność grupy w najbliższym okresie. Po rozwiązaniu umowy z Oponeo.pl, będzie ona zaliczona jako jeden ze sklepów internetowych spółki, natomiast na widoczne wsparcie sprzedaży internetowej w naszej opinii trzeba będzie jeszcze poczekać.
W 2022 r. poważnym problemem dla spółki był wzrost kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu. Oczekujemy, że bieżący rok przyniesie wyhamowanie tych dynamik. Koszty zarządu nadal będą obciążone nakładami na rozwój technologii RFiD – do końca roku ma powstać pierwszy autonomiczny salon stacjonarny. Według naszych szacunków w 2023 r. nakłady na ten projekt powinny oscylować w okolicach 4,5 mln PLN, natomiast dofinansowanie z tego tytułu szacujemy na ponad 3,5 mln PLN.
Zgodnie z zapowiedziami zarządu spodziewamy się spadku poziomu zapasów w 1H’23. Wzmożone zatowarowanie w związku z problemami w łańcuchach dostaw oraz powstaniem Vosedo wydaje się nie mieć uzasadnienia w aktualnej sytuacji.
Po raz pierwszy w wycenie uwzględniamy wycenę porównawczą do polskich i zagranicznych spółek odzieżowych, jednak ze względu na różnice w strukturze asortymentu i skali działalności przypisaliśmy jej wagę 20%.