Segment BCG
W 1Q’24 sprzedaż segmentu wzrosła +78% r/r do 6,8 mln PLN. Mocne wzrosty zanotowała zarówno szczepionka BCG 10, jak i Onko BCG. Sprzedaż krajowa i zagraniczna rozłożyła się w proporcji 45:55. W 1Q’23 sprzedaż krajowa stanowiła 53% przychodów. Zmiana tej relacji w naszej ocenie wynika z braku przetargu na szczepionkę z Ministerstwa Zdrowia, co przesunęło datę dostawy na rynek krajowy. W maju’24 przetarg został ogłoszony i zgodnie z jego założeniami pierwsza dostawa powinna nastąpić w lipcu’24.
Segment tradycyjny
Sprzedaż tego segmentu w 1Q’24, zgodnie z naszymi oczekiwaniami spadła, czego główną przyczyną był spadek sprzedaży Lakcidu (-75% r/r). Spodziewaliśmy się jednak, że w związku z brakiem nowej umowy z Polpharmą nie będzie dostaw tego produktu, natomiast przychody w tym obszarze wyniosły 0,5 mln PLN. Nieco mocniej od naszych założeń wzrosła sprzedaż Distreptazy, co może być skutkiem działań nowego zespołu sprzedażowego. Przypominamy, że spółka zerwała umowę z dystrybutorem krajowym Symphar, przez co w kolejnych miesiącach będzie musiała odbudować relacje z odbiorcami, którzy współpracowali z tym partnerem. Delikatnie spadła sprzedaż Gamma Anty D, co w naszej ocenie jest neutralne w perspektywie kolejnych okresów.
Marża brutto na sprzedaży okazała się lekko mocniejsza od naszych prognoz (53,3% vs. 53,0% ocz.) Pozytywnie zaskoczyły też koszty sprzedaży i ogólnego zarządu, które okazały się ok. 0,2 mln PLN niższe niż zakładaliśmy. Wynik operacyjny ukształtował się na poziomie 0,2 mln PLN, a EBITDA 1,8 mln PLN, co oznacza spory spadek r/r, natomiast jest wynikiem wyższym od naszych oczekiwań. Strata netto wyniosła -0,4 mln PLN wobec szacowanych przez nas -0,02 mln PLN.
Zobacz także: Mostostal Zabrze akcje prognozy na najbliższe dni: słabsze wyniki finansowe mogą wpłynąć na rekomendacje analityków?
Komentarz BDM: 1Q’24, mimo braku przetargu z MZ, był bardzo dobrym dla spółki okresem pod względem sprzedażowym, przy zadowalającym poziomie marży brutto na sprzedaży. Do spadku wyników przyczynił się mocny wzrost kosztów SG&A, czego spodziewaliśmy się przy sporządzaniu prognoz, dlatego uważamy, że jest to już uwzględnione w cenie rynkowej. Wynik netto zaniżyły wyższe koszty finansowe, połączone z brakiem przychodów finansowych. Może wynikać to ze wzrostu zadłużenia oraz zbyt małej kwoty gotówki (na koniec 4Q’23 wyniosła 2,2 mln PLN), którą spółka mogłaby lokować.
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0
Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)! Obserwuj FXMAG>>