Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

akcje H&M

W ostatnim kwartale H&M zaksięgowało marżę operacyjną w wysokości 11,9 proc., podczas gdy dwucyfrowej wartości nie widzieliśmy od 2021 roku. Pierwsze wyniki wiosennej kolekcji były zachęcające, ale mogą być trudne do utrzymania ze względu na złe warunki pogodowe. 

Odzieżowy handel detaliczny jest trudnym biznesem w obecnym otoczeniu gospodarczym, w którym wielu klientów boryka się z ograniczeniami budżetowymi. H&M stoi w obliczu silnej konkurencji ze strony sklepów takich Zara i internetowych kanałów sprzedaży, takich jak Shein. Dzisiejsze wyniki potwierdzają, że plan naprawczy firmy, prowadzony od stycznia przez nowego dyrektora generalnego Daniela Ervéra, przynosi efekty. Zysk na akcję wzrósł o 54 proc. rok do roku, jednak analitycy wyraźnie oczekiwali jeszcze wyższej liczby. 

Patrząc w przyszłość, H&M może skorzystać na przyspieszonym wzroście gospodarczym, szczególnie w Europie, mając nadzieję na zwiększenie zaufania konsumentów. Pierwsza obniżka stóp procentowych EBC na początku tego miesiąca może w tym pomóc, chociaż bank centralny nie dał jasnych wskazówek co do dalszych cięć w najbliższej przyszłości.

 

Jean-Paul van Oudheusden, analityk rynkowy eToro

Czytaj więcej