- Przychody w 2021r. 123,8mln PLN (+3% r/r)
- Przychody operacyjne 74,2mln PLN (+12% r/r)
- EBITDA 12,9mln PLN (-12% r/r) • EBIT 6,3mln PLN (-21% r/r)
- Segmenty Software oraz Cloud osiągnęły kilkunastoprocentowe wzrosty przychodów i wyniki zbliżone do 2020r.
- Spadł zysk segmentu Marketing (koszty rozwoju PerfectBot, zakończenie współpracy z dużym klientem)
- Publikacja wyników rocznych zaplanowana jest na 28 kwietnia
Komentarz:
Kwartalne wyniki operacyjne najsłabsze od dwóch lat, interpretujemy lekko negatywnie. Co prawda spółka po raz pierwszy raportuje pełny kwartał po utracie kontraktu z Carrefourem (mogliśmy nie docenić negatywnego wpływu z tytułu), ale zakładaliśmy, że ubytek w segmencie marketingu w większym stopniu nadrobią usługi chmurowe oraz Fabrity. Na plus odbieramy dobry wynik na poziomie przychodów operacyjnych, który implikuje wzrost o 6% r/r do rekordowych 20mln PLN w ostatnim kwartale, ale pozostaje problem z rentownością. W biznesie marketingu spółka pozyskiwała kolejne kontrakty w 1Q22, jednak mogą nie wystarczyć żeby zapełnić lukę po utraconym dużym kontrakcie, a ponadto możliwa jest utrata części biznesu PerfectBot z LPP (wersja rosyjskojęzyczna). Z drugiej strony liczymy na poprawę w 2022 w Fabrity, po płaskim wyniku w 2021r. Dominik Niszcz
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego - Trigon Dom Maklerski