Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Novavis Group S.A.: Powtórzenie (2005-05-31)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 23:Uchwały podjęte przez ZWZ w dniu 31 maja 2005 roku, ustalenie tekstu jednolitego Statutu, wykaz akcjonariuszy posiadających co najmniej 5 % głosów na ZWZ Funduszu. Wejście w życie uchwały o powołaniu Zarządu na nową kadencję.

Firma: V NFI VICTORIA SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH I GIEŁD









Raport bieżący nr 23 / 2005





Data sporządzenia: 2005-05-31
Skrócona nazwa emitenta
05VICT
Temat
Uchwały podjęte przez ZWZ w dniu 31 maja 2005 roku, ustalenie tekstu jednolitego Statutu, wykaz akcjonariuszy posiadających co najmniej 5 % głosów na ZWZ Funduszu. Wejście w życie uchwały o powołaniu Zarządu na nową kadencję.
Podstawa prawna
§ 45 ust. 1 pkt 5 RO - WZA podjęte uchwały
Treść raportu:
Zarząd V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A. ("Fundusz"), przedstawia poniżej treść uchwał podjętych przez ZWZ Funduszu w dniu 31 maja 2005 roku.

Uchwała Nr 1/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie wyboru Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia

Działając na podstawie art. 409 § 1 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 32.1 Statutu Spółki, Zwyczajne Walne Zgromadzenie, w głosowaniu tajnym uchwala, co następuje:

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A. postanawia wybrać na Przewodniczącego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Funduszu Panią Katarzynę Kopycińską.
§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 2/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie przyjęcia porządku obrad

Działając na podstawie § 6 Regulaminu Walnego Zgromadzenia V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., Zwyczajne Walne Zgromadzenie uchwala, co następuje:

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., postanawia przyjąć porządek obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki w brzmieniu opublikowanym w Monitorze Sądowym i Gospodarczym Nr 89/2005 (2181) z dnia 9 maja 2005 r., pod poz. 4930.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 3/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania Zarządu Funduszu
z działalności Funduszu w 2004 roku

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 1 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (a) Statutu Funduszu zatwierdza sprawozdanie Zarządu z działalności Funduszu w 2004 roku.


§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 4/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Funduszu za 2004 rok

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 1 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (a) Statutu Funduszu, zatwierdza sprawozdanie finansowe Funduszu za rok obrotowy 2004, obejmujące:

- wprowadzenie do sprawozdania finansowego za rok obrotowy zakończony 31 grudnia 2004 roku,
- bilans sporządzony na dzień 31 grudnia 2004 roku, który po stronie aktywów i pasywów wykazuje sumę 161.368.154,10 zł,
- rachunek zysków i strat za rok obrotowy od 1 stycznia 2004 roku do 31 grudnia 2004 roku wykazujący zysk netto w kwocie 73.739.634,73 zł,
- zestawienie zmian w kapitale własnym za rok obrotowy od 1 stycznia 2004 roku do 31 grudnia 2004 roku wykazujące zwiększenie kapitału własnego o kwotę 45.905.924,43 zł,
- rachunek przepływów pieniężnych za rok obrotowy od 1 stycznia 2004 roku do 31 grudnia 2004 roku wykazujący wpływy pieniężne netto w kwocie 55.601.850,08 zł,
- zestawienie portfela inwestycyjnego na dzień 31 grudnia 2004 roku,
- dodatkowe noty objaśniające.


§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 5/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie podziału zysku netto za 2004 rok oraz pokrycia zrealizowanej straty z lat ubiegłych

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 2 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (b) Statutu Funduszu postanawia podzielić zysk netto za rok obrotowy 2004 w wysokości 73.739.634,73 zł, składający się ze zrealizowanego zysku w wysokości 45.797.344,94 zł oraz niezrealizowanego zysku w wysokości 27.942.289,79 zł, a także pokryć zrealizowaną stratę z lat ubiegłych w wysokości 7.520.723,00 zł w następujący sposób:

- zrealizowany zysk netto za 2004 rok w wysokości 45.797.344,94 zł zostanie w całości przeniesiony na kapitał zapasowy;
- niezrealizowany zysk netto za 2004 rok w wysokości 27.942.289,79 zł zostanie podzielony w następnych okresach sprawozdawczych;
- zrealizowana strata netto z lat ubiegłych w wysokości 7.520.723,00 zł zostanie pokryta z kapitału zapasowego.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 6/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie udzielenia Członkowi Zarządu Funduszu absolutorium
z wykonania obowiązków w 2004roku

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (c) Statutu Funduszu udziela Panu Piotrowi Nadolskiemu - Prezesowi Zarządu Funduszu absolutorium z wykonania przez niego obowiązków za okres od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia 31 grudnia 2004 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 7/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie udzielenia Członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium
z wykonania obowiązków w 2004 roku

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (c) Statutu Funduszu udziela Pani Agnieszce Stankiewicz - członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium z wykonania przez nią obowiązków za okres od 1.01.2004 r. do 31.12.2004 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała Nr 8/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie udzielenia Członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium
z wykonania obowiązków w 2004 roku

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (c) Statutu Funduszu udziela Panu Maciejowi Jasińskiemu - członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium z wykonania przez niego obowiązków za okres od 1.01.2004 r. do 31.12.2004 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 9/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie udzielenia Członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium
z wykonania obowiązków w 2004 roku

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (c) Statutu Funduszu udziela Panu Łukaszowi Ołdakowskiemu - członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium z wykonania przez niego obowiązków za okres od 1.01.2004 r do 31.12.2004 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 10/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie udzielenia Członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium
z wykonania obowiązków w 2004 roku

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (c) Statutu Funduszu udziela Pani Magdalenie Bronisz - członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium z wykonania przez nią obowiązków za okres od 1.01.2004 r. do 25.05.2004 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 11/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie udzielenia Członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium
z wykonania obowiązków w 2004 roku

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (c) Statutu Funduszu udziela Panu Zdzisławowi Gawlikowi - członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium z wykonania przez niego obowiązków za okres od 2.07.2004 r. do 31.12.2004 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 12/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie udzielenia Członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium
z wykonania obowiązków w 2004 roku

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (c) Statutu Funduszu udziela Panu Jacques Rouayroux - członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium z wykonania przez niego obowiązków za okres od 1.01.2004 r. do 28.12.2004 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 13/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie udzielenia Członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium
z wykonania obowiązków w 2004 roku

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.1 (c) Statutu Funduszu udziela Panu Sylwestrowi Pieckowskiemu - członkowi Rady Nadzorczej Funduszu absolutorium z wykonania przez niego obowiązków za okres od 28.12.2004 r. do 31.12.2004 r.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 14/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie oświadczenia Funduszu w zakresie przestrzegania zasad ładu korporacyjnego

§ 1

1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A. akceptuje oświadczenie Funduszu w zakresie przestrzegania zasad ładu korporacyjnego w brzmieniu zaproponowanym przez Zarząd Funduszu.
2. Oświadczenie Funduszu w zakresie przestrzegania zasad ładu korporacyjnego stanowi załącznik do niniejszej Uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Uchwała Nr 15/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie zmian w Statucie Funduszu

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 430 § 1 Kodeksu Spółek Handlowych oraz art. 30.2 Statutu Funduszu uchwala następujące zmiany w Statucie Funduszu:

W Artykule 19 Statutu dodaje się ustępy od 4 do 9 w następującym brzmieniu:

19.4. Przynajmniej połowę członków Rady Nadzorczej powinni stanowić członkowie niezależni, tj. w pięcioosobowej Radzie powinno być przynajmniej trzech członków niezależnych.
19. 5. Niezależni członkowie Rady Nadzorczej ("Członkowie Niezależni") powinni spełniać następujące kryteria:
a) nie są i nie byli pracownikami Funduszu, podmiotów zależnych lub dominujących przez ostatnie 3 lata,
b) nie są i nie byli zatrudnieni w Funduszu, w podmiotach zależnych lub dominujących na kierowniczym stanowisku oraz nie pełnili funkcji członka zarządu przez ostatnie 3 lata,
c) nie otrzymują żadnego dodatkowego wynagrodzenia z Funduszu (poza należnym z tytułu członkostwa w radzie nadzorczej lub posiadania akcji Funduszu) lub jakichkolwiek świadczeń majątkowych z Funduszu oraz podmiotów od niego zależnych lub dominujących,
d) nie są akcjonariuszami posiadającym bezpośrednio lub pośrednio akcje przekraczające 10 % ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu lub członkami zarządu, rady nadzorczej lub pracownikami pełniącymi funkcje kierownicze u takiego akcjonariusza,
e) nie są i nie byli biegłymi rewidentami Funduszu lub podmiotów zależnych lub dominujących albo pracownikami podmiotu świadczącego usługi biegłego rewidenta na rzecz Funduszu, podmiotów zależnych, dominujących przez ostatnie 3 lata,
f) nie mają powiązań rodzinnych z członkami Zarządu Funduszu lub pracownikami Funduszu pełniącymi kierownicze stanowiska przez ostatnie 3 lata, które to powiązania mogłyby istotnie wpłynąć na zdolność Członka Niezależnego do podejmowania bezstronnych decyzji.
19.6. Bez zgody większości Członków Niezależnych Rady Nadzorczej, nie mogą zostać podjęte uchwały w sprawach:
a) świadczenia z jakiegokolwiek tytułu przez Fundusz i jakiekolwiek podmioty powiązane z Funduszem na rzecz członków Zarządu;
b) wyrażenia zgody na zawarcie przez Fundusz lub podmiot od niego zależny istotnej umowy z podmiotem powiązanym z Funduszem, członkiem Rady Nadzorczej albo Zarządu Funduszu oraz z podmiotami z nimi powiązanymi;
c) wyboru biegłego rewidenta dla przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Funduszu.
19.7. Osoby, które nie spełniają kryteriów niezależności, o których mowa w art. 19.5. powyżej, mogą być wybrane do Rady Nadzorczej w liczbie większej niż wynikająca z postanowień art. 19.4., jeżeli osoby spełniające kryteria niezależności zostały wybrane w liczbie mniejszej niż określona w postanowieniach art. 19.4. powyżej i pozostają nieobsadzone miejsca w Radzie Nadzorczej.
19.8. W celu uniknięcia wątpliwości postanawia się, że utrata przez Członka Niezależnego przymiotu niezależności w trakcie pełnienia przezeń funkcji członka Rady Nadzorczej nie ma wpływu na ważność lub wygaśnięcie jego mandatu, oraz skuteczność podejmowania uchwał przez Radę Nadzorczą.
19.9. Informacja o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach członka Rady z określonym akcjonariuszem, a zwłaszcza z akcjonariuszem większościowym, powinna być przez członka Rady udostępniona publicznie. Kandydat do funkcji członka Rady Nadzorczej obowiązany będzie do poinformowania Zarządu Funduszu o istnieniu opisanych powyżej powiązań, najpóźniej w oświadczeniu o wyrażeniu zgody na kandydowanie do Rady Nadzorczej, o ile okoliczności te istnieją w chwili obejmowania mandatu, lub nie później niż w terminie 14 dni od daty zaistnienia takich okoliczności, jeśli powstały one po objęciu mandatu.

§ 2

W związku z dokonanymi zmianami Statutu zgodnie z § 1 powyżej, Walne Zgromadzenie niniejszym ustala tekst jednolity Statutu Funduszu, uwzględniający zmiany dokonane Uchwałą nr 5/2005 Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Funduszu z dnia 6 kwietnia 2005 roku, które to zmiany nie zostały dotychczas zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym, w następującym brzmieniu:

STATUT V NARODOWEGO FUNDUSZU INWESTYCYJNEGO
"VICTORIA" SPÓŁKA AKCYJNA
TEKST JEDNOLITY

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

Artykuł 1

Fundusz działa pod firmą V Narodowy Fundusz Inwestycyjny "Victoria" Spółka Akcyjna. Fundusz może używać skrótu firmy V NFI "Victoria" - S.A. oraz odpowiednika tego skrótu w językach obcych.

Artykuł 2

Siedzibą Funduszu jest m.st. Warszawa.

Artykuł 3

Założycielem Funduszu jest Skarb Państwa.

Artykuł 4

Fundusz działa na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia 1993 roku o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji (Dz. U. Nr 44, poz. 202 z późn. zmianami) oraz Kodeks Spółek Handlowych.

Artykuł 5

Fundusz może powoływać i prowadzić swoje oddziały na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.

Artykuł 6

Czas trwania Funduszu jest nieograniczony.

II. PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI FUNDUSZU

Artykuł 7

Przedmiotem działalności Funduszu jest prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na:
1. nabywaniu i zbywaniu udziałów lub akcji spółek oraz wykonywaniu uzyskanych praw (PKD 65.23.Z),
2. nabywaniu innych papierów wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa oraz inne podmioty (PKD 65.23.Z),
3. rozporządzaniu nabytymi akcjami, udziałami i innymi papierami wartościowymi (PKD 65.23.Z),
4. udzielaniu pożyczek oraz zaciąganiu pożyczek i kredytów dla realizacji celów określonych powyżej oraz innych celów statutowych Funduszu (PKD 65.23.Z)."

Artykuł 8

8.1. Fundusz nie może posiadać udziałów w spółkach cywilnych, jawnych oraz innych podmiotach, w których udział powodowałby nieograniczoną odpowiedzialność Funduszu.
8.2. Fundusz nie może zbyć papierów wartościowych, których nie jest właścicielem w chwili zawarcia umowy sprzedaży, chyba, że w chwili zawarcia tej umowy był uprawniony do nabycia odpowiedniej ilości papierów wartościowych tego samego rodzaju.
8.3. Fundusz nie może nabywać metali szlachetnych ani zawierać kontraktów surowcowych, kontraktów opcyjnych lub kontraktów terminowych, z wyjątkiem:
a) transakcji mających na celu zmniejszenia ryzyka w granicach dopuszczalnych przez polskie prawo,
b) nabywania akcji spółek zajmujących się produkcją i przetwarzaniem metali szlachetnych lub surowców.
8.4. Fundusz nie może zaciągać pożyczek ani emitować obligacji, jeżeli w wyniku tego łączna wartość zadłużenia Funduszu, przekroczyłaby 50 (pięćdziesiąt) % wartości netto aktywów Funduszu według ostatniego bilansu.
8.5. Fundusz nie może nabywać papierów wartościowych, jeżeli w wyniku tego ponad 25 (dwadzieścia pięć) % wartości netto aktywów Fundusz według ostatniego bilansu zostałoby ulokowane w papiery wartościowe jednego emitenta, z wyjątkiem inwestycji w dłużne papiery wartościowe emitowane przez Skarb Państwa.
8.6. Ograniczenia określone w art. 8.4 oraz 8.5 dotyczą inwestycji w chwili jej podjęcia. Ograniczenia te nie obowiązują, jeżeli ich naruszenie następuje w wyniku późniejszych zmian wartości netto aktywów Funduszu lub zmiany struktury kapitału spółki, w którą Fundusz zainwestował.

III. KAPITAŁ FUNDUSZU

Artykuł 9

9.1. Kapitał zakładowy Funduszu wynosi 1.127.104,80 zł (słownie: jeden milion sto dwadzieścia siedem tysięcy sto cztery złote osiemdziesiąt groszy) i dzieli się na 11.271.048 (jedenaście milionów dwieście siedemdziesiąt jeden tysięcy czterdzieści osiem) akcji zwykłych na okaziciela serii A od numeru 00.000.001- do numeru 11.271.048 o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
9.2. Kapitał zakładowy może być pokrywany tak wkładami pieniężnymi jak i wkładami niepieniężnymi.

Artykuł 10

Wszystkie akcje Funduszu są akcjami zwykłymi na okaziciela.

Artykuł 11

Fundusz może emitować obligacje, w tym obligacje zamienne.

Artykuł 12

12.1 Akcje Funduszu mogą być umarzane za zgodą akcjonariusza w drodze ich nabycia przez Fundusz.
12.2 Decyzję o nabyciu przez Fundusz akcji własnych w celu ich umorzenia, podejmuje Zarząd Funduszu.
12.3 Umorzenie akcji funduszu wymaga uchwały Walnego Zgromadzenia, z zastrzeżeniem art. 363 § 5 kodeksu spółek handlowych.

IV. OGRANICZENIA W WYKONYWANIU PRAWA GŁOSU Z AKCJI

Artykuł 13 (skreślony).

V. ORGANY FUNDUSZU
Artykuł 14

Organami Funduszu są:

A. Zarząd
B. Rada Nadzorcza
C. Walne Zgromadzenie

A. ZARZĄD

Artykuł 15

15.1. Zarząd składa się z jednej do siedmiu osób. Kadencja Zarządu trwa dwa lata. Członków Zarządu powołuje się na okres wspólnej kadencji.
15.2. Członków Zarządu powołuje i odwołuje Rada Nadzorcza.
15.3. Rada Nadzorcza może odwołać Prezesa Zarządu, członka Zarządu lub cały Zarząd przed upływem kadencji Zarządu.

Artykuł 16

16.1. Zarząd wykonuje wszelkie uprawnienia w zakresie zarządzania Funduszem z wyjątkiem uprawnień zastrzeżonych przez prawo i niniejszy statut dla pozostałych organów Funduszu.
16.2. Tryb działania Zarządu, a także sprawy, które mogą być powierzone poszczególnym jego członkom, określi szczegółowo regulamin Zarządu. Regulamin Zarządu uchwala Zarząd.

Artykuł 17

17.1. Z zastrzeżeniem postanowienia art. 17.3 Statutu do składania oświadczeń woli i podpisywania w imieniu Funduszu, wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu.
17.2. Prokura udzielona firmie zarządzającej, o której mowa w art. 24.3. może być tylko jednoosobowa.
17.3. W przypadku zarządu jednoosobowego, reprezentacja jest jednoosobowa.

Artykuł 18

18.1. W umowach pomiędzy Funduszem a członkami Zarządu tudzież w sporach z nimi reprezentuje Fundusz Rada Nadzorcza. Rada Nadzorcza może upoważnić, w drodze uchwały, jednego lub więcej członków do dokonywania takich czynności prawnych.
18.2. Pracownicy Funduszu podlegają Zarządowi, który zawiera i rozwiązuje z nimi umowy o pracę oraz ustala ich wynagrodzenie.

B. RADA NADZORCZA

Artykuł 19

19.1. Rada Nadzorcza składa się z pięciu członków, kadencja Rady Nadzorczej trwa trzy lata. Członków Rady Nadzorczej powołuje się na okres wspólnej kadencji.
19.2. Członków Rady Nadzorczej powołuje i odwołuje Walne Zgromadzenie.
19.3. Co najmniej 2/3 (dwie trzecie) członków Rady Nadzorczej, w tym jej przewodniczący, powinni być obywatelami polskimi.
19.4. Przynajmniej połowę członków Rady Nadzorczej powinni stanowić członkowie niezależni, tj. w pięcioosobowej Radzie powinno być przynajmniej trzech członków niezależnych.
19. 5. Niezależni członkowie Rady Nadzorczej ("Członkowie Niezależni") powinni spełniać następujące kryteria:
a) nie są i nie byli pracownikami Funduszu, podmiotów zależnych lub dominujących przez ostatnie 3 lata,
b) nie są i nie byli zatrudnieni w Funduszu, w podmiotach zależnych lub dominujących na kierowniczym stanowisku oraz nie pełnili funkcji członka zarządu przez ostatnie 3 lata,
c) nie otrzymują żadnego dodatkowego wynagrodzenia z Funduszu (poza należnym z tytułu członkostwa w radzie nadzorczej lub posiadania akcji Funduszu) lub jakichkolwiek świadczeń majątkowych z Funduszu oraz podmiotów od niego zależnych lub dominujących,
d) nie są akcjonariuszami posiadającym bezpośrednio lub pośrednio akcje przekraczające 10 % ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu lub członkami zarządu, rady nadzorczej lub pracownikami pełniącymi funkcje kierownicze u takiego akcjonariusza,
e) nie są i nie byli biegłymi rewidentami Funduszu lub podmiotów zależnych lub dominujących albo pracownikami podmiotu świadczącego usługi biegłego rewidenta na rzecz Funduszu, podmiotów zależnych, dominujących przez ostatnie 3 lata,
f) nie mają powiązań rodzinnych z członkami Zarządu Funduszu lub pracownikami Funduszu pełniącymi kierownicze stanowiska przez ostatnie 3 lata, które to powiązania mogłyby istotnie wpłynąć na zdolność Członka Niezależnego do podejmowania bezstronnych decyzji.
19.6. Bez zgody większości Członków Niezależnych Rady Nadzorczej, nie mogą zostać podjęte uchwały w sprawach:
a) świadczenia z jakiegokolwiek tytułu przez Fundusz i jakiekolwiek podmioty powiązane z Funduszem na rzecz członków Zarządu;
b) wyrażenia zgody na zawarcie przez Fundusz lub podmiot od niego zależny istotnej umowy z podmiotem powiązanym z Funduszem, członkiem Rady Nadzorczej albo Zarządu Funduszu oraz z podmiotami z nimi powiązanymi;
c) wyboru biegłego rewidenta dla przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego Funduszu.
19.7. Osoby, które nie spełniają kryteriów niezależności, o których mowa w art. 19.5. powyżej, mogą być wybrane do Rady Nadzorczej w liczbie większej niż wynikająca z postanowień art. 19.4., jeżeli osoby spełniające kryteria niezależności zostały wybrane w liczbie mniejszej niż określona w postanowieniach art. 19.4. powyżej i pozostają nieobsadzone miejsca w Radzie Nadzorczej.
19.8. W celu uniknięcia wątpliwości postanawia się, że utrata przez Członka Niezależnego przymiotu niezależności w trakcie pełnienia przezeń funkcji członka Rady Nadzorczej nie ma wpływu na ważność lub wygaśnięcie jego mandatu, oraz skuteczność podejmowania uchwał przez Radę Nadzorczą.
19.9. Informacja o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach członka Rady z określonym akcjonariuszem, a zwłaszcza z akcjonariuszem większościowym, powinna być przez członka Rady udostępniona publicznie. Kandydat do funkcji członka Rady Nadzorczej obowiązany będzie do poinformowania Zarządu Funduszu o istnieniu opisanych powyżej powiązań, najpóźniej w oświadczeniu o wyrażeniu zgody na kandydowanie do Rady Nadzorczej, o ile okoliczności te istnieją w chwili obejmowania mandatu, lub nie później niż w terminie 14 dni od daty zaistnienia takich okoliczności, jeśli powstały one po objęciu mandatu.


Artykuł 20

20.1. Rada Nadzorcza wybiera ze swego grona Przewodniczącego Rady Nadzorczej oraz Zastępcę Przewodniczącego i Sekretarza Rady Nadzorczej.
20.2. Z zastrzeżeniem art. 21.2 Statutu Przewodniczący Rady Nadzorczej zwołuje posiedzenia Rady i przewodniczy im. W przypadku niemożności zwołania posiedzenia przez Przewodniczącego, posiedzenie zwołuje i przewodniczy mu Zastępca Przewodniczącego lub osoba upoważniona przez Przewodniczącego lub Zastępcę Przewodniczącego
20.3. Członek Rady Nadzorczej nie może równocześnie pełnić funkcji członka Rady Nadzorczej lub Zarządu innego narodowego funduszu inwestycyjnego.

Artykuł 21

21.1. Rada Nadzorcza odbywa posiedzenia w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 3 razy w roku.
21.2 Przewodniczący Rady Nadzorczej ma obowiązek zwołać posiedzenie Rady Nadzorczej na pisemny wniosek Zarządu lub każdego z członków Rady Nadzorczej. Posiedzenie powinno być zwołane w ciągu dwóch tygodni od dnia złożenia wniosku, na dzień przypadający nie później niż przed upływem 2 (dwóch) tygodni od dnia zwołania. W przypadku, gdy Przewodniczący Rady Nadzorczej nie zwoła posiedzenia, wnioskodawca może je zwołać samodzielnie, podając datę, miejsce i proponowany porządek obrad.

Artykuł 22

22.1. Rada Nadzorcza podejmuje uchwały, jeżeli na posiedzeniu jest obecna co najmniej połowa jej członków, a wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali poinformowani o posiedzeniu listami poleconymi lub kurierskimi, wysłanymi co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem posiedzenia.
22.2 Rada Nadzorcza podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów obecnych na posiedzeniu członków Rady Nadzorczej.
22.3. Rada Nadzorcza uchwala swój regulamin, określający szczegółowy tryb działania Rady Nadzorczej. Regulamin ten zatwierdza Walne Zgromadzenie.
22.4 Z zastrzeżeniem art. 388 § 4 KSH członkowie Rady Nadzorczej mogą brać udział w podejmowaniu uchwał Rady oddając swój głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady. Oddanie głosu w tym trybie nie może dotyczyć spraw wprowadzonych do porządku obrad na posiedzeniu Rady Nadzorczej.
22.5 Z zastrzeżeniem art. 388 § 4 KSH Rada Nadzorcza może podejmować uchwały w trybie obiegowym (pisemnym), jeżeli wszyscy członkowie Rady wyrażą zgodę w formie pisemnej na taki tryb głosowania.

Artykuł 23

Rada Nadzorcza może delegować swoich członków do indywidualnego wykonywania poszczególnych czynności nadzorczych.

Artykuł 24

24.1. Rada Nadzorcza nadzoruje działalność Funduszu.
24.2 Oprócz spraw wskazanych w ustawie, w innych postanowieniach niniejszego statutu lub uchwałach Walnego Zgromadzenia, do uprawnień i obowiązków Rady Nadzorczej należy:
a) ocena sprawozdania finansowego Funduszu za ubiegły rok obrotowy oraz zapewnienie jego weryfikacji przez biegłych rewidentów o uznanej renomie;
b) ocena i opiniowanie sprawozdania Zarządu z działalności Funduszu;
c) składanie Walnemu Zgromadzeniu pisemnego sprawozdania z wyników czynności, o których mowa w pkt. a) i b);
d) ocena przedstawionych przez Zarząd Funduszu i przedłożenie Walnemu Zgromadzeniu do zatwierdzenia wniosków w sprawie podziału zysku (w tym określanie kwoty przeznaczonej na dywidendy i terminów wypłaty dywidend) lub pokrycia strat;
e) z zastrzeżeniem art. 18.1 Statutu Funduszu zawieranie umów z członkami Zarządu oraz zasad ich wynagradzania, a także powoływanie, zawieszanie lub odwoływanie poszczególnych członków Zarządu lub całego Zarządu;
f) wyrażanie zgody na transakcje obejmujące zbycie lub nabycie akcji lub innego mienia, lub zaciągnięcie oraz udzielenie pożyczki pieniężnej, jeżeli wartość danej transakcji przewyższy 15 (piętnaście) % wartości netto aktywów Funduszu według ostatniego bilansu;
g) skreślony
h) delegowanie członków Rady Nadzorczej do wykonywania czynności Zarządu w razie odwołania całego Zarządu lub gdy Zarząd z innych powodów nie może działać;
i) przedstawianie akcjonariuszom, na pierwszym zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Funduszu zwołanym po dniu trzydziestego pierwszego grudnia dwa tysiące piątego (31.12.2005) roku i na każdym następnym zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, projektu odpowiedniej uchwały i zalecenia dotyczącego likwidacji lub przekształcenia Funduszu w spółkę mającą charakter funduszu powierniczego lub innego podobnego funduszu, zgodnie z obowiązującymi przepisami wraz z zaleceniem dotyczącym firmy zarządzającej, jeżeli Fundusz jest związany z taką firmą umową o zarządzanie.
24.3. Jeżeli na podstawie art. 21 ustawy z dnia 30 kwietnia 1993r. o narodowych funduszach inwestycyjnych i ich prywatyzacji Fundusz zawiera z firmą zarządzającą umowę o zarządzanie majątkiem Funduszu, Radzie Nadzorczej przysługuje uprawnienie do reprezentowania Funduszu wobec firmy zarządzającej, w tym zawarcia i wypowiedzenia tej umowy.
24.4. Jeżeli firma zarządzająca, o której mowa w art. 24.3., zwróci się do członka Zarządu o zaciągnięcie zobowiązania lub dokonanie rozporządzenia w imieniu Funduszu w związku z transakcją w zakresie inwestycji, członek Zarządu może, działając według własnego uznania oraz zgodnie z postanowieniami umowy, o której mowa w art. 24.3., przekazać sprawę Radzie Nadzorczej, która w terminie nie dłuższym niż 45 (czterdzieści pięć) dni, dostarczy członkowi Zarządu pisemne upoważnienie do zaciągnięcia zobowiązania lub dokonania rozporządzenia w imieniu Funduszu w związku z daną transakcją. Jeżeli pisemne upoważnienie Rady Nadzorczej nie zostanie dostarczone członkowi Zarządu w ciągu 45 (czterdzieści pięć) dni, przyjmuje się, że Rada Nadzorcza udzieliła odpowiedniego upoważnienia członkowi Zarządu.

Artykuł 25

Do wyłącznej kompetencji Walnego Zgromadzenia należy określanie wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej i zatwierdzanie regulaminu, o którym mowa w art. 22.3.

C. WALNE ZGROMADZENIE

Artykuł 26

26.1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd, najpóźniej do końca 10 (dziesiątego) miesiąca po upływie roku obrotowego.
26.2. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek Rady Nadzorczej lub na wniosek akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 10 (dziesięciu) % kapitału zakładowego .
26.3. Zarząd zwoła nadzwyczajne Walne Zgromadzenie w ciągu dwóch tygodni od daty zgłoszenia wniosku, o którym mowa w art. 26.2.
26.4. Rada Nadzorcza zwołuje Walne Zgromadzenie:
a) w przypadku, gdy Zarząd nie zwołał Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia w przepisanym terminie;
b) jeżeli pomimo złożenia przez Radę Nadzorczą wniosku, o którym mowa w art. 26.2., Zarząd nie zwołał nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia w terminie, o którym mowa w art. 26.3.

Artykuł 27

27.1. Porządek obrad Walnego Zgromadzenia ustala Zarząd. Zarząd poinformuje członków Rady Nadzorczej o zwołaniu Walnego Zgromadzenia i treści porządku obrad w terminie 14 dni od dnia zwołania.
27.2. Rada Nadzorcza lub akcjonariusze reprezentujący co najmniej 10 (dziesięć) % kapitału zakładowego mogą żądać zwołania Walnego Zgromadzenia oraz umieszczenia poszczególnych spraw w porządku obrad Walnego Zgromadzenia.
27.3. Żądanie, o którym mowa w art. 27.2., zgłoszone po ogłoszeniu o zwołaniu Walnego Zgromadzenia, będzie traktowane jako wniosek o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia.

Artykuł 28

Walne Zgromadzenia odbywają się w Warszawie.

Artykuł 29

Walne Zgromadzenie może podejmować uchwały bez względu na liczbę obecnych akcjonariuszy lub reprezentowanych akcji.

Artykuł 30

30.1. Uchwały Walnego Zgromadzenia podejmowane są względną większością głosów oddanych, tzn. gdy ilość głosów oddanych za uchwałą jest większa niż ilość głosów oddanych przeciw uchwale, z pominięciem głosów nieważnych i wstrzymujących się, jeżeli niniejszy statut lub ustawa nie stanowią inaczej. Większość ta wymagana jest w szczególności w następujących sprawach:
a) rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Funduszu, oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy;
b) podjęcie uchwały co do podziału zysku lub pokrycia strat;
c) udzielenie absolutorium członkom organów Funduszu z wykonania przez nich obowiązków.
30.2. Uchwały Walnego Zgromadzenia w sprawach wymienionych poniżej podejmowane są większością 3/4 (trzech czwartych) oddanych głosów:
a) zmiana statutu Funduszu, w tym emisja nowych akcji;
b) emisja obligacji, w tym obligacji zamiennych;
c) zbycie przedsiębiorstwa Funduszu;
d) połączenie Funduszu z inną spółką;
e) rozwiązanie Funduszu.
30.3. Uchwały w przedmiocie zmian statutu Funduszu zwiększających świadczenia akcjonariuszy lub uszczuplających prawa przyznane osobiście poszczególnym akcjonariuszom wymagają zgody wszystkich akcjonariuszy, których dotyczą..
30.4. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zgromadzenia należy zatwierdzenie umowy o zarządzanie majątkiem Funduszu, o której mowa w art. 24.3.
30.5. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zgromadzenia należy udzielenie absolutorium członkom organów Funduszu z wykonania obowiązków oraz podjęcie decyzji co do osoby, która sprawowała lub sprawuje funkcję członka Rady Nadzorczej lub Zarządu, w przedmiocie zwrotu wydatków lub pokrycia odszkodowania, które osoba ta może być zobowiązana do zapłaty wobec osoby trzeciej, w wyniku zobowiązań powstałych w związku ze sprawowaniem funkcji przez tę osobę, jeżeli osoba ta działała w dobrej wierze oraz w sposób, który w uzasadnionym w świetle okoliczności przekonaniu tej osoby, był w najlepszym interesie Funduszu.

Artykuł 31

Głosowanie na Walnym Zgromadzeniu jest jawne. Tajne głosowanie zarządza się przy wyborach oraz nad wnioskami o odwołanie członków organów lub likwidatorów Funduszu bądź o pociągnięcie ich do odpowiedzialności, jak również w sprawach osobowych. Tajne głosowanie należy również zarządzić na żądanie choćby jednego z akcjonariuszy obecnych lub reprezentowanych na Walnym Zgromadzeniu.

Artykuł 32

32.1. Walne Zgromadzenie otwiera przewodniczący Rady Nadzorczej lub jego zastępca, po czym spośród osób uprawnionych do głosowania wybiera się przewodniczącego Zgromadzenia. W razie nieobecności tych osób Walne Zgromadzenie otwiera prezes Zarządu albo osoba wyznaczona przez Zarząd.
32.2. Walne Zgromadzenie uchwala swój regulamin.

IV. GOSPODARKA FUNDUSZU

Artykuł 33 (skreślony)

Artykuł 34

Rokiem obrotowym Funduszu jest rok kalendarzowy.

Artykuł 35

W ciągu 8 (ośmiu) miesięcy po upływie roku obrotowego Zarząd jest obowiązany sporządzić i złożyć Radzie Nadzorczej sprawozdanie finansowe za ubiegły rok obrotowy oraz dokładne pisemne sprawozdanie z działalności Funduszu w tym okresie.

Artykuł 36

Datę nabycia prawa do dywidendy oraz termin wypłaty dywidendy ustala Walne Zgromadzenie.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem zarejestrowania zmian w Statucie w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Uchwała Nr 16/2005
Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia
V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie zmian Regulaminu Walnego Zgromadzenia

§ 1

Zwyczajne Walne Zgromadzenie V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A., działając na podstawie art. 32.2 Statutu Funduszu wprowadza następujące zmiany do Regulaminu Walnego Zgromadzenia:

1. § 9 ust.4 Regulaminu Walnego Zgromadzenia otrzymuje brzmienie:

Do wniosku o powołanie do Rady Nadzorczej akcjonariusz winien załączyć, co najmniej kopię oświadczenia kandydata, zawierające jego zgodę na wybór do Rady Nadzorczej, oświadczenie o braku przeszkód, o których mowa w art. 18 Kodeksu spółek handlowych i art. 12 ust. 3 pkt 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, oraz informację o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach kandydata z którymkolwiek z akcjonariuszy Funduszu i spełnianiu lub niespełnianiu kryteriów niezależności określonych Statutem. W przypadku obecności kandydata do Rady Nadzorczej na Zgromadzeniu wystarczające jest złożenie prze niego ustnego oświadczenia, w zakresie określonym w zdaniu poprzednim. Jeżeli nie zostały spełnione przesłanki określone w niniejszym ustępie, Przewodniczący nie poddaje kandydatury pod głosowanie.

2. § 9 ust.5 Regulaminu Walnego Zgromadzenia otrzymuje brzmienie:

Po zamknięciu listy kandydatów do Rady, Przewodniczący zarządza głosowanie tajne, oddzielnie nad każdym z wniosków o powołanie do Rady. W pierwszej kolejności Przewodniczący zarządza głosowanie nad kandydaturami osób, z których informacji o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach z akcjonariuszami oraz o spełnianiu lub niespełnianiu kryteriów niezależności wynika, iż brak jest takich powiązań i spełnione są kryteria niezależności, według kolejności ich zgłoszenia. W następnej kolejności Przewodniczący zarządza głosowanie nad pozostałymi kandydaturami, według kolejności ich zgłaszania. W sytuacji, gdy wskutek przeprowadzonego głosowania wszystkie wakujące miejsca w Radzie Nadzorczej zostaną obsadzone, Przewodniczący nie zarządza głosowania nad pozostałymi zgłoszonymi kandydaturami chyba, że ewentualne ich powołanie do Rady nie naruszy maksymalnego limitu członków Rady Nadzorczej, wskazanego w Statucie.

§ 2

W związku z dokonanymi zmianami Regulaminu Walnego Zgromadzenia zgodnie z § 1 powyżej, Walne Zgromadzenie niniejszym ustala tekst jednolity Regulaminu w następującym brzmieniu:

REGULAMIN
WALNEGO ZGROMADZENIA AKCJONARIUSZY
V NARODOWEGO FUNDUSZU INWESTYCYJNEGO VICTORIA S.A.

§ 1

1. Regulamin niniejszy określa organizację i przebieg Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy spółki V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A. z siedzibą w Warszawie.
2. Walne Zgromadzenie obraduje według zasad ustanowionych w Kodeksie Spółek Handlowych, Statucie Spółki i niniejszym regulaminie.
3. Ilekroć niniejszy Regulamin używa terminu "akcjonariusz", należy przez to rozumieć także przedstawicieli akcjonariuszy (pełnomocników oraz innych przedstawicieli umocowanych ustawowo do reprezentacji).

§ 2

1. Walne Zgromadzenie otwiera osoba upoważniona przepisami Kodeksu spółek handlowych lub Statutu spółki. W braku takich osób Walne Zgromadzenie może otworzyć każdy akcjonariusz.
2. Osoba otwierająca Walne Zgromadzenie zarządza wybór Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia (Przewodniczący), przeprowadza tajne głosowanie i ogłasza jego wyniki.
3. Przewodniczącego wybiera się w głosowaniu tajnym, spośród akcjonariuszy.
4. Do zgłaszania kandydatów na Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia uprawnieni są akcjonariusze.
5. Jeżeli zgłoszono kilku kandydatów, głosowane są one w kolejności zgłoszenia. Przewodniczącym zostaje osoba, która pierwsza uzyskała bezwzględną większość głosów, a jeżeli po przeprowadzeniu głosowania brak jest takiej osoby, Przewodniczącym zostaje osoba, na którą oddano podczas głosowań najwięcej głosów "za".
6. Z chwilą ogłoszenia wyników Przewodniczący przejmuje prowadzenie obrad Walnego Zgromadzenia.
§ 3

1. Walne Zgromadzenie dokonuje wyboru co najmniej trzyosobowej Komisji Skrutacyjnej, do zadań której należy obliczanie wyników głosowania nad uchwałami oraz przedstawianie Przewodniczącemu wyników głosowania. Dopuszcza się możliwość liczenia głosów w formie elektronicznej.
2. Przewodniczący może zarządzić głosowanie łącznie co do wszystkich kandydatur na członków Komisji Skrutacyjnej.
3. Można odstąpić od wyboru Komisji Skrutacyjnej a jej obowiązki powierzyć Przewodniczącemu lub notariuszowi protokołującemu przebieg zgromadzenia, za jego zgodą.
§ 4

1. Niezwłocznie po wyborze, Przewodniczący zarządza sporządzenie listy obecności, a następnie ogłasza ilu akcjonariuszy jest obecnych oraz liczbę głosów reprezentowanych na Zgromadzeniu.

2. Akcjonariusze potwierdzają swoją obecność własnoręcznym podpisem na liście obecności wyłożonej przy wejściu do sali obrad i odbierają karty do głosowania.
3. Lista obecności jest sporządzana na podstawie podpisanej przez Zarząd listy akcjonariuszy uprawnionych do uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu.
4. Listę obecności sprawdzają osoby obsługi technicznej pod nadzorem Przewodniczącego. Obowiązkiem tych osób jest sprawdzenie:
a) czy akcjonariusz jest wymieniony na liście uprawnionych do uczestnictwa w Zgromadzeniu,
b) tożsamości akcjonariuszy lub osób ich reprezentujących,
c) dowodów umocowania do reprezentacji akcjonariuszy (pełnomocnictwa, odpisy z rejestrów itp.)
5. W razie jakichkolwiek wątpliwości osoba sprawdzająca listę obecności powinna porozumieć się z Przewodniczącym.
6. Lista obecności nie może być udostępniona osobom postronnym i jest wyłożona do wglądu wyłącznie dla akcjonariuszy, przez cały czas trwania obrad.
7. Notariusz protokołujący przebieg Zgromadzenia ma prawo do sprawdzenia listy obecności oraz danych wskazanych w ust. 4 powyżej, w zakresie określonym ustawą prawo o notariacie.
8. Wnioski dotyczące uprawnień do uczestnictwa w Walnym Zgromadzeniu kierowane są do Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia, który po konsultacji z notariuszem, podejmuje decyzję w przedmiocie dopuszczenia lub odmowy dopuszczenia akcjonariusza do udziału w Walnym Zgromadzeniu.
9. Akcjonariusz, któremu Przewodniczący odmówił dopuszczenia do udziału w Zgromadzeniu, może odwołać się od tej decyzji do Walnego Zgromadzenia. Walne Zgromadzenie podejmuje ostateczną decyzję, co do dopuszczenia lub odmowy dopuszczenia akcjonariusza do udziału w Walnym Zgromadzeniu.
10. Po sporządzeniu i podpisaniu listy obecności Przewodniczący ogłasza, ilu akcjonariuszy jest obecnych, podając ogólną liczbę głosów.
11. Akcjonariusze opuszczając salę obrad w trakcie trwania Zgromadzenia oddają Przewodniczącemu kartę do głosowania i zgłaszają fakt opuszczenia obrad.
12. Przewodniczący ogłasza wszelkie zmiany z zakresie zmiany stanu obecności, a okoliczności te są ujmowane w protokole notarialnym.

§ 5

1. Oprócz uprawnionych akcjonariuszy w Walnym Zgromadzeniu mają prawo uczestniczyć, bez prawa do udziału w głosowaniu (chyba, że osoba taka jest jednocześnie akcjonariuszem):
a) członkowie Zarządu, Rady Nadzorczej i Prokurenci Spółki, z uwzględnieniem art. 395 § 3 Kodeksu spółek handlowych,
b) biegły rewident, badający sprawozdanie finansowe Spółki albo biegły rewident do spraw szczególnych,
c) notariusz sporządzający protokół z Walnego Zgromadzenia,
d) osoby obsługi techniczno - organizacyjnej,
e) inne osoby, jeżeli jest to uzasadnione dla oceny lub rozstrzygnięcia sprawy objętej porządkiem obrad, o ile Walne Zgromadzenie uzna to za konieczne.
2. Przedstawiciele prasy, radia lub telewizji mogą brać udział w Walnym Zgromadzeniu jeżeli żaden z akcjonariuszy nie wyrazi sprzeciwu.

§ 6

1. Przewodniczący ogłasza prawidłowość zwołania Walnego Zgromadzenia, informując o ogłoszeniu dokonanym zgodnie z art. 402 Kodeksu spółek handlowych lub o zwołaniu Walnego Zgromadzenia w trybie art. 405 Kodeksu spółek handlowych oraz stwierdza obecność na sali notariusza protokołującego przebieg Walnego Zgromadzenia, a następnie przystępuje do realizacji porządku obrad.
2. W zakresie porządku obrad Walnego Zgromadzenia, Zgromadzenie może:
a) przyjąć zaproponowany porządek bez zmian;
b) zmienić kolejność poszczególnych punktów;
c) usunąć z porządku niektóre sprawy. Usunięcie z porządku obrad spraw umieszczonych w porządku obrad na wniosek akcjonariuszy reprezentujących co najmniej 10 procent kapitału zakładowego, może nastąpić wyłącznie za zgodą tego akcjonariusza;
d) odrzucić w całości zaproponowany porządek obrad i postanowić o zwołaniu nadzwyczajnego lub zwyczajnego Walnego Zgromadzenia ustalając przy tym porządek obrad tego zgromadzenia.

3. Przewodniczący może samodzielnie wprowadzać pod obrady kwestie o charakterze porządkowym mimo, że nie przewidywał ich porządek obrad. Walne Zgromadzenie może podejmować uchwały o charakterze porządkowym oraz dotyczące zwołania Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, mimo nie umieszczenia ich w porządku obrad. Do żądania zwołania Walnego Zgromadzenia w tym trybie stosuje się przepis art. 400 § 1 kodeksu spółek handlowych.
4. Wszelkie wnioski akcjonariuszy powinny być sporządzane na piśmie wraz z uzasadnieniem i podpisywane przez wnioskodawcę.

§ 7

1. Przewodniczący kieruje obradami Zgromadzenia, prowadzi dyskusję i udziela głosu uczestnikom obrad, przy czym dyskusja może dotyczyć wyłączne spraw objętych porządkiem obrad.
2. Przewodniczący odczytuje projekty uchwał, informując o trybie i zasadach głosowania nad uchwałami objętymi porządkiem obrad oraz wnioskami formalnymi, co do treści uchwały.
3. Odczytywanie treści uchwały nie jest konieczne, jeżeli wszyscy akcjonariusze znajdują się w posiadaniu projektu uchwały.
4. Po wyczerpaniu listy mówców Przewodniczący zarządza głosowanie precyzując treść uchwały lub wniosku poddawanego pod głosowanie.
5. Pytania akcjonariuszy do organów spółki mogą dotyczyć wyłącznie spraw objętych porządkiem obrad.
6. Przewodniczący powinien odebrać głos osobie wypowiadającej się nie na temat, przemawiającej w sposób przewlekły, nadużywającej prawa głosu lub używającej określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe.
7. Przewodniczący na wniosek akcjonariusza lub z własnej inicjatywy może zarządzić krótką przerwę techniczną.
8. Przewodniczący może określić limit czasu wystąpień. W razie sprzeciwu któregokolwiek z akcjonariuszy limit ten określi uchwała Walnego Zgromadzenia.

§ 8

1. Po podliczeniu głosów przez Komisję Skrutacyjną, Przewodniczący ogłasza wynik głosowania i stwierdza czy uchwała została podjęta, czy też, że uchwała nie została podjęta z powodu nie uzyskania wymaganej większości głosów.
2. Na żądanie akcjonariusza Przewodniczący odczytuje ponownie jeden raz treść podjętej uchwały.
3. Akcjonariusz głosujący przeciwko uchwale, a następnie zgłaszający sprzeciw do protokołu, ma prawo krótko swój sprzeciw uzasadnić.
4. Na wniosek Akcjonariusza Przewodniczący może przyjąć jego pisemne oświadczenie, które zostanie dołączone do protokołu Walnego Zgromadzenia.

§ 9

1. W celu wyboru członków do Rady Nadzorczej, Przewodniczący zarządza przyjmowanie wniosków o odwołanie członków Rady Nadzorczej chyba, że wybory do Rady Nadzorczej przeprowadza się wyłącznie w celu uzupełnienia składu Rady w związku z wygaśnięciem mandatu członka Rady.
2. Po zamknięciu listy wniosków o odwołanie, Przewodniczący zarządza głosowanie tajne oddzielnie nad każdym z wniosków o odwołanie, według kolejności ich zgłoszenia.
3. Po przeprowadzeniu głosowania (głosowań) nad wnioskami o odwołanie z Rady Nadzorczej, Przewodniczący informuje akcjonariuszy o liczbie miejsc w Radzie Nadzorczej pozostających do obsadzenia i zarządza przyjmowanie wniosków dotyczących powołania kandydatów na członków Rady. W przypadku, gdy odwołanie członków Rady Nadzorczej nie jest konieczne, z powodu upływu kadencji lub złożenia rezygnacji przez wszystkich członków, Przewodniczący informuje o tym akcjonariuszy i zarządza przyjmowanie wniosków dotyczących powołania do Rady.
4. Do wniosku o powołanie do Rady Nadzorczej akcjonariusz winien załączyć, co najmniej kopię oświadczenia kandydata, zawierające jego zgodę na wybór do Rady Nadzorczej, oświadczenie o braku przeszkód, o których mowa w art. 18 Kodeksu spółek handlowych i art. 12 ust. 3 pkt 2 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, oraz informację o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach kandydata z którymkolwiek z akcjonariuszy Funduszu i spełnianiu lub niespełnianiu kryteriów niezależności określonych Statutem. W przypadku obecności kandydata do Rady Nadzorczej na Zgromadzeniu wystarczające jest złożenie prze niego ustnego oświadczenia, w zakresie określonym w zdaniu poprzednim. Jeżeli nie zostały spełnione przesłanki określone w niniejszym ustępie, Przewodniczący nie poddaje kandydatury pod głosowanie.
5. Po zamknięciu listy kandydatów do Rady, Przewodniczący zarządza głosowanie tajne, oddzielnie nad każdym z wniosków o powołanie do Rady. W pierwszej kolejności Przewodniczący zarządza głosowanie nad kandydaturami osób, z których informacji o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach z akcjonariuszami oraz o spełnianiu lub niespełnianiu kryteriów niezależności wynika, iż brak jest takich powiązań i spełnione są kryteria niezależności, według kolejności ich zgłoszenia. W następnej kolejności Przewodniczący zarządza głosowanie nad pozostałymi kandydaturami, według kolejności ich zgłaszania. W sytuacji, gdy wskutek przeprowadzonego głosowania wszystkie wakujące miejsca w Radzie Nadzorczej zostaną obsadzone, Przewodniczący nie zarządza głosowania nad pozostałymi zgłoszonymi kandydaturami chyba, że ewentualne ich powołanie do Rady nie naruszy maksymalnego limitu członków Rady Nadzorczej, wskazanego w Statucie. W przypadku, gdy liczba zgłoszonych kandydatów odpowiada liczbie miejsc do obsadzenia w Radzie Przewodniczący może zarządzić jedno, łączne głosowanie nad wszystkimi kandydaturami, o ile żaden z akcjonariuszy się nie wyrazi sprzeciwu.
6. W przypadku, gdy Rada Nadzorcza jest wybierana grupami, minimum akcji potrzebnych do utworzenia grupy określa się poprzez podzielenie liczby akcji reprezentowanych na Walnym Zgromadzeniu przez liczbę stanowisk w Radzie Nadzorczej pozostających do obsadzenia.
7. Grupa ma prawo do wyboru tylu członków Rady Nadzorczej, ile razy liczba reprezentowanych przez nią akcji przekracza obliczone minimum.
8. Grupy akcjonariuszy mogą łączyć się w jedną grupę celem dokonania wspólnego wyboru.
9. Akcjonariusz może należeć tylko do jednej grupy wyborczej.
10. W celu dokonania głosowania oddzielnymi grupami dla każdej z grup należy przygotować oddzielną listę obecności. Każda z grup wybiera swojego przewodniczącego do prowadzenia zebrania tej grupy, oraz wybiera komisję skrutacyjną.
11. Zebranie każdej z grup wyborczych oraz uchwała o wyborze członka lub członków Rady Nadzorczej jest protokołowana przez notariusza.
12. Po przeprowadzeniu głosowań w ramach grup Przewodniczący ogłasza wyniki głosowania w poszczególnych grupach.

§ 10

Po zrealizowaniu spraw objętych porządkiem Przewodniczący obrad zamyka Walne Zgromadzenie.
§ 11

1. Obrady Walnego Zgromadzenia mogą być utrwalane przy pomocy nośników magnetycznych lub audiowizualnych.
2. Nośniki, na których utrwalono przebieg obrad Walnego Zgromadzenia są archiwizowane w siedzibie Spółki.

§ 12

1. Regulamin wchodzi w życie z chwilą uchwalenia przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A.
2. Regulamin niniejszy obowiązuje do czasu uchwalenia nowego Regulaminu. Zmiana postanowień Regulaminu nie stanowi sprawy porządkowej w rozumieniu art. 404 § 2 Kodeksu spółek handlowych.

§ 13

Regulamin nie narusza postanowień Kodeksu spółek handlowych oraz Statutu Spółki.

§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załącznik do Uchwały nr 14/2005
Oświadczenie dotyczące ładu korporacyjnego.
Zarząd V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego VICTORIA S.A., w wykonaniu postanowień uchwały Nr 44/1062/2004 Rady Giełdy z dnia 15 grudnia 2004 r. w sprawie przyjęcia zasad ładu korporacyjnego dla spółek publicznych (dalej: "Zasady Ładu Korporacyjnego") informuje, że intencją Zarządu jest by Fundusz przestrzegał wszystkich Zasad Ładu Korporacyjnego.
Jednocześnie Zarząd wskazuje, że z uwagi na zakres własnych kompetencji posiada ograniczony wpływ na możliwość implementacji wszystkich Zasad Ładu Korporacyjnego przez wszystkich adresatów Zasad oraz nie może zagwarantować, że Zasady będą przestrzegane przez podmioty, na zachowanie których Zarząd nie ma wpływu (np. akcjonariusze). Tym niemniej, Zarząd będzie czynił starania, aby podmioty te przestrzegały Zasad Ładu Korporacyjnego. Niniejszy raport został sporządzony w oparciu o wewnętrzne regulacje Funduszu, oświadczenia członków Zarządu i Rady Nadzorczej o przestrzeganiu Zasad Ładu Korporacyjnego oraz Uchwały Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Funduszu z dnia 31 maja 2005 roku.

I. Cel spółki

Zasada: Podstawowym celem działania władz spółki jest realizacja interesu spółki, rozumianego jako powiększanie wartości powierzonego jej przez akcjonariuszy majątku, z uwzględnieniem praw i interesów innych niż akcjonariusze podmiotów, zaangażowanych w funkcjonowanie spółki, w szczególności wierzycieli spółki oraz jej pracowników.

Stanowisko: TAK

II. Rządy większości i ochrona mniejszości

Zasada: Spółka akcyjna jest przedsięwzięciem kapitałowym. Dlatego w spółce musi być uznawana zasada rządów większości kapitałowej i w związku z tym prymatu większości nad mniejszością. Akcjonariusz, który wniósł większy kapitał, ponosi też większe ryzyko gospodarcze. Jest więc uzasadnione, aby jego interesy były uwzględniane proporcjonalnie do wniesionego kapitału. Mniejszość musi mieć zapewnioną należytą ochronę jej praw, w granicach określonych przez prawo i dobre obyczaje. Wykonując swoje uprawnienia akcjonariusz większościowy powinien uwzględniać interesy mniejszości.

Stanowisko: TAK

III. Uczciwe intencje i nienadużywanie uprawnień

Zasada: Wykonywanie praw i korzystanie z instytucji prawnych powinno opierać się na uczciwych intencjach (dobrej wierze) i nie może wykraczać poza cel i gospodarcze uzasadnienie, ze względu na które instytucje te zostały ustanowione. Nie należy podejmować działań, które wykraczając poza tak ustalone ramy stanowiłyby nadużycie prawa. Należy chronić mniejszość przed nadużywaniem uprawnień właścicielskich przez większość oraz chronić interesy większości przed nadużywaniem uprawnień przez mniejszość, zapewniając możliwie jak najszerszą ochronę słusznych interesów akcjonariuszy i innych uczestników obrotu.

Stanowisko: TAK

IV. Kontrola sądowa

Zasada: Organy spółki i osoby prowadzące walne zgromadzenie nie mogą rozstrzygać kwestii, które powinny być przedmiotem orzeczeń sądowych. Nie dotyczy to działań, do których organy spółki i osoby prowadzące walne zgromadzenie są uprawnione lub zobowiązane przepisami prawa.

Stanowisko: TAK

V. Niezależność opinii zamawianych przez spółkę

Zasada: Przy wyborze podmiotu mającego świadczyć usługi eksperckie, w tym w szczególności usługi biegłego rewidenta, usługi doradztwa finansowego i podatkowego oraz usługi prawnicze spółka powinna uwzględnić, czy istnieją okoliczności ograniczające niezależność tego podmiotu przy wykonywaniu powierzonych mu zadań.

Stanowisko: TAK

Dobre praktyki walnych zgromadzeń

Zasada 1: Walne zgromadzenie powinno odbywać się w miejscu i czasie ułatwiającym jak najszerszemu kręgowi akcjonariuszy uczestnictwo w zgromadzeniu.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Walne Zgromadzenia odbywają się w Warszawie, w siedzibie Funduszu lub w wynajętej sali konferencyjnej.

Zasada 2: Żądanie zwołania walnego zgromadzenia oraz umieszczenia określonych spraw w porządku jego obrad, zgłaszane przez uprawnione podmioty, powinno być uzasadnione. Projekty uchwał proponowanych do przyjęcia przez walne zgromadzenie oraz inne istotne materiały powinny być przedstawiane akcjonariuszom wraz z uzasadnieniem i opinią rady nadzorczej przed walnym zgromadzeniem, w czasie umożliwiającym zapoznanie się z nimi i dokonanie ich oceny.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Zarząd Funduszu nie odmawia zwołania Walnego Zgromadzenia, jeżeli żądanie pochodzi od uprawnionych podmiotów. Zarząd nie może gwarantować, iż akcjonariusze będą uzasadniać wniosek o zwołanie Walnego Zgromadzenia. Z kolei brak podstaw do odmówienia zwołania Walnego Zgromadzenia tylko z tego powodu, że podmiot uprawniony do żądania zwołania Walnego Zgromadzenia nie przedstawił uzasadnienia żądania zwołania.. Materiały na Walne Zgromadzenie są dostępne w terminach wynikających z przepisów prawa. Materiały dla Walnego Zgromadzenia, które zgodnie ze Statutem wymagają zaopiniowania przez Radę Nadzorczą, taką opinię zawierają.

Zasada 3: Walne zgromadzenie zwołane na wniosek akcjonariuszy powinno się odbyć w terminie wskazanym w żądaniu, a jeżeli dotrzymanie tego terminu napotyka na istotne przeszkody - w najbliższym terminie, umożliwiającym rozstrzygnięcie przez zgromadzenie spraw, wnoszonych pod jego obrady.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Zarząd w każdym przypadku dokłada starań, aby walne zgromadzenia zwoływane na wniosek akcjonariuszy odbywały się w terminach wskazanych w żądaniu chyba, że z przyczyn obiektywnych jest to niemożliwe – wtedy wyznaczany jest, inny, dogodny termin.

Zasada 4: Odwołanie walnego zgromadzenia, w którego porządku obrad na wniosek uprawnionych podmiotów umieszczono określone sprawy lub które zwołane zostało na taki wniosek możliwe jest tylko za zgodą wnioskodawców. W innych przypadkach walne zgromadzenie może być odwołane, jeżeli jego odbycie napotyka na nadzwyczajne przeszkody (siła wyższa) lub jest oczywiście bezprzedmiotowe. Odwołanie następuje w taki sam sposób, jak zwołanie, zapewniając przy tym jak najmniejsze ujemne skutki dla spółki i dla akcjonariuszy, w każdym razie nie później niż na trzy tygodnie przed pierwotnie planowanym terminem. Zmiana terminu odbycia walnego zgromadzenia następuje w tym samym trybie, co jego odwołanie, choćby proponowany porządek obrad nie ulegał zmianie.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Fundusz nie odwołuje walnych zgromadzeń zwołanych na żądanie wnioskodawców oraz już ogłoszonych walnych zgromadzeń.

Zasada 5: Uczestnictwo przedstawiciela akcjonariusza w walnym zgromadzeniu wymaga udokumentowania prawa do działania w jego imieniu w sposób należyty. Należy stosować domniemanie, iż dokument pisemny, potwierdzający prawo reprezentowania akcjonariusza na walnym zgromadzeniu jest zgodny z prawem i nie wymaga dodatkowych potwierdzeń, chyba że jego autentyczność lub ważność prima facie budzi wątpliwości zarządu spółki (przy wpisywaniu na listę obecności) lub przewodniczącego walnego zgromadzenia.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Do uczestnictwa w walnym zgromadzeniu i wykonywania prawa głosu wymagane jest pełnomocnictwo w formie pisemnej, udzielone przez osoby uprawnione do reprezentacji zgodnie z odpisem z właściwego rejestru, a w przypadku osób fizycznych zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego. Przy uzupełnianiu listy obecności na walnym zgromadzeniu Przewodniczący w porozumieniu z notariuszem protokołującym przebieg walnego, dokonuje tylko kontroli w/w dokumentów.

Zasada 6: Walne zgromadzenie powinno mieć stabilny regulamin, określający szczegółowe zasady prowadzenia obrad i podejmowania uchwał. Regulamin powinien zawierać w szczególności postanowienia dotyczące wyborów, w tym wyboru rady nadzorczej w drodze głosowania oddzielnymi grupami. Regulamin nie powinien ulegać częstym zmianom; wskazane jest, aby zmiany wchodziły w życie począwszy od następnego walnego zgromadzenia.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Fundusz stosuje tę zasadę. Aktualny Regulamin Walnego Zgromadzenia uchwalony na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Funduszu w dniu 29 lipca 2003 roku zawiera przepisy o sposobie głosowania oddzielnymi grupami.

Zasada 7: Osoba otwierająca walne zgromadzenie powinna doprowadzić do niezwłocznego wyboru przewodniczącego, powstrzymując się od jakichkolwiek innych rozstrzygnięć merytorycznych lub formalnych.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Stosowne postanowienia zawiera Regulamin Walnego Zgromadzenia Funduszu.

Zasada 8: Przewodniczący walnego zgromadzenia zapewnia sprawny przebieg obrad i poszanowanie praw i interesów wszystkich akcjonariuszy. Przewodniczący powinien przeciwdziałać w szczególności nadużywaniu uprawnień przez uczestników zgromadzenia i zapewniać respektowanie praw akcjonariuszy mniejszościowych. Przewodniczący nie powinien bez ważnych powodów składać rezygnacji ze swej funkcji, nie może też bez uzasadnionych przyczyn opóźniać podpisania protokołu walnego zgromadzenia.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Stosowne postanowienia zawiera Regulamin Walnego Zgromadzenia Funduszu.

Zasada 9: Na walnym zgromadzeniu powinni być obecni członkowie rady nadzorczej i zarządu. Biegły rewident powinien być obecny na zwyczajnym walnym zgromadzeniu oraz na nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu, jeżeli przedmiotem obrad mają być sprawy finansowe spółki. Nieobecność członka zarządu lub członka rady nadzorczej na walnym zgromadzeniu wymaga wyjaśnienia. Wyjaśnienie to powinno być przedstawione na zgromadzeniu.

Stanowisko: NIE

Komentarz: Na Walnym Zgromadzeniu Funduszu obecny jest zawsze co najmniej jeden członek Zarządu oraz przedstawiciel Rady Nadzorczej. Ponadto obecny jest zawsze przedstawiciel firmy zarządzającej Funduszem. Zdaniem Zarządu nie jest niezbędna obecność wszystkich członków Rady Nadzorczej podczas każdego Walnego Zgromadzenia. Obecność biegłego rewidenta jest zapewniona w przypadku wcześniejszego zgłoszenia takiej konieczności przez akcjonariusza. Rada Nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie oddelegowania Przewodniczącego Rady Nadzorczej lub osoby przez Przewodniczącego wskazanej do udziału w każdym Walnym Zgromadzeniu uznając, iż obecność wszystkich członków Rady nie jest konieczna. Umowa z biegłym rewidentem nie zawiera zapisu o konieczności uczestnictwa biegłego w walnym zgromadzeniu.

Zasada 10: Członkowie rady nadzorczej i zarządu oraz biegły rewident spółki powinni, w granicach swych kompetencji i w zakresie niezbędnym dla rozstrzygnięcia spraw omawianych przez zgromadzenie, udzielać uczestnikom zgromadzenia wyjaśnień i informacji dotyczących spółki.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Członkowie Zarządu oraz Rady Nadzorczej udzielają w trakcie Walnego Zgromadzenia wyjaśnień i informacji dotyczących Funduszu w zakresie własnych kompetencji, z zastrzeżeniem zasady nr 11

Zasada 11: Udzielanie przez Zarząd odpowiedzi na pytania walnego zgromadzenia powinno być dokonywane przy uwzględnieniu faktu, że obowiązki informacyjne spółka publiczna wykonuje w sposób wynikający z przepisów prawa o publicznym obrocie papierami wartościowymi, a udzielanie szeregu informacji nie może być dokonywane w sposób inny niż wynikający z tych przepisów.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Organy Funduszu nie ograniczają dostępu do informacji o Funduszu podczas obrad Walnego Zgromadzenia, z zastrzeżeniem obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy o Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi.

Zasada 12: Krótkie przerwy w obradach, nie stanowiące odroczenia obrad, zarządzane przez Przewodniczącego w uzasadnionych przypadkach, nie mogą mieć na celu utrudniania akcjonariuszom wykonywania ich praw.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Krótkie przerwy techniczne, zgodnie z Regulaminem Walnego Zgromadzenia Funduszu, Przewodniczący Walnego ogłasza na wniosek akcjonariusza lub z własnej inicjatywy.

Zasada 13: Głosowania nad sprawami porządkowymi mogą dotyczyć tylko kwestii związanych z prowadzeniem obrad zgromadzenia. Nie poddaje się pod głosowanie w tym trybie uchwał, które mogą wpływać na wykonywanie przez akcjonariuszy ich praw.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Stosowne postanowienia zawiera Regulamin Walnego Zgromadzenia Funduszu.

Zasada 14: Uchwała o zaniechaniu rozpatrywania sprawy umieszczonej w porządku obrad może zapaść jedynie w przypadku, gdy przemawiają za nią istotne powody. Wniosek w takiej sprawie powinien zostać szczegółowo umotywowany. Zdjęcie z porządku obrad bądź zaniechanie rozpatrywania sprawy umieszczonej w porządku obrad na wniosek akcjonariuszy wymaga podjęcia uchwały walnego zgromadzenia, po uprzednio wyrażonej zgodzie przez wszystkich obecnych akcjonariuszy, którzy zgłosili taki wniosek, popartej 75% głosów walnego zgromadzenia.

Stanowisko: NIE

Komentarz: Zgodnie z Regulaminem Walnego Zgromadzenia, zdjęcie z porządku obrad lub zaniechanie rozpatrywania sprawy, umieszczonej w porządku obrad na wniosek akcjonariuszy posiadających co najmniej 10% kapitału zakładowego Funduszu, będzie możliwe jedynie za ich zgodą. W pozostałym zakresie ani Kodeks Spółek Handlowych ani Statut Spółki nie wymaga konieczności głosowania takiej zmiany, kwalifikowaną większością głosów.

Zasada 15 Zgłaszającym sprzeciw wobec uchwały zapewnia się możliwość zwięzłego uzasadnienia sprzeciwu.

Stanowisko TAK

Komentarz: Stosowne postanowienia zawiera Regulamin Walnego Zgromadzenia Funduszu.

Zasada 16: Z uwagi na to, że Kodeks spółek handlowych nie przewiduje kontroli sądowej w przypadku niepodjęcia przez walne zgromadzenie uchwały, zarząd lub przewodniczący walnego zgromadzenia powinni w ten sposób formułować uchwały, aby każdy uprawniony, który nie zgadza się z meritum rozstrzygnięcia stanowiącym przedmiot uchwały, miał możliwość jej zaskarżenia.

Stanowisko: NIE

Komentarz: Każdy akcjonariusz, który spełnia przesłanki prawne i nie zgadza się z meritum rozstrzygnięcia stanowiącym przedmiot uchwały ma możliwość jej zaskarżenia, o ile uchwała została podjęta. Przewodniczący Walnego Zgromadzenia ma za zadanie czuwać nad tym, aby uchwały były formułowane w jasny i przejrzysty sposób, zaś Zarząd zapewnia także możliwość skorzystania przez Przewodniczącego z pomocy obsługi prawnej Spółki. Zdaniem Zarządu, jeżeli uchwała nie została podjęta, to jej treść nie narusza interesu akcjonariusza i nie istnieje przedmiot zaskarżenia. W tym zakresie Fundusz stosuje przepisy kodeksu spółek handlowych.

Zasada 17: Na żądanie uczestnika walnego zgromadzenia przyjmuje się do protokołu jego pisemne oświadczenie.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Stosowne postanowienia zawiera Regulamin Walnego Zgromadzenia Funduszu.

Dobre praktyki rad nadzorczych

Zasada 18: Rada Nadzorcza corocznie przedkłada walnemu zgromadzeniu zwięzłą ocenę sytuacji spółki. Ocena ta powinna być udostępniona wszystkim akcjonariuszom w takim terminie, aby mogli się z raportem zapoznać przed zwyczajnym walnym zgromadzeniem.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Fundusz zamieszcza opinię Rady Nadzorczej z wyników oceny sprawozdania finansowego Funduszu oraz działalności Rady Nadzorczej za każdy kolejny rok obrotowy w materiałach przedkładanych walnemu zgromadzeniu.

Zasada 19: Członek Rady Nadzorczej powinien posiadać należyte wykształcenie, doświadczenie zawodowe oraz doświadczenie życiowe, reprezentować wysoki poziom moralny oraz być w stanie poświęcić niezbędną ilość czasu, pozwalającą mu w sposób właściwy wykonywać swoje funkcje w radzie nadzorczej. Kandydatury członków rady nadzorczej powinny być zgłaszane i szczegółowo uzasadniane w sposób umożliwiający dokonanie świadomego wyboru.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Zarząd Funduszu zwraca uwagę, że nie ma wpływu na dokonywanie przez akcjonariuszy wyboru członków Rady Nadzorczej, ani też nie jest powołany do dokonywania oceny, czy dany członek Rady Nadzorczej ma należyte wykształcenie i doświadczenie życiowe oraz czy prezentuje wysoki poziom moralny. Przed powołaniem danej osoby do składu Rady Nadzorczej, kandydatura jest przedstawiana przez osobę zgłaszającą, akcjonariusze mają więc szansę powziąć informacje o danej osobie i rozważyć czy w ich ocenie posiada ona cechy i umiejętności potrzebne dla prawidłowego wykonywania funkcji członka Rady Nadzorczej czy też nie.

Zasada 20 a) Przynajmniej połowę członków rady nadzorczej powinni stanowić członkowie niezależni z zastrzeżeniem pkt d). Niezależni członkowie rady nadzorczej powinni być wolni od jakichkolwiek powiązań ze spółką i akcjonariuszami lub pracownikami, które to powiązania mogłyby istotnie wpłynąć na zdolność niezależnego członka do podejmowania bezstronnych decyzji.

Stanowisko dot. 20a): TAK
Komentarz: Na najbliższym Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Funduszu Zarząd zaproponuje zmianę do Statutu w zakresie wprowadzenia niezależnych członków rady nadzorczej.*
Zasada 20 (b)
b) Szczegółowe kryteria niezależności powinien określać statut spółki;

Stanowisko dot. 20b TAK

Komentarz: Zarząd Funduszu przedstawi na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu projekt zmiany do Statutu regulujący kryteria niezależności.*

Zasada 20 (c)
c) Bez zgody większości niezależnych członków rady nadzorczej, nie powinny być podejmowane uchwały w sprawach:
- świadczenia z jakiegokolwiek tytułu przez spółkę i jakiekolwiek podmioty powiązane ze spółką na rzecz członków zarządu;
- wyrażenia zgody na zawarcie przez spółkę lub podmiot od niej zależny istotnej umowy z podmiotem powiązanym ze spółką, członkiem rady nadzorczej albo zarządu oraz z podmiotami z nimi powiązanymi;
- wyboru biegłego rewidenta dla przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego spółki.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Zarząd przedstawi Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu zmianę do Statutu zawierającą określone powyżej ograniczenia.*

Zasada 20 (d) W Spółkach, gdzie jeden akcjonariusz posiada pakiet akcji dający ponad 50 % ogólnej liczby głos, rada nadzorcza powinna liczyć co najmniej dwóch niezależnych członków, w tym niezależnego przewodniczącego komitetu audytu, o ile taki komitet został ustanowiony.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Aktualnie żaden z akcjonariuszy Funduszu nie posiada ponad 50% kapitału zakładowego.

Zasada 21: Członek rady nadzorczej powinien przede wszystkim mieć na względzie interes spółki.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali poinformowani o obowiązkach wynikających z pełnienia funkcji członka Rady w spółce publicznej i zobowiązali się przestrzegać zasad ładu korporacyjnego.

Zasada 22: Członkowie Rady Nadzorczej powinni podejmować odpowiednie działania aby otrzymywać od Zarządu regularne i wyczerpujące informacje o wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności spółki oraz o ryzyku związanym z prowadzoną działalnością i sposobach zarządzania tym ryzykiem.

Stanowisko: TAK

Komentarze: Na każdym posiedzeniu Rady Nadzorczej Zarząd udziela członkom Rady wyczerpujących informacji dotyczących działalności Funduszu.

Zasada 23: O zaistniałym konflikcie interesów członek Rady Nadzorczej powinien poinformować pozostałych członków Rady i powstrzymać się od zabierania głosu w dyskusji oraz od głosowania nad przyjęciem uchwały w sprawie, w której zaistniał konflikt interesów.

Stanowisko TAK

Komentarz: Wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali poinformowani o obowiązkach wynikających z pełnienia funkcji członka Rady w spółce publicznej i zobowiązali się przestrzegać zasad ładu korporacyjnego.

Zasada 24: Informacja o osobistych, faktycznych i organizacyjnych powiązaniach członka rady nadzorczej z określonym akcjonariuszem, a zwłaszcza z akcjonariuszem większościowym powinna być dostępna publicznie. Spółka powinna dysponować procedurą uzyskiwania informacji od członków rady nadzorczej i ich upubliczniania.

Stanowisko TAK

Komentarz: Zarząd Funduszu przedstawi Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu propozycję zmiany do Statutu, wprowadzającą procedurę uzyskiwania informacji o członkach rady nadzorczej.

Zasada 25: Posiedzenia rady nadzorczej, z wyjątkiem spraw dotyczących bezpośrednio zarządu lub jego członków, w szczególności: odwołania, odpowiedzialności oraz ustalania wynagrodzenia, powinny być dostępne i jawne dla członków zarządu.

Stanowisko TAK

Komentarz: Zarząd Funduszu oraz przedstawiciel Firmy Zarządzającej majątkiem Funduszu są obecni na każdym posiedzeniu Rady Nadzorczej.

Zasada 26: Członek rady nadzorczej powinien umożliwić zarządowi przekazanie w sposób publiczny i we właściwym trybie informacji o zbyciu lub nabyciu akcji spółki lub też spółki wobec niej dominującej lub zależnej, jak również o transakcjach z takimi spółkami, o ile są one istotne dla jego sytuacji materialnej.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Wszyscy członkowie Rady Nadzorczej zostali poinformowani o obowiązkach wynikających z pełnienia funkcji członka Rady w spółce publicznej i zobowiązali się przestrzegać zasad ładu korporacyjnego.


Zasada 27: Wynagrodzenie członków Rady Nadzorczej powinno być ustalane na podstawie przejrzystych procedur i zasad. Wynagrodzenie to powinno być godziwe, lecz nie powinno stanowić istotnej pozycji kosztów działalności spółki ani wpływać w poważny sposób na jej wynik finansowy. Powinno pozostawać w rozsądnej relacji do wynagrodzenia członków zarządu. Łączna wysokość wynagrodzeń wszystkich, a także indywidualna każdego z członków rady nadzorczej powinna być ujawniana w raporcie rocznym wraz z informacją o procedurach i zasadach jego ustalania.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Wynagrodzenie Rady Nadzorczej zostało ustalone uchwałą Walnego Zgromadzenia Funduszu w dniu 29 lipca 2004 roku. W raporcie rocznym wykazana jest wysokość wynagrodzenia każdego z członków Rady Nadzorczej.

Zasada 28: Rada nadzorcza powinna działać zgodnie ze swym regulaminem, który powinien być publicznie dostępny. Regulamin powinien przewidywać powołanie co najmniej dwóch komitetów:
Ř audytu, oraz
Ř wynagrodzeń.
W skład komitetu audytu powinno wchodzić co najmniej dwóch członków niezależnych oraz przynajmniej jeden posiadający kwalifikacje i doświadczenie w zakresie rachunkowości i finansów. Zadania komitetów powinien szczegółowo określać regulamin rady nadzorczej. Komitety rady powinny składać radzie nadzorczej roczne sprawozdania ze swojej działalności. Sprawozdania te spółka powinna udostępniać akcjonariuszom.

Stanowisko: NIE

Komentarz: Rada Nadzorcza Funduszu działa zgodnie z uchwalonym przez Walne Zgromadzenie w dniu 29 lipca 2004 roku Regulaminem Rady Nadzorczej. W zakresie konieczności powoływania komitetów Fundusz nie widzi podstaw do stworzenia takich zapisów w Regulaminie Rady. W tym zakresie Fundusz stosuje przepisy Kodeksu Spółek Handlowych.

Zasada 29 Porządek obrad rady nadzorczej nie powinien być zmieniany lub uzupełniany w trakcie posiedzenia, którego dotyczy. Wymogu powyższego nie stosuje się, gdy obecni są wszyscy członkowie rady nadzorczej i wyrażają oni zgodę na zmianę lub uzupełnienie porządku obrad, a także gdy podjęcie określonych działań przez radę nadzorczą jest konieczne dla uchronienia spółki przed szkodą jak również w przypadku uchwały, której przedmiotem jest ocena, czy istnieje konflikt interesów między członkiem rady nadzorczej a spółką.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Porządek obrad Rady Nadzorczej jest ustalany na 7 dni przed planowanym posiedzeniem i wraz z materiałami przekazywany członkom Rady Nadzorczej.

Zasada 30: Członek rady nadzorczej oddelegowany przez grupę akcjonariuszy do stałego pełnienia nadzoru powinien składać radzie nadzorczej szczegółowe sprawozdania z pełnionej funkcji.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Dotychczas Rada Nadzorcza nie delegowała swoich członków do stałego nadzoru nad działalnością Funduszu.

Zasada 31: Członek rady nadzorczej nie powinien rezygnować z pełnienia tej funkcji w trakcie kadencji, jeżeli mogłoby to uniemożliwić działanie rady, a w szczególności, jeśli mogłoby to uniemożliwić terminowe podjęcie istotnej uchwały.

Stanowisko: TAK
Komentarz: Dotychczas członkowie Rady rezygnowali przed upływem kadencji tylko w sytuacjach wyjątkowych (np. powołanie na stanowiska rządowe).

Dobre praktyki zarządów

Zasada 32: Zarząd, kierując się interesem spółki, określa strategię oraz główne cele działania spółki i przedkłada je radzie nadzorczej, po czym jest odpowiedzialny za ich wdrożenie i realizację. Zarząd dba o przejrzystość i efektywność systemu zarządzania spółką oraz prowadzenie jej spraw zgodne z przepisami prawa i dobrą praktyką.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Zarząd Funduszu w porozumieniu z Firmą Zarządzającą majątkiem Funduszu określa kilkuletnią strategię. Strategia jest przedstawiana Radzie Nadzorczej oraz publikowana w rocznych sprawozdaniach finansowych Funduszu.

Zasada 33: Przy podejmowaniu decyzji w sprawach spółki członkowie zarządu powinni działać w granicach uzasadnionego ryzyka gospodarczego, tzn. po rozpatrzeniu wszystkich informacji, analiz i opinii, które w rozsądnej ocenie zarządu powinny być w danym przypadku wzięte pod uwagę ze względu na interes spółki. Przy ustalaniu interesu spółki należy brać pod uwagę uzasadnione w długookresowej perspektywie interesy akcjonariuszy, wierzycieli, pracowników spółki oraz innych podmiotów i osób współpracujących ze spółką w zakresie jej działalności gospodarczej a także interesy społeczności lokalnych.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Zarząd Funduszu analizuje podejmowane działania i decyzje. Członkowie Zarządu wykonują swoje obowiązki z dołożeniem należytej staranności.

Zasada 34: Przy dokonywaniu transakcji z akcjonariuszami oraz innymi osobami, których interesy wpływają na interes spółki, zarząd powinien działać ze szczególną starannością, aby transakcje były dokonywane na warunkach rynkowych.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Zarząd Funduszu dokonuje transakcji na warunkach rynkowych, niezależnie od tego z kim są zawierane.

Zasada 35: Członek zarządu powinien zachowywać pełną lojalność wobec spółki i uchylać się od działań, które mogłyby prowadzić wyłącznie do realizacji własnych korzyści materialnych. W przypadku uzyskania informacji o możliwości dokonania inwestycji lub innej korzystnej transakcji dotyczącej przedmiotu działalności spółki, członek zarządu powinien przedstawić zarządowi bezzwłocznie taką informację w celu rozważenia możliwości jej wykorzystania przez spółkę. Wykorzystanie takiej informacji przez członka zarządu lub przekazanie jej osobie trzeciej może nastąpić tylko za zgodą zarządu i jedynie wówczas, gdy nie narusza to interesu spółki.
Stanowisko: TAK

Komentarz: Członkowie Zarządu podpisali oświadczenie o zapoznaniu się z treścią "Dobrych praktyk w Spółka Publicznych 2005" oraz zobowiązali się do stosowania ich w zakresie, który wynika z oświadczenia złożonego przez Spółkę zgodnie z § 22a ust. 2 Regulaminu Giełdy.

Zasada 36: Członek zarządu powinien traktować posiadane akcje spółki oraz spółek wobec niej dominujących i zależnych jako inwestycję długoterminową.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Aktualnie członkowie Zarządu nie posiadają akcji Funduszu.

Zasada 37: Członkowie zarządu powinni informować radę nadzorczą o każdym konflikcie interesów w związku z pełnioną funkcją lub o możliwości jego powstania.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Członkowie Zarządu są zobowiązani do informowania Rady Nadzorczej o każdym ryzyku powstania konfliktu interesów.

Zasada 38: Wynagrodzenie członków zarządu powinno być ustalane na podstawie przejrzystych procedur i zasad, z uwzględnieniem jego charakteru motywacyjnego oraz zapewnienia efektywnego i płynnego zarządzania spółką. Wynagrodzenie powinno odpowiadać wielkości przedsiębiorstwa spółki, pozostawać w rozsądnym stosunku do wyników ekonomicznych, a także wiązać się z zakresem odpowiedzialności wynikającej z pełnionej funkcji, z uwzględnieniem poziomu wynagrodzenia członków zarządu w podobnych spółkach na porównywalnym rynku.

Stanowisko TAK

Komentarz: Zgodnie z Umową o zarządzanie majątkiem Funduszu członkowie Zarządu nie pobierają wynagrodzenia z Funduszu. Fundusz refunduje Firmie Zarządzającej 30% wynagrodzenia członków Zarządu będących pracownikami Firmy Zarządzającej.

Zasada 39: Łączna wysokość wynagrodzeń wszystkich, a także indywidualna każdego z członków zarządu w rozbiciu dodatkowo na poszczególne jego składniki powinna być ujawniana w raporcie rocznym wraz z informacją o procedurach i zasadach jego ustalania. Jeżeli wysokość wynagrodzenia poszczególnych członków zarządu znacznie się od siebie różni, zaleca się opublikowanie stosownego wyjaśnienia.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Zgodnie z Umową o zarządzanie majątkiem Funduszu członkowie Zarządu nie pobierają wynagrodzenia z Funduszu. Fundusz refunduje Firmie Zarządzającej 30% wynagrodzenia członków Zarządu będących pracownikami Firmy Zarządzającej.


Zasada 40: Zarząd powinien ustalić zasady i tryb pracy oraz podziału kompetencji w regulaminie, który powinien być jawny i ogólnie dostępny.

Stanowisko TAK

Komentarz: Regulamin Zarządu dostępny jest na stronie internetowej Firmy Zarządzającej majątkiem Funduszu.

Dobre Praktyki w zakresie relacji z osobami i instytucjami zewnętrznymi

Zasada 41: Podmiot, który ma pełnić funkcję biegłego rewidenta w spółce powinien być wybrany w taki sposób aby zapewniona była niezależność przy realizacji powierzonych mu zadań.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Podmiot pełniący funkcję biegłego rewidenta jest bezstronny, niezależny i rzetelnie wykonuje powierzone zadania

Zasada 42: W celu zapewnienia niezależności opinii spółka powinna dokonywać zmiany biegłego rewidenta przynajmniej raz na pięć lat. Przez zmianę biegłego rewidenta rozumie się również zmianę osoby dokonującej badania. Ponadto w dłuższym okresie spółka nie powinna korzystać z usług tego samego podmiotu dokonującego badania.

Stanowisko: NIE
Komentarz: Fundusz nie stosuje tej zasady. Podmiot pełniący funkcję biegłego rewidenta jest bezstronny, niezależny i rzetelnie wykonuje powierzone zadania. Obowiązki te wynikają wprost z przepisów ustaw.

Zasada 43: Wybór biegłego rewidenta powinien być dokonywany przez radę nadzorczą po przedstawieniu rekomendacji komitetu audytu lub przez walne zgromadzenie spółki po przedstawieniu rekomendacji rady nadzorczej zawierającej rekomendacje komitetu audytu. Dokonanie przez radę nadzorczą lub walne zgromadzenie innego wyboru niż rekomendowany przez komitet audytu powinno zostać szczegółowo uzasadnione. Informacja na temat wyboru podmiotu pełniącego funkcję biegłego rewidenta wraz z uzasadnieniem powinna być zawarta w raporcie rocznym.

Stanowisko: NIE

Komentarz: Wyboru biegłego rewidenta dokonuje Rada Nadzorcza Funduszu, na wniosek Zarządu. Ponieważ Fundusz nie planuje zmiany regulaminu Rady Nadzorczej w zakresie powołania komitetów, nie istnieje możliwość przestrzegania tej zasady.

Zasada 44: Rewidentem ds. spraw szczególnych nie może być podmiot pełniący obecnie lub w okresie którego dotyczy badanie funkcję biegłego rewidenta w spółce lub w podmiotach od niej zależnych.

Stanowisko: TAK

Komentarz: W przypadku postawienia takiej kwestii na porządku obrad Walnego Zgromadzenia, Zarząd poinformuje Walne Zgromadzenie o zasadzie nr 44.

Zasada 45: Nabywanie własnych akcji przez spółkę powinno być dokonane w taki sposób, aby żadna grupa akcjonariuszy nie była uprzywilejowana.

Stanowisko: TAK

Komentarz: W przypadku nabywania akcji własnych w celu umorzenia lub w innych sytuacjach dozwolonych prawem, Fundusz będzie ogłaszał publiczne wezwanie.

Zasada 46: Statut spółki, podstawowe regulacje wewnętrzne, informacje i dokumenty związane z walnymi zgromadzeniami, a także sprawozdania finansowe powinny być dostępne w siedzibie spółki i na jej stronach internetowych.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Dokumenty Funduszu są dostępne w siedzibie Funduszu oraz na stronach internetowych Firmy Zarządzającej.

Zasada 47: Spółka powinna dysponować odpowiednimi procedurami i zasadami dotyczącymi kontaktów z mediami i prowadzenia polityki informacyjnej, zapewniającymi spójne i rzetelne informacje o spółce. Spółka powinna, w zakresie zgodnym z przepisami prawa i uwzględniającym jej interesy, udostępniać przedstawicielom mediów informacje na temat swojej bieżącej działalności, sytuacji gospodarczej przedsiębiorstwa, jak również umożliwić im obecność na walnych zgromadzeniach.

Stanowisko: NIE

Komentarz: Brak takich procedur. Zarząd uważa, że wypełnianie przez niego obowiązków nałożonych jako spółkę publiczną jest wystarczające, w związku z czym nie widzi konieczności wprowadzania tego typu procedur. W zakresie zgodnym z przepisami prawa i uwzględniającym interesy Spółki, Zarząd zawsze udziela odpowiedzi na pytania mediów. Regulamin Walnego zezwala przedstawicielom mediów na uczestnictwo w Walnym Zgromadzeniu.

Zasada 48: Spółka powinna przekazać do publicznej wiadomości w raporcie rocznym oświadczenie o stosowaniu zasad ładu korporacyjnego. W przypadku odstępstwa od stosowania tych zasad spółka powinna również w sposób publiczny uzasadnić ten fakt.

Stanowisko: TAK

Komentarz: Fundusz spełnia i będzie spełniał tę zasadę.

Zarząd Funduszu:
[______]

Ponadto Zarząd informuje, iż ZWZ nie dokonało zmian w składzie Rady Nadzorczej Funduszu.

Do protokołu nie zgłoszono sprzeciwów.

Zarząd V Narodowego Funduszu Inwestycyjnego Victoria S.A. ("Fundusz") informuje, iż podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Funduszu w dniu 31 maja 2005 roku, następujący akcjonariusze posiadali co najmniej 5% ogólnej liczby głosów:

1. Fund.1 NFI S.A. wykonywał prawo głosu z 1.087.274 akcji
2. NFI Fortuna S.A. wykonywał prawo głosu z 1.070.408 akcji
3. Keystar Holdings Limited wykonywał prawo głosu z 1.051.201 akcji
4. Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Skarbu Państwa wykonywał prawo głosu z 458.518 akcji

Na ogólną liczbę 15.028.063 akcji Funduszu, na ZWZ reprezentowane było 3.667.401 akcji. Na każdą akcję przypada jeden głos.

Jednocześnie, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 20/2005 z dnia 20 kwietnia 2005 roku, Zarząd Funduszu informuje, że weszła w życie uchwała rady nadzorczej o powołaniu Zarządu Funduszu na nową kadencję.


MESSAGE (ENGLISH VERSION)






PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2005-05-31 Piotr Nadolski Prezes Zarządu

Cena akcji Novavisgr

Cena akcji Novavisgr w momencie publikacji komunikatu to None PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Novavisgr aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Novavisgr.


Komunikaty ESPI

Komunikaty ESPI

ESPI - Komunikaty spółek


Reklama