9 lipca przed sesją na amerykańskiej giełdzie, spółka PepsiCo przedstawiła wyniki finansowe za drugi kwartał 2019 r. Spółka osiągnęła wyższe wyniki finansowe niż oczekiwali analitycy z Wall Street i prognozuje dalszy wzrost sprzedaży w tym roku.
9 lipca przed sesją na amerykańskim rynku spółka PepsiCo przedstawiła wyniki finansowe za II kwartał 2019 r. Przychody PepsiCo były wyższe o 2,23% niż rok wcześniej, a także przewyższyły oczekiwania analityków. Spółka osiągnęła 16,45 mld USD wobec oczekiwanych 16,43 mld USD. Wprawdzie zysk na akcję był niższy o 4,34% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, jednak i tak był wyższy od konsensusu analityków z Wall Street. Zysk na akcję wyniósł 1,54 USD wobec oczekiwanego 1,50 USD. W drugim kwartale 2019 r. spółka wypracowała zysk netto w wysokości 2,04 mld USD wobec 1,82 mld USD rok wcześniej.
CEO spółki – Ramon Laguarta podsumował wyniki za drugi kwartał następującymi słowami: „Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników za drugi kwartał. Podczas, gdy niekorzystne kursy walutowe negatywnie wpłynęły na nasze przedstawione przychody netto, nasz organiczny wzrost przychodów wyniósł 4,5% w tym kwartale.”
Szczególnie wzrosła sprzedaż w segmencie Frito-Lay. Jest to spółka zależna PepsiCo, której działalność skupia się na słonych przekąskach, a zwłaszcza chipsach.
W ciągu ostatniego roku spółka wprowadziła do swego asortymentu nowe produkty, w tym napoje gazowane o nowych smakach owocowych, a także zdrowsze chipsy – jabłkowe i warzywne pod marką Bare.
PepsiCo to jeden z największych na świecie producentów i sprzedawców napojów bezalkoholowych i produktów spożywczych. Należą do niego takie marki, jak m. in. Pepsi, Lay’s czy Cheetos. Spółka jest notowana na NASDAQ.
Wyniki osiągnięte przez PepsiCo w drugim kwartale ucieszyły inwestorów. Na wtorkowych notowaniach przedsesyjnych cena akcji spółki wzrosła o ponad 1%, chwilami przekraczając 134 USD.