XTPL to międzynarodowa firma, która rozwija się na rynku elektroniki drukowanej i dostarcza innowacyjną technologię globalnym producentom. Spółka została założona w 2015 roku, a w 2016 roku złożyła pierwszy wniosek patentowy. Technologia ta umożliwia efektywną produkcję urządzeń nowej generacji.
XTPL stara się komercjalizować posiadaną technologię UDP (Ultra Precise Deposition) poprzez przyspieszenie sprzedaży drukarek do klientów (głównie ośrodki badawcze i uniwersytety) oraz prowadzenie projektów wdrożeń przemysłowych (najbardziej istotna część biznesu pod względem kształtowania się przychodów w kolejnych okresach). Spółka zakończyła fazę start-up działalności (faza rozwoju technologii) i obecnie rozpoczęła komercjalizację oferowanych rozwiązań prowadząc jednocześnie dalsze prace nad rozwojem technologii. W obecnej fazie oprócz bieżącej sprzedaży urządzeń, prowadzone są projekty z zewnętrznymi partnerami, których celem jest prezentacja zastosowań opracowanej technologii, a finalnie wdrożenie przemysłowe.
Na koniec Q1’23 prowadzonych było 9 projektów przynajmniej na 2 etapie, który spółka określa jako Ewaluacja technologii / prace rozwojowe po stronie XTPL. Dwa z wymienionych projektów są w 3 etapie (walidacja technologii u Partnera), a jeden w 4 etapie (projektowanie narzędzia do prototypowania). Powodzenie w poszczególnych etapach wdrożeń przemysłowych nie gwarantuje wdrożenia przemysłowego, niemniej znaczne zaawansowanie poszczególnych projektów zwiększa szanse na komercjalizację części z nich w 2024 roku. Dodatkowo pewnym sygnałem potwierdzającym skuteczność technologii oferowanej przez XTPL jest wybranie jej przez firmę z Wielkiej Piątki z branży ICT (ang. Information Communication Technologies) po zrobieniu ewaluacji jakości konkurencyjnych rozwiązań (rozwiązanie XTPL uzyskało znacznie lepsze parametry jakościowe).
Potencjalne udane pierwsze wdrożenie przemysłowe będzie potwierdzeniem skuteczności technologii spółki i powinno wpłynąć na zainteresowanie oferowaną technologią przez inne podmioty komercyjne. Zgodnie z opublikowanymi celami, spółka chce do 2026 roku zwiększyć przychody do około 100 mln PLN.
Spółka planuje zainwestować 60 mln PLN do 2026 toku (36 mln PLN pozyskane z emisji akcji w Q2’23, a pozostała część to finansowanie dłużne oraz własne środki) w celu zwiększenia potencjału produkcyjnego, sprzedażowego oraz w zakresie obszaru B+R.
Komentarze
Sortuj według: Najistotniejsze
Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy i rozpocznij dyskusję