Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.: Powołanie Zarządu na nową kadencję (2017-06-14)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 20:Powołanie członków Zarządu PKO Banku Polskiego S.A.

Firma: POWSZECHNA KASA OSZCZĘDNOŚCI BANK POLSKI SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 20 / 2017
Data sporządzenia: 2017-06-14
Skrócona nazwa emitenta
PKOBP (PKO BP SA)
Temat
Powołanie członków Zarządu PKO Banku Polskiego S.A.
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
Raport bieżący nr 20/2017 – Powołanie członków Zarządu PKO Banku Polskiego S.A.

Podstawa prawna:

§ 5 ust. 1 pkt 22 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim („Rozporządzenie”)

Treść raportu:

Zarząd PKO Banku Polskiego S.A. ("Bank") informuje, że Rada Nadzorcza Banku w dniu 14 czerwca 2017 r. podjęła uchwały powołujące na następujące stanowiska w Zarządzie Banku:
1) Pana Zbigniewa Jagiełłę na stanowisko Prezesa Zarządu Banku,
2) Pana Rafała Antczaka na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku,
3) Pana Janusza Derdę na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku,
4) Pana Bartosza Drabikowskiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku,
5) Pana Maksa Kraczkowskiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku,
6) Pana Mieczysława Króla na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku,
7) Pana Piotra Mazura na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku,
8) Pana Jakuba Papierskiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku,
9) Pana Jana Emeryka Rościszewskiego na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Banku.


Zgodnie z podjętymi uchwałami wyżej wymienione osoby zostały powołane na wskazane stanowiska w Zarządzie Banku, na kolejną wspólną kadencję Zarządu Banku, rozpoczynającą się z dniem 2 lipca 2017 r.

Poniżej Bank przekazuje informacje o powołanych członkach Zarządu PKO Banku Polskiego S.A.:

Zbigniew Jagiełło
Zbigniew Jagiełło (ur. 1964 r.) Prezes Zarządu Banku od października 2009 r., powołany na kolejne kadencje w 2011 r. i 2014 r. Wcześniej przez blisko 9 lat pełnił funkcję Prezesa Zarządu Pioneer Pekao TFI S.A. W globalnej strukturze Pioneer Investments nadzorował także dystrybucję w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). W drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku m.in. jako Wiceprezes Zarządu współtworzył PKO/Credit Suisse TFI S.A.
W okresie dwudziestoletniej pracy na rynku finansowym był odpowiedzialny m.in. za:
• przeprowadzenie Banku z sukcesem przez okres kryzysowych zawirowań na międzynarodowych rynkach finansowych, przy jednoczesnym wzmocnieniu pozycji Banku jako lidera pod względem wielkości aktywów, kapitału i wypracowanego zysku w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej,
• przygotowanie i realizację strategii Banku na lata 2010-2012 oraz 2013-2015, które zaowocowała zdecydowanym wzrostem aktywów oraz efektywności biznesowej, a także zwiększeniem zainteresowania spółką ze strony inwestorów krajowych i zagranicznych;
• dostosowanie Banku do wymogów coraz bardziej konkurencyjnego rynku finansowego poprzez uatrakcyjnienie oferty produktowej i podniesienie jakości obsługi klientów,
• przeformułowanie modelu operacyjnego Grupy Kapitałowej Banku w kierunku koncentracji na podstawowej działalności związanej ze świadczeniem usług finansowych.
Aktywnie zaangażowany w rozwój i promocję wysokich standardów działania rynku finansowego w Polsce. Członek Rady Związku Banków Polskich oraz prestiżowej organizacji Institut International D’Etudes Bancaires zrzeszających międzynarodowe środowisko bankowe. Wcześniej pełnił m.in. funkcję Przewodniczącego Rady Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami.
Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej. Ukończył również Podyplomowe Studia Menedżerskie prowadzone przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów i Uniwersytet Gdański, gdzie uzyskał tytuł Executive MBA certyfikowany przez Rotterdam School of Management, Erasmus University.
Odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski oraz uhonorowany Medalem Solidarności Społecznej za propagowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu. Był Przewodniczącym Rady Programowej Fundacji PKO Banku Polskiego, która powstała w 2010 roku z jego inicjatywy.
Laureat licznych nagród i wyróżnień. Wybrany Prezesem Roku 2011 przez Gazetę Giełdy Parkiet. Laureat Wektora 2011 przyznanego przez Kapitułę Pracodawców RP oraz Złotego Bankiera w kategorii Osobowość Roku 2011. Dwukrotnie uznany za Bankowego Menedżera Roku (2011 i 2014) w konkursie Gazety Bankowej. Magazyn Bloomberg Businessweek Polska w latach 2012, 2014 i 2015 zaliczył go do TOP 20 Najlepszych Menedżerów w Polskiej Gospodarce. Miesięcznik Finansowy Bank uhonorował go nagrodą specjalną Innowator Sektora Bankowego 2012. Otrzymał również tytuły miesięcznika Brief - Człowiek Roku 2013 i Dziennika Gazety Prawnej - Wizjoner 2013. W 2014 wyróżniony przez Gazetę Finansową jako jeden z „25 Najcenniejszych Menedżerów Świata Finansów”. W 2015 wyróżniony przez KIG medalem za wspieranie rozwoju samorządu gospodarczego i przedsiębiorczości, a przez Fundację Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego statuetką eDukata za wizję rozwoju płatności bezgotówkowych oraz skuteczne budowanie koalicji na rzecz standardu płatności mobilnych. Serwis branżowy Mediarun.com uznał go za najbardziej pro-marketingowego prezesa, a kapituła Responsible Business Awards przyznała mu tytuł Outstanding CEO Philanthropist.


Rafał Antczak
Pan Rafał Antczak (ur. 1970 r.) to ekonomista i menedżer z ponad 20-letnią praktyką międzynarodową i krajową w realizacji projektów dla firm sektora finansowego i realnego, rządów oraz instytucji badawczych. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz Comprehensive Course in Market Economics na Joint Vienna Institute (1997). Od października 2008 r. do stycznia 2017 r. związany z Deloitte Consulting S.A., w randze Członka Zarządu odpowiedzialnego m.in. za analizy i prognozy mikro- i makroekonomiczne oraz doradztwo strategiczne i biznesowe. W latach 2006-2008 zajmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego i Głównego Ekonomisty Grupy PZU, pełniąc równolegle funkcje członka Rad Nadzorczych: PZU Asset Management, PZU-Ukraina, PZU-Ukraina Ubezpieczenia na Życie oraz UFG. W latach 2006-2008 aktywny wykładowca na Wydziale Zarządzania i studiach MBA na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 1994-2006 ekonomista w Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych CASE Fundacja Naukowa. Autor licznych publikacji z dziedziny ekonomii oraz analiz rynkowych.


Janusz Derda
Janusz Derda (ur. 1969 r.) jest absolwentem Wydziału Matematyki, Fizyki i Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego (kierunek: Informatyka, specjalność: Oprogramowanie Metod Numerycznych).
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania projektami informatycznymi w obszarze bankowości, rozwoju architektury systemów IT, kreowania rozwiązań informatycznych dla narzędzi scoringowych oraz automatyzacji przetwarzania wniosków kredytowych.
W latach 1994-95 pracował w Z.E.T.O. Opole sp. z o.o. jako projektant i programista. W 1997 r. był zatrudniony w INEKOM s.c. w Opolu. W latach 1998 - 2000 był zatrudniony w Wielkopolskim Banku Kredytowym 1 Oddział w Opolu, a od 2000 r. w Banku Zachodnim WBK S.A., początkowo w zespole kredytowym, a później w zespole CRS. Następnie w BZ WBK S.A. pracował w Departamencie Systemu Centralnego, początkowo jako ekspert, następnie jako Kierownik Zespołu Rozwoju i Centralizacji Procesów oraz z-ca Dyrektora Departamentu d.s. Rozwoju. W latach 2008-2010 był Zastępcą Dyrektora Obszaru IT ds. Operacyjnych. W latach 2010 – 2016 pełnił funkcję CIO Banku Zachodniego WBK S.A. odpowiedzialnego za: tworzenie strategii rozwoju architektury systemów IT, wspieranie biznesu i kreowanie rozwiązań informatycznych, nadzór nad budżetem inwestycyjnym i operacyjnym IT, utrzymanie ciągłości biznesowej systemów informatycznych, zapewnienie bezpieczeństwa operacyjnego IT.
Od czerwca do listopada 2016 r. Dyrektor Programu w firmie Fiserv odpowiedzialny za wdrożenie systemu centralnego.

Bartosz Drabikowski
Bartosz Drabikowski (ur.1970 r.) pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Finansowych w Banku od 20 maja 2008 r.
Jest również Przewodniczącym Rady Nadzorczej Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych oraz Wiceprzewodniczącym Grupy Zadaniowej ds. Finansów BIAC Finance Task Force – OECD.
W latach 2015 – 2016 był Członkiem Rady Dyrektorów VISA Europe i Członkiem Komitetu Ryzyka, Audytu i Finansów. Natomiast w latach 2006 - 2008 był członkiem Zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A., odpowiedzialnym za finanse, nowe produkty w obszarze płatności elektronicznych, bezpieczeństwo i zarządzanie ryzykiem.
Posiada wieloletnie doświadczenie z zarządzaniu instytucjami finansowymi. Przewodniczył Radom Nadzorczym spółek z Grupy Kapitałowej Banku: Inteligo Financial Services S.A, eService S.A., PKO BP Faktoring S.A. Był członkiem Rady Nadzorczej Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A., członkiem Rady Bankowego Funduszu Gwarancyjnego oraz członkiem Rady Nadzorczej Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
Karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Finansów, gdzie odpowiadał m.in. za regulacje oraz nadzór nad instytucjami rynku finansowego, przede wszystkim sektora bankowego oraz rynku kapitałowego. Przygotowywał również strategie rozwoju sektora usług finansowych zarówno w Polsce jak i w ramach wspólnego rynku Unii Europejskiej. W Ministerstwie Finansów był zatrudniony kolejno na stanowisku radcy ministra, zastępcy dyrektora oraz dyrektora Departamentu Instytucji Finansowych.
Przez kilka lat był członkiem Komisji Nadzoru Bankowego, członkiem Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz zastępcą członka Rady ds. Systemu Płatniczego w Narodowym Banku Polskim. Zasiadał również w wielu instytucjach Unii Europejskiej: był m.in. członkiem Financial Services Committee (Rada Europejska), członkiem European Banking Committee oraz European Securities Committee (Komisja Europejska).
Bartosz Drabikowski jest absolwentem Harvard Business School, gdzie ukończył Advanced Management Programme. Jest także absolwentem programu Executive MBA University of Illinois at Urbana – Champaign, Szkoły Głównej Handlowej, Politechniki Łódzkiej, Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz Akademii Dyplomatycznej (w ramach Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych).
Odbył liczne staże zawodowe: w Deutsche Bundesbank, Deutsche Börse AG, Deutsche Ausgleichsbank oraz Rheinische Hypothekenbank. Był stypendystą The German Marshall Fund of the United States oraz uczestnikiem wielu szkoleń organizowanych m.in. przez Komisję Europejską oraz Międzynarodowy Fundusz Walutowy.


Maks Kraczkowski
Maks Kraczkowski (ur. 1979 r.) jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej V, VI, VII, VIII Kadencji: Wiceprzewodniczący Komisji Gospodarki i Rozwoju Sejmu RP – od 2015, Przewodniczący Komisji Gospodarki Sejmu RP – w latach 2005-2007, Członek Komisji Ustawodawczej Sejmu RP, Przewodniczący podkomisji stałej Trybunału Konstytucyjnego.
Ma wieloletnie doświadczenie w stanowieniu prawa, znajomość zagadnień gospodarczych w skali krajowej oraz międzynarodowej.
Jako poseł czterech kadencji Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej w swojej działalności ukierunkowany był na sprawy gospodarki i rynku finansowego.

Mieczysław Król
Bankowiec, finansista, menadżer, (ur. 1958 r.), magister ekonomii, absolwent warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej (Wydział Finansów i Statystyki) i Międzynarodowej Szkoły Zarządzania. Absolwent Studiów Doktoranckich Szkoły Głównej Handlowej (Kolegium Zarządzania i Finansów).
Z bankowością i finansami związany zawodowo od ponad trzydziestu lat. Pracował m.in. w Narodowym Banku Polskim. Wieloletni dyrektor w Banku. W latach 2006-2010 był dyrektorem Departamentu Audytu w Banku, następnie w latach 2011-2015 był dyrektorem Departamentu Audytu w Banku Ochrony Środowiska S.A. w Warszawie. W latach 2006-2007 był członkiem Rady Nadzorczej Centrum Finansowo – Bankowego w Warszawie. W roku 2007 był Przewodniczącym Rady Nadzorczej Zakładów Chemicznych Organika Sarzyna w Nowej Sarzynie i w Zakładach Konserwacji Zabytków. Wykładał w Wyższej Szkole Działalności Gospodarczej w Warszawie. Jest autorem wielu artykułów poruszających tematykę bankową i ekonomiczną.
W latach 1998 – 2002 był radnym Powiatu Warszawskiego. Był Wiceprzewodniczącym Komisji Budżetu oraz członkiem Komisji Rewizyjnej. W latach 2002 - 2014 był radnym Rady m.st. Warszawy. W Radzie m.st. Warszawy był m.in. Wiceprzewodniczącym Komisji Budżetu i Finansów oraz członkiem Komisji Zdrowia. W swojej działalności społecznej kierował Społeczną Radą Szpitala Bielańskiego im. Księdza Jerzego Popiełuszki.

Piotr Mazur
Piotr Mazur (ur. 1966 r.) pełni funkcję Wiceprezesa Zarządu Banku odpowiedzialnego za Obszar Zarządzania Ryzykiem po uzyskaniu zgody KNF 8 stycznia 2013 r. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, na kierunku Organizacja i Zarządzanie. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy w bankowości, w tym od 2000 roku na stanowiskach kierowniczych – głównie w obszarach ryzyka, restrukturyzacji i kredytów. Posiada doświadczenie w pracy w międzynarodowych grupach finansowych działających w Europie, USA i Ameryce Południowej. Członek rad nadzorczych, rad wierzycieli, członek i przewodniczący kluczowych komitetów zarządzania ryzykiem. Brał udział w tworzeniu strategii Banku Zachodniego WBK SA, bezpośrednio odpowiadał za zarządzanie ryzykiem, optymalizację procesów windykacji i restrukturyzacji, współpracował z regulatorami w Polsce i za granicą.
Po studiach w 1991 r. rozpoczął karierę zawodową w Banku BPH SA, w obszarze kredytów. W 1992 r. zaczął pracę w Banku Zachodnim SA, a następnie po połączeniu z Wielkopolskim Bankiem Kredytowym S.A. był związany z BZ WBK SA.
W latach 1992-2000 r. pracował w Departamencie Inwestycji Kapitałowych a następnie w latach 2000-2005 r. zajmował stanowisko Dyrektora Departamentu Kontroli Jakości Kredytów. W latach 2005-2008 był Dyrektorem Obszaru Business Intelligence i Zarządzania Ryzykiem, a w latach 2008-2010 był Zastępcą Głównego Oficera ds. Ryzyka. Od stycznia 2011 r. pełnił funkcję Głównego Oficera Kredytowego a od marca 2012 r. także Zastępcy Głównego Oficera ds. Ryzyka. Ponadto był Przewodniczącym Komitetu Kredytowego BZ WBK SA, Zastępcą Przewodniczącego Forum Ryzyka Kredytowego oraz Zastępcą Przewodniczącego Forum Modeli Ryzyka.

Jakub Papierski
Jakub Papierski (ur. 1972 r.) jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada również licencję Chartered Financial Analyst (CFA).
Karierę zawodową rozpoczynał w 1993 roku w firmie konsultingowej Pro-Invest International. W latach 1995-96 pracował w Domu Maklerskim ProCapital, a następnie w Creditanstalt Investment Bank. W marcu 1996 roku rozpoczął pracę w Deutsche Morgan Grenfell/Deutsche Bank Research zajmując się sektorem bankowym w Europie Środkowej i Wschodniej.
Od listopada 2001 r. do września 2003 r. pracował w Banku Pekao S.A. jako dyrektor wykonawczy Pionu Finansowego, nadzorując bezpośrednio politykę finansową i podatkową banku, systemy informacji zarządczej oraz skarb i zarządzanie portfelami inwestycyjnymi, a także był członkiem Komitetu Zarządzania Aktywami i Pasywami Banku . W październiku 2003 r. objął stanowisko prezesa Zarządu Centralnego Domu Maklerskiego Pekao SA, a od września 2006 pełnił jednocześnie funkcję wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Pioneer Pekao TFI S.A. Od maja 2009 roku pełnił obowiązki prezesa Zarządu Allianz Bank Polska SA, a od października 2009 roku zajmował stanowisko prezesa Zarządu.
W latach 2005-2009 Jakub Papierski był przewodniczącym Rady Programowej Akademii Liderów Rynku Kapitałowego przy Fundacji im. Lesława Pagi, a obecnie jest członkiem Rady Programowej.

Jan Emeryk Rościszewski
Jan Emeryk Rościszewski (ur. 1965 r.), polski przedsiębiorca, menedżer branży ubezpieczeniowej. W 1988 r. ukończył w stopniu magistra historię na Wydziale Nauk Humanistycznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. W 1990 r. uzyskał dyplom DEA w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu (Institut d’Etudes Politiques de Paris). Ukończył liczne szkolenia w dziedzinie finansów, ubezpieczeń i zarządzania we Francji, Wielkiej Brytanii i Polsce. W 1996 r. uzyskał uprawnienia brokera ubezpieczeniowego. Od pierwszej połowy lat 90. pracował dla międzynarodowych instytucji bankowo-ubezpieczeniowych m.in. AXA, Azur. W latach 1990 – 1991 pracował we Francji dla AXA Banque oraz AXA International, a w latach 1991 – 1993 dla Groupe Azur. W latach 1993 -1996 był członkiem zarządu TU Azur Ostoja SA oraz TUnŻ Azur Życie SA. Od 1996 związany z Paribas. W latach 1998 - 2016 r. jako prezes zarządu kierował Towarzystwem Ubezpieczeń na Życie Cardif Polska S.A. należącym obecnie do grupy BNP Paribas. Równocześnie w latach 2001 - 2016 pełnił funkcję dyrektora generalnego Cardif Assurance Risques Divers w Polsce.
Pełnił lub pełni wiele dodatkowych funkcji zawodowych m.in. takich jak: przewodniczącego Rady Nadzorczej Pocztylion-Arka PTE (od 1999), wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej Pocztowej Agencji Usług Finansowych SA (2000 – 2014), członka Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Ubezpieczeń (2012 – 2016), członka Rady Nadzorczej BBI Developement NFI S.A. (od 2011).
W latach 1981 – 1983 działał w Prymasowskim Komitecie Pomocy Osobom Pozbawionym Wolności. Od 2009 r. jest Kawalerem Honoru i Dewocji Zakonu Maltańskiego, zaś od grudnia 2012 r. pełni funkcję szpitalnika Związku Polskich Kawalerów Maltańskich. Jest członkiem zarządu Fundacji Karta z Dziejów (od 2007 r.) oraz członkiem Warszawskiego Klubu Wysokogórskiego, Polskiego Towarzystwa Heraldycznego, Domus Polonorum. W 2010 r. odznaczony Krzyżem Oficerskim Polonia Restituta za wybitne zasługi w działalności na rzecz rozwoju rynku ubezpieczeniowego w Polsce. Autor i współautor książek historycznych oraz artykułów z dziedziny finansów i zarządzania.


Ponadto Bank informuje, że zgodnie z treścią oświadczeń żadna z powołanych osób:

- nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do Banku,
- nie jest wspólnikiem w konkurencyjnej w stosunku do Banku spółce cywilnej lub osobowej,
- nie jest członkiem organu spółki kapitałowej konkurencyjnej wobec Banku ani nie jest członkiem organu jakiejkolwiek innej konkurencyjnej wobec Banku osoby prawnej,
- nie jest wpisana do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych.

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

Report No. 20/2017 – Appointment of the Members of PKO Bank Polski S.A. Management Board


Legal basis:
Paragraph 5.1.22 of the Regulation of the Minister of Finance dated 19 February 2009 on current and periodic information published by issuers of securities and on the conditions under which such information may be recognized as being equivalent to information required by the regulations of law of a state which is not a member state (“Regulation”)


The report:

The Management Board of PKO Bank Polski S.A. (“Bank”) hereby informs that on 14 June 2017, the Bank’s Supervisory Board adopted resolutions appointing as the members of the Bank’s Management Board:
1) Mr. Zbigniew Jagiełło for the position of the President of the Bank’s Management Board,
2) Mr. Rafał Antczak for the position of the Vice - President of the Bank’s Management Board,
3) Mr. Janusz Derda for the position of the Vice - President of the Bank’s Management Board,
4) Mr. Bartosz Drabikowski for the position of the Vice - President of the Bank’s Management Board,
5) Mr. Maks Kraczkowski for the position of the Vice - President of the Bank’s Management Board,
6) Mr. Mieczysław Król for the position of the Vice - President of the Bank’s Management Board,
7) Mr. Piotr Mazur for the position of the Vice - President of the Bank’s Management Board,
8) Mr. Jakub Papierski for the position of the Vice - President of the Bank’s Management Board
9) Mr. Jan Emeryk Rościszewski for the position of the Vice - President of the Bank’s Management Board.


According to the adopted resolutions all above mentioned persons are appointed for the above positions for the next joint term of office of the Bank’s Management Board which will commence on 2 July 2017.

Below the Bank presents information about appointed members of the Management Board:

Zbigniew Jagiełło
Zbigniew Jagiełło (born 1964), The President of the Bank’s Management Board since October 2009, appointed for new terms in 2011 and 2014. Earlier, for nearly nine years he had been the President of Pioneer Pekao TFI S.A. Management Board. Also, within the global structure of Pioneer Investments he was responsible for the CEE region distribution. In the late 1990s he was, among others, active in establishing PKO/Credit Suisse TFI S.A. mutual funds company, in the function of its first Vice-President.
In his twenty-year long career in the financial markets he can be credited, among other things, with:
• Successfully steering PKO Bank Polski through the critical period of turmoil in the international financial markets, while strengthening the Bank’s position of leadership in terms of assets, equity funds and earnings in Poland and the CEE region;
• Development and implementation of the PKO Bank Polski’s strategies for the years 2010-2012 and 2013-2015, which resulted in strong assets growth and efficiency gains as well as in increased interest in the company among domestic and international investors;
• Adjustment of PKO Bank Polski to the requirements of the ever more competitive financial market through increased attractiveness of its product offer and quality of its customer service;
• Refocusing of the Bank Group’s operational model toward its core activity of providing financial services.
Actively involved in development and promotion of the most demanding financial market standards in Poland. He is a member of the Council of the Polish Bank Association and of the prestigious Institut International D’Etudes Bancaires, which brings together the international banking community. His previous functions included, among others, that of the Chairman of the Chamber of Fund and Asset Management.
A graduate of the School of Computer Science and ManagementWrocław Technical University, , he also completed Postgraduate Management Studies at the Gdańsk Foundation for Management Development and the University of Gdańsk, with Executive MBA certified by the Rotterdam School of Management, Erasmus University.
The President of the Republic of Poland decorated him with the Officer's Cross of the Order of Rebirth of Poland , he was also awarded the Social Solidarity Medal for promoting the idea of corporate social responsibility. Chairman of the Programme Council of the PKO Bank Polski Foundation, an entity formed at his initiative in the year 2010.
Winner of numerous awards and honours. Chosen the CEO of the Year 2011 by Gazeta Giełdy Parkiet; the recipient of the Wektor 2011 award granted by the Polish Employers’ Chapter and of the Golden Banker award in the Personality of the Year 2011 category.. Lauded the Manager of the Year 2011 and 2014 in a competition ran by Gazeta Bankowa. In 2012 Bloomberg Businessweek Polska singled him out as one of the “Top 20 Managers in Crisis” and named him to the “TOP 20 Best Managers in Polish Economy 2014”.
In 2013 honoured by Miesięcznik Finansowy Bank with the title of “The Innovator of Banking Sector 2012”. Received the title of “Man of the Year 2013” from Brief magazine and “visionary of 2013” from Dziennik Gazeta Prawna. In 2014, chosen as one of the “25 Most Valuable Managers in Polish Finance Industry” by Gazeta Finansowa. In 2015 he was also recognized as the most pro- marketing CEO by the Mediarun website.

Rafał Antczak
Mr Rafał Antczak (born 1970) is an economist and manager with more than 20 years of experience in international and domestic projects for companies in financial and real economy sectors, governments and research institutions. He has graduated from the Department of Economic Sciences of the University of Warsaw and the Comprehensive Course in Market Economics at the Joint Vienna Institute (1997). From October 2008 till January 2017, with Deloitte Consulting S.A. as Management Board Member responsible for research, micro and macroeconomic projections, strategic and business consulting. In 2006-2008, Managing Director and Chief Economist of the PZU Group and Member of the Supervisory Boards of PZU Asset Management, PZU-Ukraina, PZU-Ukraina Ubezpieczenia na Życie and UFG. In 2006-2008, active lecturer at the Department of Management and the MBA Programme of the University of Warsaw. In 1994-2006, Economist with the Centre for Social and Economic Research CASE Science Foundation. He has published extensively on economics and market research.

Janusz Derda
Janusz Derda (born 1969) graduated from Mathematics, Physics and Chemistry Dept of Wroclaw University with the major in computer technology: numerical methods.
He has gained extensive experience in managing the IT projects in banking sector as well as development of the architecture of IT systems, creating IT solutions for scoring tools and automating the loan application processing.
In 1994/95 he worked in ZETO Opole as a developer and software designer. In 1997 he joined INEKOM Opole. In 1998-2000 he was an employee of Wielkopolski Bank Kredytowy in Opole and since 2000 in Bank Zachodni WBK, initially in the Loan Division and subsequently in the CRS Division. Then he moved on to the Central System Department, initially as an expert and later as a Manager for the Development and Process Centralisation Team and a Deputy Director for the Development Department. In 2008-2010 he worked as a Deputy Director of the IT Division for Operations. In 2010-2016 he was the CIO for Bank Zachodni WBK, being responsible for creating the strategy of development of IT systems architecture, supporting the business operations and creating the IT solutions for business. Moreover he supervised the investment and operational budget spending of IT Division, business continuity processes for IT and the operational security of IT systems. From June till November 2016 he worked as a Programme Director at Fiserv, being responsible for the implementation of the centralized IT system.


Bartosz Drabikowski
Bartosz Drabikowski (born1970) has been Deputy CEO, CFO of the Bank since 20th May 2008.
He is also Chairman of the Supervisory Board Association of Stock Exchange Issuers and Vice Chair of the Finance Task Force of the Business and Industry Advisory Committee to the OECD.
Between 2015 and 2016, Drabikowski served as member of Visa Europe Board of Directors and Member of the Risk, Audit and Finance Committee. Between 2005 and 2008, he was member of the Management Board of the National Clearing House (Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.) responsible for finances and new products in the area of electronic payments, safety and risk management.
He has a wealth of experience in managing financial institutions. He served as Chairman of Supervisory Board of the Bank Group: Inteligo Financial Services S.A, eService S.A., PKO BP Faktoring S.A; as member of the Supervisory Board of the National Depository for Securities, member of the Council of the Bank Guarantee Fund and member of the Supervisory Board of the Polish Security Printing Works.
His professional career began at the Ministry of Finance, where he was responsible, among others, for regulation of and supervision over financial market institutions, the banking sector and the capital market in the particular. He also prepared development strategies for the financial services sector both for Poland and the common European Union market. His duties at the Ministry of Finance included respectively those of Advisor to the Minister, Deputy Director and Director of Financial Institutions Department.
For several years he served as member of the Commission for Banking Supervision, member of the Securities and Exchange Commission and deputy member of the Payment System Board at the National Bank of Poland. He also served as member of many institutions of the European Union, including the Financial Services Committee (European Council), the European Banking Committee and the European Securities Committee (European Commission).
Bartosz Drabikowski graduated from The Harvard Business School having completed the Advanced Management Programme, as well as the Executive MBA Programme at the University of Illinois at Urbana – Champaign, Warsaw School of Economics, Technical University of Łódź, Polish National School of Public Administration, Academy of Diplomacy (at the Polish Institute of International Affairs).
He benefited from multiple internships: at Deutsche Bundesbank, Deutsche Börse AG, Deutsche Ausgleichsbank and Rheinische Hypothekenbank. He received scholarship from the German Marshall Fund of the United States and participated in many training courses; organised, among others, by the European Commission and the International Monetary Fund.

Maks Kraczkowski
Mr. Maks Kraczkowski (born 1979) is a graduate of the Faculty of Law and Administration at the University of Warsaw.
Member of Parliament of the Republic of Poland (Sejm) during V, VI, VII, VIII term: Vice-Chairman of the Committee of Economy and Development – since 2015, Chairman of the Economic Committee – in 2005-2007, Member of the Legislative Committee, Chairman of the Standing Subcommittee of the Constitutional Tribunal.
He has many years of experience in legislation, as well as knowledge of domestic and international economic issues. As a member of the Sejm of the Republic of Poland during four terms Mr. Kraczkowski’s activities were focused on the economy and financial markets.

Mieczysław Król
Banker, expert in finance, manager, (born1958), holding master degree in Economics, graduate of Warsaw School of Economics (Faculty of Finance and Statistics) and International School of Management. Graduate from doctoral studies at the Warsaw School of Economics (Collegium of Management and Finance).

He has been working in banking and finance for over thirty years. Among others, he worked at the National Bank of Poland. For years, he was director of the Bank. In 2006-2010, he was Director of the Audit Department at the Bank, then, between 2011 and 2015, he was Director of the Audit Department of Bank Ochrony Srodowiska SA in Warsaw. In 2006-2007, he was the Supervisory Board Member of Centrum Finansowo - Bankowe in Warsaw. In 2007, he was the Chairman of the Supervisory Board of Zakłady Chemiczne Organika Sarzyna in Nowa Sarzyna and Zaklad Konserwacji Zabytkow. He was teaching at Wyższa Szkoła Działalności Gospodarczej in Warsaw. He is author of many articles on banking and economic issues.

Between 1998 and 2002, he was member of the Warsaw District Council, where he also held positions of vice chairman of the Budget Committee and member of the Audit Committee. In 2002 – 2014, he was member of the Warsaw City Council, holding also positions of vice-chairman of the Budget and Finance Committee and member of the Health Committee. In his social activities he lead the Social Council of Father Jerzy Popieluszko (Bielański) Hospital.

Piotr Mazur
Piotr Mazur (born 1966) was appointed Vice President of the Management Board of PKO Bank Polski, responsible for Risk Management Area, upon approval of the Polish Financial Supervision Authority on January 8, 2013. He is a graduate of the Organisation and Management Faculty at the Academy of Economics in Wrocław (currently Wroclaw University of Economics). He has over 20 years of experience in banking, holding management positions since the year 2000, being mainly responsible for risk management, restructuring and loans. He worked with international financial groups operating in Europe, the USA and South America. He is member of supervisory boards, committees of creditors, member and a chairman of key risk management committees. He was took part in developing BZ WBK SA’s strategy; he was directly responsible for credit risk management, optimization of debt collection and restructuring processes; he cooperated with market regulators in Poland and abroad.
Upon graduating in 1991, his professional career began in Bank BPH’s loan area. In 1992, he joined Bank Zachodni SA and after the merger with Wielkopolski Bank Kredytowy SA, he worked with BZ WBK SA; Between 1992 and 2000, he worked in the Capital Investments Department and subsequently between 2000 and 2005 he held the position of Director of the Credit Quality Controlling Department. In 2005–2008, he was Director of the Business Intelligence and Risk Management Area, and Deputy Chief Risk Officer from 2008 to 2010. From January 2011 he held the position of Chief Credit Officer and from March 2012 also the position of Deputy Chief Risk Officer. Moreover, he was the Chairman of the Credit Committee at BZ WBK SA, Deputy Chairman of the Credit Risk Forum and Deputy Chairman of the Risk Model Forum.


Jakub Papierski
Jakub Papierski (born 1972) graduated from the Warsaw School of Economics. He is also a Chartered Financial Analyst (CFA). He commenced his professional career at a consulting company Pro-Invest International in 1993. Between 1995 and 1996, he worked for ProCapital Brokerage House and subsequently for Creditanstalt Investment Bank. In March 1996, he started working for Deutsche Morgan Grenfell/Deutsche Bank Research dealing with the banking sector in Central and Eastern Europe.
Between November 2001 and September 2003, he worked for Bank Pekao S.A. as Executive Director of the Financial Division, directly supervising financial and fiscal policy of the bank, managerial information systems, as well as the treasury and management of investment portfolios. Moreover, he was a member of the Asset and Liability Management Committee of that bank. In October 2003 he was appointed President of the Management Board of Centralny Dom Maklerski Pekao S.A.. In September 2006, he also took up the position of Deputy Chairman of the Supervisory Board of Pioneer Pekao TFI S.A. From May 2009, Mr. Papierski was acting President of the Management Board of Allianz Bank Polska S.A. and in October 2009 he was appointed President of the Management Board.
Between 2005 and 2009, Jakub Papierski chaired the Programme Council of the Capital Market Leaders Academy organised by the Lesław Paga Foundation and at present is a member of the Programme Council.

Jan Emeryk Rościszewski
Jan Emeryk Rościszewski (born 1965) - Polish entrepreneur, manager in the insurance industry. He obtained his master's degree in history from the Faculty of Humanities of the Catholic University of Lublin in 1988. In 1990 he earned his DEA diploma from Institut d'Etudes Politiques de Paris. He completed numerous training courses in the fields of finance, insurance and management in France, Great Britain and Poland. He earned his insurance broker licence in 1996. From the first half of the 90’s he has been working for international banking and insurance institutions, among others for AXA and Azur. In 1990 – 1991 he worked for AXA Banque and AXA International in France, and in 1991 – 1993 for Groupe Azur. In 1993 – 1996 he was Management Board Member of TU Azur Ostoja SA and TUnŻ Azur Życie SA. He has been engaged with Paribas since 1996. In the years 1998 to 2016 he headed - as President of the Management Board - TUnŻ Cardif Polska SA, now belonging to the BNP Paribas Group. Simultaneously, in the years 2001 to 2016, he held the position of Director General of Cardif Assurance Risques Divers in Poland.
He has held multiple additional positions in the industry, such as Chairman of the Supervisory Board of Pocztylion-Arka Pension Fund Company (since 1999), Vice Chairman of the Supervisory Board of Postal Financial Services Agency SA (2000-2014), member of the Audit Committee of the Polish Insurance Association (2012-2016), member of the Supervisory Board of BBI Development NFI SA (since 2011).
In the years 1981 to 1983 he was active in the charity organization Primate's Committee for Help to People Deprived of Liberty. Since 2009, he is a Knight of Honour and Devotion of the Sovereign Military Order of Malta, and since December 2012, he has held the function of Hospitaller of the Polish Association of the Sovereign Military Order of Malta. He is Management Board Member of the Page of History Foundation (since 2007) and member of the Alpine Club of Warsaw, Polish Heraldic Society, Domus Polonorum. In 2010 he was decorated with the Officer's Cross of the Order of Polonia Restituta for outstanding achievements in the development of the insurance market in Poland. He is author and co-author of historical books and articles on finance and management.


Moreover, the Bank hereby informs that according to the submitted statements none of the appointed persons conducts:

- any business competitive to the business of the Bank;
- participates in any business competitive in respect of the Bank as a partner in a partnership;
- is a member of a governing body of a company competing with the Bank or a member of any other governing body of legal person competing with the Bank;
- is registered in the Register of Insolvent Debtors.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2017-06-14 Zbigniew Jagiełło Prezes Zarządu Banku

Cena akcji Pkobp

Cena akcji Pkobp w momencie publikacji komunikatu to 34.64 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pkobp aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pkobp.


Komunikaty ESPI

Komunikaty ESPI

ESPI - Komunikaty spółek


Reklama