Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

zarządzanie czasem pracy pracowników

Więcej czasu na realizowanie zadań w pracy, dla rodziny i dla siebie to marzenie każdego. Jak realizować to wszystko mniejszym nakładem energii? Wystarczy wykorzystać parę trików i rzeczywiście, doba stanie się dłuższa.


1. Planuj

Zaplanowanie każdego dnia powinno być priorytetem. Ustal, które zadania są najważniejsze i zacznij od nich. Podziel je na ważne i pilne oraz te, które możesz zrobić później. Gdy wykonasz już te najtrudniejsze punkty, zobaczysz, że odetchniesz. Po zakończeniu zadania możesz też poświęcić kilka minut na jego ocenę. Pod koniec dnia przeanalizuje wykonane czynności. Zobaczysz, które doprowadziły do konkretnych efektów, a które były zupełnie bezproduktywne.

 

2. Nie rób zbyt wielu rzeczy jednocześnie

Wielozadaniowość to wbrew pozorom nic dobrego. Stwórz listę zadań, ustal te priorytetowe, a następnie wykonuj je po kolei. Zyskasz czas i na bieżąco będziesz mógł podziwiać rezultaty swojej pracy. W ten sposób zwiększysz swoją skuteczność i skrócisz łączny czas pracy nad poszczególnymi czynnościami. Gdy skupiasz całą uwagę na jednej sprawie, nie odrywasz się, robisz ją szybciej i staranniej.

 

3. Deleguj zadania

Reklama

Próba zrobienia wszystkiego samodzielnie to błąd, który wynika z myślenia, że nikt inny nie zrobi tego lepiej niż ty. Do tego dochodzi stres związany z czasem i powstaje chaos. Pomyśl, komu i jakie zadania możesz powierzyć. Bez delegowania, nie da się dobrze funkcjonować. Nie możesz wszystkiego zrobić sam. Jeśli ty potrafisz coś wykonać, ktoś inny może zrealizować to równie dobrze jak ty.

 

Czytaj więcej na TOPkantor.pl

Czytaj więcej

Artykuły związane z zarządzanie czasem pracy pracowników