Wpływ na rynek: POZYTYWNY
Zgodnie z polityką informacyjną, TIM raportem bieżącym poinformował o wielkości sprzedaży w biznesie handlowym (TIM SA) w lutym 2022 r.
Komentarz Michał Sztabler:
- Sprzedaż ogółem wyniosła 113,7 mln zł, co oznacza wzrost o 41% r/r.
- Sprzedaż w segmencie e-commerce wzrosła w styczniu do 79 mln zł (+53% r/r, historyczny rekord pod względem dynamiki sprzedaży w tym obszarze biznesu).
- Udział sprzedaży w kanale internetowym wyniósł 70% (vs 64% przed rokiem), nieco poniżej średniej dla roku ubiegłego (71%).
- W 2022 r. luty miał tyle samo dni roboczych co przed rokiem (20 dni), dlatego średnia dzienna wartość obrotu e-commerce wzrosła w takim samym tempie (+53% r/r). Sprzedaż miesięczna ustabilizowała się na poziomie >100 mln zł, a dzienna sprzedaż w segmencie e-commerce wyniosła 5,7 mln zł.
- Kolejny bardzo dobry raport sprzedażowy potwierdza nasze wcześniejsze spostrzeżenie, iż TIM działając m.in. w segmencie DIY (w zakresie komponentów elektrotechnicznych) i przy wysokim udziale kanału e-commerce jest jednym z beneficjentów koronawirusa i zmiany zachowań konsumentów w kierunku zakupów dokonywanych za pośrednictwem internetu.
- Choć za nami dopiero dwa miesiące 2022 r., uzyskane wyniki pod względem dynamiki wzrostu (ok. 40%) są wyraźnie wyższe od naszych całorocznych prognoz na poziomie 9-10% .
- Także wyniki innych firm z sektora (np. Grodna) potwierdzają utrzymującą się bardzo dobrą koniunkturę w branży elektrotechnicznej.
Ostatni raport wydany w ramach Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego w dniu 14.10.2021 r. z ceną docelową 62,3 zł. Cena w dniu wydania 42,6 zł.