Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Zapłać w 3 ratach

Odnotowany przez Klarnę wzrost przychodów o 27 proc., jak również stabilny poziom kosztów operacyjnych doprowadziły do osiągnięcia przez firmę skorygowanego zysku operacyjnego w kwocie prawie 66 mln USD, a tym samym poprawę o ponad 107 mln USD rdr.

 

>> Czytaj też: Ranking płatności odroczonych- wrzesień 2024. Które aplikacje wybrać do “zapłać później”. Jak nie naciąć się na wysokie prowizje i odsetki?

 

Takie rezultaty Klarna wypracowała dzięki redukcji kosztów, osiągniętych m.in. po wprowadzeniu rozwiązań AI, wykonującej pracę ok. 700 osób i znacząco skracającej czas obsługi klienta.

Reklama

Implementacja sztucznej inteligencji pozwoliła firmie zwiększyć średni przychód na pracownika aż o 73 proc., tj. do ok. 685 tys. USD. W skali globalnej Klarna obsługuje obecnie 2,5 mln transakcji dziennie.

Globalna sieć Klarna szybko się rozwija. W ostatnim półroczu dołączyły do nas miliony nowych konsumentów i 68 tys. nowych merchantów, wraz z rozwojem których rośniemy także i my. Świadczy o tym 38-proc. wzrost przychodów Klarny w USA rok do roku. Osiągnięcie przez nas skorygowanego zysku operacyjnego na poziomie niemal 66 mln USD to efekt tego, że nieustannie koncentrujemy się na zrównoważonym, dochodowym rozwoju, wykorzystaniu sztucznej inteligencji do obniżenia kosztów działalności, budując przy tym sieć handlową nowej generacji – powiedział Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarny. 

 

>> Czytaj tez: Granica białoruska pod nadzorem na kolejne miesiące. Polacy obawiają się masowego wkroczenia migrantów?

 

Imponujący wzrost przychodów Klarny

Imponujący wzrost przychodów Klarny napędzają również partnerstwa handlowe z największymi graczami na rynku e-commerce. Łączna liczba ok. 575 tys. partnerów sprawiła, że wartość GMV przekroczyła ponad 97 mld USD w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 

Drugi kwartał 2024 r. to dla Klarny siódmy z rzędu rentowny kwartał z 93-procentowym wzrostem zysku brutto w USA w pierwszej połowie tego roku. Klarna działa już na 26 rynkach, w tym 20 europejskich.

W Polsce marka Klarna jest obecna od połowy roku 2021 i w trzy lata zdołała stać się jednym z liderów rynku płatności odroczonych.

Reklama

Dzięki wprowadzeniu innowacyjnych usług “Zapłać za 30 dni” i “Zapłać w 3 ratach”, które zapewniają kupującym większą kontrolę, bezpieczeństwo i elastyczność podczas dokonywania zakupów, firma zyskała na polskim rynku już  2,5 mln aktywnych użytkowników. 


Globalne wyniki Klarny to pozytywny impuls i świetna informacja również dla nas w Polsce - widać, że nasz ekosystem działa i znalazł uznanie konsumentów oraz merchantów. Ostatnie trzy lata to czas bardzo dynamicznego rozwoju Klarny w Polsce. Rozpoczęliśmy również ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej - działamy już w Czechach, na Węgrzech, na Słowacji, a także w Rumunii. Jako Klarna stajemy się liderem w dziedzinie elastycznych metod płatności i planujemy dalszą ekspansję w regionie CEE - mówi Łukasz Dwulit, Head of CEE w Klarnie.

 

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z Zapłać w 3 ratach