Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wypadki kolejowe

Prowadząca sprawę sędzia ogłosiła, że kara dotyczy też nieumyślnego doprowadzenia do zranienia 143 pasażerów podróżujących pociągiem na linii pomiędzy Madrytem a miastem Ferrol.

Do tragicznego zdarzenia doszło 24 czerwca 2013, kiedy pociąg, którym podróżowało 222 osób, wypadł z trasy na zakręcie w miejscowości Angrois, trzy kilometry przed stacją kolejową w Santiago de Compostela.

Sędzia potwierdziła, że maszynista był winny wypadku, gdyż nie ograniczył nadmiernej prędkości pociągu podczas wchodzenia w zakręt. Dodała, że prowadzący pociąg zlekceważył ograniczenie prędkości do 80 km na godzinę.

Reklama

W trakcie śledztwa potwierdzono, że maszynista przed wypadkiem rozwinął prędkość pociągu do 176 km/h, a także zignorował sygnały ostrzegawcze.

Współwinnym wypadku sąd uznał także dyrektora kontroli ruchu w odpowiedzialnej za infrastrukturę kolejową spółce Adif - za szereg zaniedbań, które skutkowały wypadkiem pociągu. Został on również skazany na 2,5 roku więzienia.

Obaj winni wypadku zgodnie z werdyktem sądu nie będą mogli wrócić do pracy na kolei przez okres 4,5 roku.

Reklama

Podczas rozprawy sędzia ogłosiła też wypłatę odszkodowań dla rannych oraz rodzin zabitych w wypadku. W sumie otrzymają oni kwotę 25 mln euro.

Marcin Zatyka (PAP)

Czytaj więcej