Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

wynik za III kwartał 11 bit studios

Ponad 49,19 mln PLN przychodów ze sprzedaży, 25,54 mln PLN wyniku EBITDA, 18,42 mln PLN zysku operacyjnego i blisko 17,40 mln PLN zysku netto – tak prezentują się wyniki 11 bit studios S.A. za I-III kwartał 2021 roku

Wyniki za pierwsze dziewięć miesięcy, istotnie lepsze niż zakładaliśmy wewnętrznie w budżecie, zarówno, jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży jak i zyski, są najlepszym potwierdzeniem, że konsekwentnie realizowana strategia rozwoju Spółki, przynosi wymierne efekty finansowe – komentuje Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A. Przypomina, że zyski obciążały niegotówkowe rezerwy tworzone w związku z funkcjonującym w Spółce Programem Motywacyjnym na lata 2021-2025. W okresie sprawozdawczym odpisy z tego tytułu sięgnęły blisko 2,92 mln PLN.

Według Marszała, solidne osiągnięcia finansowe Spółki za I-III kwartał 2021 roku, mimo braku premier nowych tytułów, to efekt skutecznej monetyzacji całego portfolio gier własnych jak i z wydawnictwa 11 bit publishing.

- Przychody ze sprzedaży „Moonlightera”, „Children of Morta” oraz pozostałych produkcji zewnętrznych odpowiadały w tym okresie za ok. 25 proc. przychodów Spółki ogółem – zaznacza. Jego zdaniem, na szczególne wyróżnienie zasługuje sprzedaż „Frostpunka”, zarówno wersji podstawowej gry jak i płatnych dodatków wydanych w ramach tzw. Season Pass. - Tylko do końca września 2021 roku blisko co czwarty posiadacza „Frostpunka” zdecydował się nabyć płatne DLC do gry co jest wskaźnikiem daleko przekraczającym średnie rynkowe – podkreśla.

Reklama

O sile marki „Frostpunk” może też świadczyć ogromne zainteresowanie kolejnym tytułem z tego uniwersum, czyli „Frostpunk 2”. Trailer gry, który miał premierę 12 sierpnia bieżącego roku, ma już grubo przeszło 5 mln odsłon w serwisie Youtube i innych tego typu platformach a liczba graczy, którzy umieścili „Frostpunka 2” na swojej liście życzeń (wishlist) w serwisie Steam daleko przekracza wishlistę „Frostpunka” bezpośrednio przed premierą rynkową tego produktu, w kwietniu 2018 roku. „Frostpunk 2” jest obecnie 14. najbardziej oczekiwaną grą (zainteresowanie mierzone pozycją na wishliście) na Steam.

W kolejnych okresach 11 bit studios S.A. chce skupić się na pracy nad trzema grami własnymi, czyli wspomnianym „Frostpunk 2” a także „Dolly” i „Projektem 8”. - Ich łączny budżet produkcyjny to ok. 110 mln PLN – przypomina Prezes. Kolejne 30 mln PLN pochłoną wydatki na trzy gry z wydawnictwa 11 bit publishing, czyli: „Vitriol”, „Botin” i „Ava”.

- Mamy też zarezerwowane dalsze 50 mln PLN na nowe tytuły z wydawnictwa. Środki te zamierzamy wydać do końca 2023 roku – mówi Marszał. Deklaruje, że prace nad pozyskiwaniem nowych tytułów do portfolio wydawniczego, nabrały w ostatnim czasie wyraźnego przyspieszenia i przynoszą rezultaty, o których Spółka będzie wkrótce informować.

Podobnego przyspieszenia w ostatnich miesiącach nabrała rekrutacja nowych pracowników, którzy zasilają wewnętrzne zespoły deweloperskie, ale też wzmacniają inne komórki organizacyjne. – Na koniec grudnia nasza załoga powinna liczyć, tak jak zakładaliśmy to w planie na ten rok, 200 osób. Dzięki temu będziemy przygotowani do sprawnego, równoległego prowadzenia daleko większej liczby projektów biznesowych niż obecnie – mówi Marszał. Twierdzi, że ich horyzont wykracza zdecydowanie poza najbliższe kwartały. Przykładem mogą być intensywne prace nad stworzeniem grupy kapitałowej. - Liczymy, że w niedalekiej przyszłości będziemy mogli powiedzieć więcej na ten temat oraz że rezultaty naszej pracy oraz kolejne przekazywane informacje spotkają się z pozytywnym przyjęciem Akcjonariuszy i Inwestorów – podsumowuje.

Kierowaną przez niego Spółkę stać na samodzielne finansowanie zaplanowanych inwestycji, bo tylko w okresie styczeń-wrzesień tego roku 11 bit studios S.A. wygenerowało przeszło 33 mln PLN środków pieniężnych z działalności operacyjnej a wartość aktywów finansowych na koniec września 2021 roku (gotówki i jej ekwiwalentów, instrumentów finansowych oraz należności handlowych i podatkowych) wynosiła już 121,5 mln PLN. Z kolei łączne zobowiązania Spółki na koniec września sięgały 19,2 mln PLN i były o 11,3 proc. niższe niż na początku roku.

Reklama

 

 

O Spółce:

11 bit studios S.A. działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk”, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios S.A. prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, w maju 2018 roku wydała grę „Moonlighter” a jesienią 2019 roku grę „Children of Morta”. W 2020 roku Spółka miała 87,1 mln PLN przychodów ze sprzedaży i wypracowała 37,4 mln PLN zysku netto.

Czytaj więcej