Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

sztuka cyfrowa

Być może świat sztuki jest miejscem, w którym tokeny niewymienialne (NFT) rozpoczęły swoją działalność, ale nie jest to jedyna branża, która na tym zarabia. Podczas Christie’s Art + Tech Summit odbył się panel dotyczący gier, mody i muzyki. Paneliści ujawnili, gdzie te branże wykorzystują tę technologię.

Panelistkami były Alissa Aulbekova i Paula Sello, dyrektor kreatywny i współzałożycielka Auroboros; Amber Jae Slooten, współzałożycielka i dyrektor kreatywna The Fabrican; Lin Dai, współzałożycielka i dyrektor generalny OneOf, Jamie Lewis, dyrektor generalny i współzałożyciel Ioconic oraz John Linden, dyrektor generalny Mythical.

Demokratyzacja przemysłu dzięki metawersum NFT

Reklama

Głównym tematem panelu była zdolność firm NFT do demokratyzacji swoich branż.

Jeśli chodzi o gry, choć jest to już przestrzeń popularna do łączenia z kryptowalutami, John Linden wyjaśnia, że większość graczy nie pochodzi z tej społeczności.

Chodzi tak naprawdę bardziej o transfer tych aktywów i możliwość sprzedaży i tego typu rzeczy, które chcemy wydobyć dla społeczności. Myślę, że jeśli pójdziemy za bardzo w kierunku wyłącznie pełnego stosu gier na blockchainie, skończymy z bardzo małą publicznością w jedynie wybranej niszy. Nie uda nam się dotrzeć do kolejnych 100 milionów konsumentów, tak jak w przypadku muzyki, gier czy mody.
– Wyjaśnia.

Lin Dai zwraca jednak uwagę, że jest to możliwe tylko wtedy, gdy sieć jest rzeczywiście przystępna cenowo.

Chodzi mi o to, że istnieje pewna bariera wejścia. W dzisiejszej demokratyzacji najpierw trzeba mieć czym obracać, aby w niej uczestniczyć. Koszty transakcji na Ethereum muszą spaść o wiele niżej. Nie sądzimy więc, by można było mówić o demokratyzacji, gdy koszt wydobycia NFT wynosi 150 dolarów.
– Wyjaśnia.

Reklama

Dla tych, którzy są w modowej rozgrywce, NFT zapewniają sposób, aby ludzie mieli dostęp do luksusowych marek w przestrzeni cyfrowej.

Jesteśmy bardzo podekscytowani myśląc o tym, jaka może być przyszłość. Szczególnie po stronie luksusu, jak może być bardziej doświadczalna i bardziej wciągająca dla każdego.
– Mówią Alissa Aulbekova i Paula Sello.

W stronę cyfrowych światów przyszłości

W przeciwieństwie do sztuki, gdzie wiele produktów NFT istnieje zarówno w formie fizycznej, jak i cyfrowej, wiele z tych produktów związanych z modą, muzyką i grami istnieje po prostu w metawersum.

Praca Amber Jae Slooten jest całkowicie cyfrowa, jako marka modowa działająca wyłącznie w formie cyfrowej.

Tworzymy ubrania, które zawsze są cyfrowe i nigdy nie będą fizyczne.

– Wyjaśnia.

Nasza tożsamość z każdym dniem staje się coraz bardziej internetowa. Logiczną decyzją było zastanowienie się, w jaki sposób moda przenosi się w tę przestrzeń, w jaki sposób moda przenosi się w tę cyfrową tożsamość, w jaki sposób tworzymy wokół siebie przestrzeń, którą zabieramy ze sobą w metawersum.
– Mówi.

Idea metawersum odnosi się do połączonego świata online. Tutaj ludzie wchodzą w interakcje i uczestniczą równolegle z “prawdziwym światem”.

Metawersum jest już bardzo widoczne w grach wieloosobowych. Dopiero zaczyna się rozszerzać na inne części życia ludzkości.

Dla marek oznacza to zaangażowanie się lub pozostanie w tyle w miarę rozwoju tych nowych światów.

Ostatecznie chodzi o stworzenie długowieczności i wiesz, że te nowe technologie dostosowują się do tej idei. Dlatego też mogą one nadal rozwijać swoje bazy fanów, a każdy wykorzystuje zupełnie inne sposoby i cały czas tworzy nowe połączenia wykorzystania technologii.
– Mówi Jamie Lewis.

Jest to jednak wciąż wczesna faza, a firmy takie jak uczestnicy panelu są na czele nowych innowacji.

Myślę, że jeszcze nic nie wiemy o możliwościach tego typu technologii.
– Mówi Slooten.

BeInCrypto Polska - Moda, muzyka i gry – jak NFT budują metawersum

Czytaj więcej

Artykuły związane z sztuka cyfrowa