Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

sprzedaż język korzyści

Czy istnieje prosty sposób na zwiększenie atrakcyjności oferty bez konieczności nadwyrężania budżetu? Jak najbardziej. Wykorzystanie języka korzyści to jedna z najlepszych metod na zrobienie dobrego wrażenia na kliencie. Zastanówmy się zatem, czym język korzyści jest oraz jak go skutecznie używać.

Czym jest język korzyści?

Język korzyści to nic innego jak technika perswazji, która ma na celu przekonać klienta do zakupu danego produktu. Co ważne, nie powinniśmy mylić języka korzyści z wymienianiem zalet artykułu. Zaleta bowiem informuje o jakiejś pozytywnej cesze produktu (np. telefon posiada wydajną baterię o pojemności 6000 mAh). Korzyści wskazują zaś na konkretne benefity, odpowiadając na pytanie: "co klient będzie z tego miał?". W przypadku wspomnianej baterii może to być możliwość korzystania z telefonu przez 3 dni bez ładowania.

Język korzyści najłatwiej zauważyć w komunikatach Call To Action. Przykładem może być zwrot: “zapisz się do newslettera, aby dostać zniżkę 10% na pierwsze zamówienie”.

Jak skutecznie posługiwać się językiem korzyści?

Myśl jak potencjalny klient

W przypadku języka korzyści kluczowe jest zrozumienie potrzeb kupujących. Spójrz na sprzedawany produkt pod kątem wybranej grupy docelowej. Na czym potencjalnemu klientowi zależy najbardziej? Czego poszukuje? Co w jego oczach mogłoby zdyskwalifikować produkt? Odpowiedz sobie na te pytania, a następnie spróbuj dobrać komunikat w taki sposób, by był naturalny i precyzyjny.

Korzystaj z prostego języka

Dobre opisy produktów to najważniejsze informacje podane w zwięzłej, przejrzystej formie. Pamiętajmy, że klient chce dowiedzieć się czegoś konkretnego o produkcie, którego zakup rozważa, a nie zanurzać się w długiej lekturze. Nie oznacza to, że opis ma być suchy i bez wyrazu. Trzeba znaleźć odpowiedni balans, przedstawiając niezbędne dane o produkcie, a jednocześnie przedstawiając je w lekki i interesujący sposób.

Przedstawiaj korzyści

Reklama

Pisz tak, aby odbiorca zrozumiał, co dany produkt może wnieść do jego życia. Jaka jest bezpośrednia wartość produktu z perspektywy klienta? Czy Twój produkt oferuje coś więcej niż konkurencja? Pamiętajmy, że mamy w Polsce bardzo świadomych konsumentów, którzy przed zakupem chcą mieć pewność, że zakupiony artykuł odpowiada na ich rzeczywiste potrzeby.

Wypunktuj zalety

Jeżeli opis oferty jest nieco dłuższy niż zakładaliśmy, warto podsumować wszystkie zalety zakupu w Twoim sklepie w postaci podpunktów. W ten sposób przypomnimy klientom o tym, co jest dla nich najważniejsze, a osoby, które z różnych powodów nie czytają opisów w całości, będą mogły jednym rzutem oka zapoznać się ze streszczeniem informacji.

Unikaj negatywnych komunikatów

Negatywne komunikaty to takie, które teoretycznie przekazują to, co chcemy, jednak działają niekorzystnie na podświadomość odbiorcy. Jeżeli przykładowo napiszemy, że laptop "nie sprawia problemów" i "nie jest skomplikowany w użyciu", mimowolnie podsuwamy konsumentom myśl, że mogłoby być inaczej. Dlatego lepiej pisać w takim przypadku o "prostej obsłudze" i "stabilnym działaniu".

Mów o korzyściach uczciwie

Oczywiście produkt należy przedstawić w jak najbardziej atrakcyjny sposób, ale pamiętajmy, że konsument ceni szczerość ze strony sprzedawców i producentów. Wynajdywanie na siłę absurdalnych zalet i przesadzanie z ilością przymiotników, może zniechęcić klienta od zakupu. Plecak wcale nie musi być "rewolucyjny" lub "niesamowity", aby znaleźć nabywców. Przesada może natomiast wzbudzić nieufność u klientów, dlatego śmiało zachwalajmy swoje oferty, ale z należytą rozwagą.

Język korzyści to nie wszystko

Mimo wszystko pamiętajmy, że opisy produktów i rozmaite komunikaty to nie jedyne elementy sklepu internetowego, nad którymi warto się pochylić. Oprócz doskonale wyeksponowanych zalet produktu, niezbędne jest prowadzenie skutecznej polityki cenowej. Według badań to właśnie ceny są najważniejszym czynnikiem zakupowym. Aby zadbać o optymalne ceny, warto wykorzystać monitoring cen, który pozwoli porównać swoje oferty z konkurencją, a także analizować trendy cenowe na podstawie ogromnych ilości danych. Jeżeli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób monitoring cen może pomóc Twojej firmie, skontaktuj się z nami i umów na darmowe demo.

 

Czytaj więcej