Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

spółki zależne

Grupa świadczy usługi w trzech głównych grupach produktowych: 

  • audiomarketingu - emisja oraz przygotowanie personalizowanych formatów muzycznych, 
  • wideomarketingu - komunikacja wizualna na nośnikach Digital Signage: Wideo Wall, menu Boards, witryny sklepowe Digital Signage,
  • aromamarketingu - dobór i emisja spersonalizowanych nut zapachowych dla wybranych grup klientów. 

 

Historycznie około połowy sprzedaży pochodziło ze świadczenia długoterminowych usług abonamentowych w tych trzech obszarach. Odsetek ten wzrósł w czasie pandemii i utrzymuje się na wyższym niż wcześniej poziomie także po jej zakończeniu. Abonamentowy model działania daje większą pewność i przewidywalność przychodów, choć nie uodpornia IMS na bardzo negatywne szoki.

 

Ponadto Grupa IMS prowadzi działalność w segmentach: 

In-Store Media - produkcja i emisja reklam dźwiękowych, produkcja i emisja reklam wideo na monitorach i ekranach LED, Digital Signage, 

Technologie i Systemy Digital Signage - wayfinder'y - mapy dotykowe, giftomaty, instalacje systemów Digital Signage, aplikacje interaktywne, specjalizowane urządzenia Digital Signage, zarządzanie treścią na nośnikach Digital Signage. 

Reklama

Historycznie IMS skupiał się abonamentowym segmencie premium, a jego klientami były głównie duże marki, sieci FMCG, galerie handlowe oraz sieci hiper- i supermarketów. Z biegiem czasu i wraz z kolejnymi akwizycjami zakres działania Grupy poszerzył się także o segment ekonomiczny, który był i nadal jest ważną konkurencją. Wyraźnie rozszerzyło się także portfolio klientów, gdzie de facto rynkiem docelowym stał się każdy sklep czy placówka usługowa zlokalizowana na terenie kraju. Ideą powyższych działań IMS jest oferowanie kompleksowych rozwiązań dla szerokiego grona klientów, które mają ich odciążyć od implementacji, zarządzania oraz monitorowania systemów i procesów sprzedaży nakierowanych na działania marketingowe w miejscu sprzedaży.

 

Spółki zależne 

Grupa Kapitałowa IMS poza jednostką dominującą składa się z 7 spółek. Najważniejsze z nich kiedyś były konkurentem dla IMS, ale w wyniku akwizycji weszły w skład grupy.

 

 grafika numer 1 grafika numer 1

 

Reklama

Mood Factory Sp. z o.o. to spółka stworzona przez IMS i PAIP poprzez fundusz Inkubator Innowacji w 2013 roku. Trzy lata później została przejęta przez IMS. Jej założeniem było zagospodarowanie krajowego rynku małych przedsiębiorstw w odróżnieniu od dużych i znanych marek obsługiwanych przez IMS. Mood Factory prowadzi więc działalność abonamentową w zakresie audio i aromamarketingu dla pojedynczych sklepów, salonów fryzjerskich, salonów fitness, pubów, restauracji oraz niewielkich, lokalnych sieci ww. salonów, sklepów i restauracji. 

APR Sp. z o.o. oraz Audio Marketing Sp. z o.o. to firmy, działające od kilkunastu lat w branży audiomarketingu, których model biznesowy oparty jest o dostarczanie usług muzycznych do punktów sprzedaży. Skoncentrowane są na segmencie ekonomicznym usług abonamentowych audio, a do grupy trafiły w wyniku akwizycji odpowiednio w 2018 i 2021 roku. 

IMS r&d sp. z o.o. prowadzi działalność badawczo-rozwojową w zakresie nowych urządzeń (np. serwery do nadawania muzyki i wyświetlania kontentu Digital Signage) czy autorskich, interaktywnych aplikacji multimedialnych. 

Closer Music Sp. z o.o. to spółka, w której od II połowy 2019 r. realizowany jest projekt budowy i komercjalizacji baz muzycznych, z którym IMS wiąże duże nadzieje. Jednocześnie Closer Music ma być głównym motorem wzrostu na rynkach zagranicznych, gdyż abonamentowy model działania IMS w praktyce ma ograniczone pole wzrostu jedynie do rynku polskiego. 

World of Music Alternatywna Spółka Inwestycyjna Sp. z o.o. to wehikuł inwestycyjny, poprzez który IMS kontroluje spółkę Closer Music. Specjalna formuła prawna alternatywnej spółki inwestycyjnej daje korzyści podatkowe przy planowanej sprzedaży całego biznesu Closer Music. 

IMS Sensory Inc. to spółka powołana w celu rozwoju usług abonamentowych na rynku amerykańskim. Siedziba spółki mieści się w Santa Clara, w Kalifornii.

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 

Czytaj więcej

Artykuły związane z spółki zależne