Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

spółka IMS

Trudno jest znaleźć analizy czy branżowe raporty skoncentrowane na niewielkim wycinku rynku marketingowego, w którym działa IMS. Pokusiliśmy się więc o własną analizę i oszacowaliśmy jego wielkość poprzez zidentyfikowanie głównych konkurentów oraz uzyskanie ich danych finansowych. 

W wyniku tej analizy cały rynek abonamentowych usług audio i aromamarketingu oszacowaliśmy na blisko 46 mln zł (suma przychodów wszystkich spółek za 2022 rok), a udział IMS w nim sięgał aż 70,8%. Tym samym grupa osiągnęła pozycję bezsprzecznego lidera, a jej strategia zagospodarowania różnych segmentów tego rynku 8 IMS osiągnęła sukces. Jednocześnie silna rynkowa pozycja ma szansę przekładać się na dalsze systematyczne pozyskiwanie klientów, którzy w ramach grupy IMS są w stanie wybrać najbardziej dla siebie odpowiednią ofertę. W praktyce głównym konkurentem jest polski oddział amerykańskiej spółki Mood Media. 

 

 grafika numer 1 grafika numer 1

 

Reklama

Spółka ta w 2022 roku wykazywała jednak przychody na poziomie około jednej piątej generowanej przez IMS sprzedaży w segmentach abonamentowych. Mood Media koncertuje się na abonamentach w segmencie premium, a więc w nim stanowi największą konkurencję dla IMS. Pozostali konkurencji działają głównie w segmencie ekonomicznym. Uznajemy więc, że w kluczowym z punktu widzenia IMS segmencie abonamentowym konkurencja nie jest tak duża i wyraźna jak w pozostałych dwóch segmentach, czyli usług reklamowych i Digital Signage. W nich bowiem spółka musi mierzyć się z nie tylko większą ilością konkurentów, ale są oni także zdecydowanie większymi i bardziej zorganizowanymi podmiotami niż ma to miejsce w przypadku segmentu abonamentowego.  

 

 grafika numer 2 grafika numer 2

 

Skutkuje to niższymi możliwymi do uzyskania marżami. Rynek reklamowy, na którym działa IMS sklasyfikować można jako DOOH (Digital Out Of Home) InStore (czyli w sklepach). Niestety jest to na tyle niewielki wycinek rynku reklamowego, że nie jest ujmowany jako oddzielna kategoria w branżowych raportach. Za jego bliski odpowiednik można jednak uznać większy segment DOOH Indoor. Według Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce w 2022 roku funkcjonowało 2773 ekranów w tym segmencie, które należały do 13 firm. IMS plasował się na trzecim miejscu pod względem ich ilości za Screen Network oraz spółką AMS

 

Reklama

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 

Czytaj więcej

Artykuły związane z spółka IMS