Trudno jest znaleźć analizy czy branżowe raporty skoncentrowane na niewielkim wycinku rynku marketingowego, w którym działa IMS. Pokusiliśmy się więc o własną analizę i oszacowaliśmy jego wielkość poprzez zidentyfikowanie głównych konkurentów oraz uzyskanie ich danych finansowych.
W wyniku tej analizy cały rynek abonamentowych usług audio i aromamarketingu oszacowaliśmy na blisko 46 mln zł (suma przychodów wszystkich spółek za 2022 rok), a udział IMS w nim sięgał aż 70,8%. Tym samym grupa osiągnęła pozycję bezsprzecznego lidera, a jej strategia zagospodarowania różnych segmentów tego rynku 8 IMS osiągnęła sukces. Jednocześnie silna rynkowa pozycja ma szansę przekładać się na dalsze systematyczne pozyskiwanie klientów, którzy w ramach grupy IMS są w stanie wybrać najbardziej dla siebie odpowiednią ofertę. W praktyce głównym konkurentem jest polski oddział amerykańskiej spółki Mood Media.
Spółka ta w 2022 roku wykazywała jednak przychody na poziomie około jednej piątej generowanej przez IMS sprzedaży w segmentach abonamentowych. Mood Media koncertuje się na abonamentach w segmencie premium, a więc w nim stanowi największą konkurencję dla IMS. Pozostali konkurencji działają głównie w segmencie ekonomicznym. Uznajemy więc, że w kluczowym z punktu widzenia IMS segmencie abonamentowym konkurencja nie jest tak duża i wyraźna jak w pozostałych dwóch segmentach, czyli usług reklamowych i Digital Signage. W nich bowiem spółka musi mierzyć się z nie tylko większą ilością konkurentów, ale są oni także zdecydowanie większymi i bardziej zorganizowanymi podmiotami niż ma to miejsce w przypadku segmentu abonamentowego.
Skutkuje to niższymi możliwymi do uzyskania marżami. Rynek reklamowy, na którym działa IMS sklasyfikować można jako DOOH (Digital Out Of Home) InStore (czyli w sklepach). Niestety jest to na tyle niewielki wycinek rynku reklamowego, że nie jest ujmowany jako oddzielna kategoria w branżowych raportach. Za jego bliski odpowiednik można jednak uznać większy segment DOOH Indoor. Według Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w Polsce w 2022 roku funkcjonowało 2773 ekranów w tym segmencie, które należały do 13 firm. IMS plasował się na trzecim miejscu pod względem ich ilości za Screen Network oraz spółką AMS