Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

spółka Coca-Cola

W ostatnim czasie Coca-Cola opublikowała wyniki za III kwartał. Były one wyższe niż przed rokiem. Przewyższyły również oczekiwania analityków z Wall Street. Wraz z ustępowaniem pandemii, zwiększa się popyt na produkty firmy w takich miejscach, jak restauracje, kawiarnie czy kina. Spółka podwyższyła prognozę na cały rok.

 

27 października w środę przed sesją na amerykańskim rynku Coca-Cola opublikowała wyniki kwartalne. W III kwartale przychody wyniosły 10,04 mld USD wobec 8,65 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 16% rdr. Przewyższyły one szacunki analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 9,75 mld USD. Spółka wypracowała zysk netto w wysokości 2,47 mld USD wobec 1,74 mld USD rok wcześniej, co stanowi wzrost o 42% rdr. Zysk na akcję wyniósł 0,57 USD w porównaniu do 0,40 USD przed rokiem. Przy wyłączeniu czynników jednorazowych, skorygowany zysk na akcję wyniósł 0,65 USD. Okazał się on wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 0,58 USD.

Wzrost wolumenu sprzedaży o 8% był widoczny na wielu rynkach – w Europie, Afryce i Ameryce Południowej. W Ameryce Północnej wzrost sprzedaży okazał się skromniejszy i wyniósł 4%, podobnie jak na rynku azjatyckim, gdzie odnotowano wzrost na poziomie 3%.

Segment działalności spółki, obejmujący flagowy napój, odnotował wzrost wolumenu sprzedaży o 6%. W segmencie, obejmującym żywność, soki i napoje roślinne, wzrost wolumenu wyniósł 16%, w szczególności za sprawą rosnącej sprzedaży napojów Minute Maid. Segment kawy, herbaty i napojów dla sportowców odnotował wzrost wolumenu o 6%. Sama sprzedaż kawy wzrosła o 19%, do czego przyczyniło się otwarcie kawiarni Costa w Wielkiej Brytanii.

Reklama

W oświadczeniu prasowym szef firmy - James Quincey stwierdził, że po pandemii biznes Coca-Coli rozwija się jeszcze mocniej. Dodał, że dostrzega ożywienie w takich „pozadomowych” kanałach sprzedaży, jak m. in. restauracje czy kina. Coca-Cola zwiększyła wydatki marketingowe, co również przyczyniło się do zwiększenia popularności produktów firmy.

Dobre wyniki kwartalne skłoniły spółkę do podwyższenia całorocznej prognozy. W całym roku Coca-Cola spodziewa się wzrostów przychodów o 13-14%. Poprzednia prognoza zakładała wzrost w przedziale 12-14%. Spółka oczekuje, że zysk na akcję wzrośnie o 15-17%. Według poprzedniej prognozy wzrost miał mieścić się w przedziale 13-15%.

Wyniki Coca-Coli zostały entuzjastycznie przyjęte przez inwestorów. W notowaniach przedsesyjnych kurs akcji spółki wzrósł o 3%. 

Czytaj więcej