Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

simfabric umowa

  • Na jakich rynkach SimFabric będzie sprzedawać gry? 
  • Co dalej z planami rozwojowymi spółki? 
  • Jak wyglądają notowania SIM?

 

 

SimFabric ma umowę z Sony

Jak przekazano, SimFabric ma współpracować z  Sony przy wydaniu gier ze swojego portfolio na konsole PS4 i PS5 w sklepie PlayStation Store na największe rynki azjatyckie. Mowa m.in. o Japonii, Chinach czy Korei Południowej. 

Spółka z GPW planuje wydać na nowe rynki 8 tytułów z obecnego portfolio. Co więcej, zapowiadany tytuł "My Demon Wife" również ma pojawić się na Dalekim Wschodzie. 

Reklama

 

Zobacz również: Rekordowy rok perły z GPW! „Dziś jesteśmy jedną z największych firm w naszej branży na świecie”

 

Rodzime studio ma także wydać nową serię gier Hyper-Casual specjalnie na konsole PS4 i PS5 przy współpracy z Sony. Te trafią do sklepu PlayStation Store. 

"W ramach umowy emitent planuje we współpracy z Sony wydanie nowej serii gier Hyper-Casual specjalnie na konsole PS4 i PS5 w sklepie PlayStation Store. Umowa objęta jest ścisłym zapisem o poufności i zarówno tytuły jak i daty premier gier zostaną podane do publicznej wiadomości po uzyskaniu na to zgody przez emitenta ze strony Sony" - przekazano w komunikacie studia deweloperskiego. 

 

Zobacz również: 1500% w 5 lat! Liderzy giełdy napędzili nowy rekord po 35 latach

 

Reklama

Po ogłoszeniu współpracy akcje SimFabric zyskują 15% w trakcie piątkowej sesji. 

 

Notowania SimFabric na tle indeksu WIG - 1 rok

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView

 

Kontrowersje dotyczące SimFabric na Steam

Pod koniec 2022 r. spółka zamieszana była w głośną sprawę. Na Steamie zaczęły się pojawiać pozytywne opinie dot. nowego tytułu zaledwie 10 min po premierze. Platforma zablokowała poszczególne gry, gdy pojawiły się oskarżenia o oszustwo. Sprawę nagłośnił Michał Król. 

Reklama

W odpowiedzi spółka wydała oświadczenie, w którym zaprzeczono plotkom o zakupie recenzji. Niemniej, problemy związane z blokadą konta rzuciły się cieniem na wynikach. 

 

 

Analitycy DM BDM w połowie 2023 r. zwracali uwagę na niepewność co do kolejnych premier spółki. Wydano wówczas rekomendację "trzymaj" (poprzednio "sprzedaj") wskazując na cenę docelową na poziomie 4.0 zł. Zwrócono również uwagę na słabą komunikację spółki z rynkiem. 

"Zakładamy, że podobnie jak to miło miejsce w 4Q’22, tak w 1Q’23, w związku ze spodziewanym brakiem zaliczek dotyczących tworzenia projektów zewnętrznych (Koch Media/ Plaion, Nacon) wyniki spółki znacząco spadły r/r. m.in. przez wzgląd na trwającą od listopada’22 blokadę konta spółki na platformie Steam oczekujemy, że znaczna większość przychodów została wygenerowana z usług związanych z tworzeniem materiałów e-learningowych oraz pozostałych usług deweloperskich, a całość tej pozycji w omawianym okresie wyniosła 0,9 mln PLN (-61,9% r/r)" - analizowali w maju ubiegłego roku analitycy. 

Reklama

 

Zobacz również: Spółka z NewConnect urosła o 100% w niecały rok. Nietypowy biznes jak rakieta

Czytaj więcej

Artykuły związane z simfabric umowa