Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

rynek odzieży męskiej w europie

W latach 2020-2021 światowy eksport odzieży odnotował średni roczny wzrost o 0,7% – do ponad 427,3 mld EUR w 2021, przy czym wskutek pandemii COVID-19 w 2020 nastąpiło załamanie światowego eksportu (spadek o 13,1%). W 2022 zanotowano już jego znaczące odbicie o 24,9% do 533,6 mld EUR.

 

 

Światowy eksport odzieży: znaczące odbicie w 2022 roku po pandemii COVID-19 - 1Światowy eksport odzieży: znaczące odbicie w 2022 roku po pandemii COVID-19 - 1

Reklama

Światowy eksport odzieży: znaczące odbicie w 2022 roku po pandemii COVID-19 - 2Światowy eksport odzieży: znaczące odbicie w 2022 roku po pandemii COVID-19 - 2

 

 

 

Największy udział w światowym eksporcie odzieży (14,1%) ma kategoria: zestawy ubraniowe, odzieżowe, żakiety, blezery, suknie, spódnice, spódnice- spodnie, spodnie, ogrodniczki, bryczesy i szorty (bez kąpielowych), damskie lub dziewczęce (oznaczona HS 6204).

Reklama

 

Kierunki eksportu i importu odzieży (HS 61 i 62)

Światowy eksport odzieży: znaczące odbicie w 2022 roku po pandemii COVID-19 - 3Światowy eksport odzieży: znaczące odbicie w 2022 roku po pandemii COVID-19 - 3

  • Światowym liderem w eksporcie odzieży były Chiny, które w 2022 sprzedały za granicę odzież o wartości nieco ponad 160,3 mld EUR, osiągając udział w rynku na poziomie 30,0%.
  • Światowym liderem w imporcie odzieży były Stany Zjednoczone, które w 2022 nabyły z zagranicy odzież o wartości blisko 100,7 mld EUR, osiągając udział w globalnym imporcie w wysokości 18,9%.
  • 10 największych eksporterów odzieży odpowiadało za 71,4% eksportu ogółem w 2022.
  • 10 największych importerów odzieży odpowiadało za 56,9% importu ogółem w 2022.
  • Udział Polski w globalnym eksporcie odzieży wzrósł w latach 2018–2022 z poziomu 1,4% do 1,8%.

 

Zobacz także: Recesja coraz bliżej - ekonomiści biją na alarm! Prognoza na 2024

Czytaj więcej

Artykuły związane z rynek odzieży męskiej w europie