W latach 2020-2021 światowy eksport odzieży odnotował średni roczny wzrost o 0,7% – do ponad 427,3 mld EUR w 2021, przy czym wskutek pandemii COVID-19 w 2020 nastąpiło załamanie światowego eksportu (spadek o 13,1%). W 2022 zanotowano już jego znaczące odbicie o 24,9% do 533,6 mld EUR.
Największy udział w światowym eksporcie odzieży (14,1%) ma kategoria: zestawy ubraniowe, odzieżowe, żakiety, blezery, suknie, spódnice, spódnice- spodnie, spodnie, ogrodniczki, bryczesy i szorty (bez kąpielowych), damskie lub dziewczęce (oznaczona HS 6204).
Kierunki eksportu i importu odzieży (HS 61 i 62)
- Światowym liderem w eksporcie odzieży były Chiny, które w 2022 sprzedały za granicę odzież o wartości nieco ponad 160,3 mld EUR, osiągając udział w rynku na poziomie 30,0%.
- Światowym liderem w imporcie odzieży były Stany Zjednoczone, które w 2022 nabyły z zagranicy odzież o wartości blisko 100,7 mld EUR, osiągając udział w globalnym imporcie w wysokości 18,9%.
- 10 największych eksporterów odzieży odpowiadało za 71,4% eksportu ogółem w 2022.
- 10 największych importerów odzieży odpowiadało za 56,9% importu ogółem w 2022.
- Udział Polski w globalnym eksporcie odzieży wzrósł w latach 2018–2022 z poziomu 1,4% do 1,8%.