Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

rekwotowanie

Jednym z najczęstszych pytań jakie słyszę od klientów oszukanych przez pseudo-brokerów jest pytanie  „a skąd mogłem wiedzieć że to oszuści!?”.  O ile w kwestiach licencji/regulacji prawnych konsultant może powoływać się na nazwy komisji, podawać numery licencji (są na to przygotowani) ,tak potencjalny konsultant-naciągacz nie może ubarwić jednego kluczowego filtra – statystyk rekwotowań i poślizgów cenowych. Dlaczego jest to tak istotne w przypadku wyboru brokera?

 

Rekwotowanie w przypadku brokerów MM jest to nic innego jak odrzucenie przez dealing desk zlecenia złożonego przez inwestora i zaproponowanie nowej, gorszej ceny.

Jest to poniekąd patologia modelu marketmaker, ponieważ zadaniem dealing desku jest zabezpieczenie na rynku zawartej miedzy brokerem a klientem. Niestety jest to tylko założenie. Wielu brokerów z  dealing deskiem nie zabezpiecza transakcji na rynku, a zajmuje jej drugą stronę. W układzie kiedy 80-90% klientów traci, jest to idealny model pracy dla brokera.

Reklama

Niestety, kiedy w takim układzie jesteśmy traderami którzy regularnie zarabiają stajemy się dla brokerów problemem. W ten czas rekwotowania (podobnie jak poślizgi cenowe) mogą wynikać najzwyczajniej w świecie z chęci uprzykrzania życia traderowi tj, zaoferowania gorszej ceny i przy okazji  wpędzenia go w frustrację np. przy próbie zamknięcia pozycji.

Natomiast w tym ciemnym tunelu jest światełko. Broker w ramach swojego biura gromadzi statystyki dotyczące realizacji zleceń.

Jeśli statystyki są rozłożone równomiernie tj: podobna ilość  rekwotowań jest na korzyść  jak i na nie korzyść klienta to zakładać możemy, że wynikają one ze uwarunkowań rynkowych a nie ze złych intencji dealing desku. Przykład poniżej:

 fxprofxpro

 

Reklama

Mogę wam zagwarantować,  że konsultant-naciągacz który zostanie poproszony o takie dane, szybko zaniecha kontaktu z wami (jego wiedza nie wykracza poza 3 stronnicowy skrypt sprzedażowy).

 

Masz wątpliwości lub pytania ? - napisz l.skiba@consiliuminvest.pl

 

POPRZEDNIE ODCINKI:

Reklama

ODCINEK 1 | ODCINEK 2 | ODCINEK 3

 

Sprawdź który broker spełni twoje oczekiwania: WYPEŁNIJ KRÓTKĄ ANKIETĘ

Czytaj więcej

Artykuły związane z rekwotowanie