IMPORT
Import odzieży do Polski zanotował w latach 2017- 2019 średni wzrost o 13,5% rocznie do prawie 7,4 mld EUR. Pomimo pandemii COVID-19 w 2020 r. nastąpił istotny wzrost importu do Polski o 20,2% r/r. Część tych towarów została następnie wyeksportowana
W ciągu roku poprawiła się pozycja Polski wśród światowych importerów odzieży i w 2020 r. nasz kraj awansował o 3 lokaty na 9. miejsce. W strukturze polskiego importu odzieży dominującą pozycję zajmują Chiny (z udziałem wynoszącym 27,7%), kolejny jest Bangladesz (20,3%) oraz Niemcy (11,9%)
WIELKOŚĆ RYNKU
Sprzedaż odzieży w Polsce w 2021 r. szacowana jest na 10,6 mld EUR i jest o 11,2% niższa niż przed pandemią. Statista przewiduje, że wielkość rynku przekroczy poziom sprzed pandemii COVID-19 w 2022 r., przy spadku w latach 2020-2021 o 5,8% rocznie. Według prognoz w latach 2022-2026 średnie roczne tempo wzrostu polskiego rynku odzieży przyspieszy do 8,5%, przewyższając skalę wzrostu notowaną przed pandemią i wynoszącą 7,7% rocznie (CAGR 2017-2019).
Największy udział w rynku ma segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2021 r. w Polsce ma osiągnąć 5,7 mld EUR, co stanowi 53,6% całkowitej sprzedaży branży.
W 2021 r. mieszkaniec Polski wyda szacunkowo na odzież średnio prawie 280 EUR. Prognozowany jest znaczny wzrost tej kwoty do blisko 425 EUR w 2026 r.
Według szacunków Statisty, w 2021 r. 34,5% przychodów ze sprzedaży odzieży w Polsce pochodzi ze sklepów online. Prognozowany jest istotny wzrost tego udziału do 47,8% w 2025 r.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA ODZIEŻOWA Pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk