Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

po ile akcje VRFabric

Ponad 1700-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży netto r/r odnotowała w trzecim kwartale br. spółka VRFabric, notowana na giełdzie NewConnect wydawca i producent gier wideo z grupy SimFabric. W tym czasie spółka zwiększyła przeszło pięćdziesięciokrotnie zysk netto – z 0,017 mln zł w drugim kwartale 2022 roku do 0,99 mln zł w analogicznym okresie tego roku. Minione miesiące były dla spółki czasem wzmożonej aktywności w zakresie przygotowania największej umowy wydawniczej oraz bieżącej działalności operacyjnej. W trzecim kwartale odbyły się dwie premiery gier, gdzie VRFabric odpowiadał za portowanie i wydanie tytułów w wersji na urządzania wirtualnej rzeczywistości w sklepie Meta Quest. Spółka rozpoczęła produkcję pierwszej gry własnej oraz podpisała kilka bardzo ważnych umów, w tym największą umowę w historii spółki na dystrybucję gier z portfolio Emitenta na rynki azjatyckie.

 

 

- Wypracowane w trzecim kwartale br. wyniki finansowe są rekordowe w historii spółki. Udało nam się wypracować zysk netto na poziomie 0,99 mln zł, co jest przeszło 3 krotnie lepszym wynikiem w stosunku do zysku netto za cały ubiegły rok. Odnotowaliśmy także 1,09 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi siedemnastokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku – mówi Julia Leszczyńska, prezes VRFabric. – Miniony kwartał był dla nas bardzo intensywnym okresem, w którym dopełnialiśmy ostatnich formalności związanych największą w historii spółki umową wydawniczą na rynki azjatyckie – dodaje Julia Leszczyńska.

Również w trzecim kwartale miały miejsce premiery dwóch tytułów na ważną dla Spółki platformę cyfrowej dystrybucji, jaką jest sklep Meta Quest Store. W dniu 21 lipca 2023 r. odbyła się premiera gry Train Mechanic Simulator VR na urządzenia wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, Oculus Rift-S i Oculus Rift + Quest link w sklepie Meta Quest. Na dzień 24 lipca gra na podstawie wstępnych raportów sprzedażowych ze sklepu Meta Quest oraz od partnerów dystrybuujących cyfrowe kody do gier wszystkie, koszty portowania i marketingu w łącznej kwocie 155.000 złotych netto zostały w całości zwrócone i od momentu na dzień 24 lipca gra zarabia z każdą sprzedaną sztuką.

Reklama

W dniu 22 sierpnia 2023 r. odbyła się premiera gry Gardenia VR na urządzenia wirtualnej rzeczywistości Quest 2 i Quest Pro w sklepie Meta Quest. Już po okresie sprawozdawczym miała miejsce premiera gry Gardenia VR na gogle Meta Quest 3 w sklepie Meta Quest, przy okazji której mogliśmy na podstawie wstępnych raportów sprzedażowych ze sklepu Meta Quest oraz od partnerów dystrybuujących cyfrowe kody do gier, że wszystkie koszty portowania i marketingu zostały w całości zwrócone i od momentu na dzień 6 listopada gra zarabia z każdą sprzedaną sztuką.

Trzeci kwartał to również rozbudowa zespołu developerskiego, którego zadaniem jest stworzenie pierwszej gry własnej przeznaczonej na gogle wirtualnej rzeczywistości, pod roboczą nazwą Sport Shooter VR. Zespół powiększył się z 6 do 10 osób i aktualnie zakończył przygotowywanie pierwszych 5 lokacji, podstawowych broni oraz głównej postaci trenera, Piotra „Posio” Sienkiewicza, aktualnego Mistrza Świata w strzelectwie dynamicznym IPSC. Piotr na mocy umowy podpisanej ze Spółką jest nie tylko konsultantem, ale również częścią zespołu, który planuje przygotować wersję demo w pierwszym kwartale przyszłego roku i przedstawienie jej wraz propozycją współpracy wybranym światowym wydawcom. Spółka planuje rozpoczęcie rozmów na temat współpracy wydawniczej dla gry Sport Shooter VR w pierwszym kwartale 2024 roku.

Po sporządzeniu danych finansowych do raportu kwartalnego za III kwartał 2023 r. w dniu 16 października Emitent podpisał również umowę z Oculus VR LLC z siedzibą w Menlo Park w stanie Karolina Północna. Przedmiotem umowy jest określenie współpracy pomiędzy Emitentem a Oculus VR w ramach programu Oculus Start, dzięki któremu Emitent będzie miał dostęp do narzędzi i rozwiązań technologicznych Oculus VR, a także do możliwości wydawania gier z portfolio VRFabric S.A. w sklepie Meta Quest Store na najnowsze gogle Meta Quest 3.

W ramach umowy uruchomione zostały przygotowania do wydania 3 gier z portfolio Emitenta na nowe gogle wirtualnej rzeczywistości Meta Quest 3 w sklepie Meta Quest Store: Gardenia VR, My Demon Wife VR oraz pierwszej gry własnej Emitenta - Sport Shooter VR. Na dzień publikacji raportu gra Gardenia VR miała już swoją premierę na gogle Meta Quest 3 w sklepie Meta Store. Kolejna przygotowywana gra do publikacji na tą platformę jest My Demon Wife VR.

W tym czasie Spółka była również skoncentrowana na pracy nad najważniejszą umową wydawniczą w historii spółki.

W dniu 12 lipca VRFabric S.A. podała do publicznej wiadomości informację o podpisaniu umowy z partnerem wydawniczym z Azji. Przedmiotem umowy jest określenie współpracy pomiędzy Emitentem a wydawcą przy dystrybucji wszystkich gier Emitenta na gogle wirtualnej rzeczywistości VR na terytorium Azji, w tym w szczególności: Chiny, Hong Kong, Japonia, Korea Południowa, Singapur, Indonezja oraz Tajwan. Pierwsze zamówienie wystawione wraz z podpisaną umową obejmuje tytuły Emitenta w łącznym nakładzie 100.450 sztuk, za łączną sumę 1.004.500,00 USD. Pierwsze zamówienie zostało zaksięgowane w drugim kwartale 2023 roku i miało znaczący wpływ na wynik finansowy Emitenta. Umowa ta jest kontynuowana i w 3 kwartale 2023 roku, zostało złożone kolejne cykliczne zamówienie od partnera wydawniczego, również wpływając bardzo pozytywnie na wynik finansowy Spółki.

Reklama

W 3 kwartale i po 3 pierwszych kwartałach 2023 roku możemy powiedzieć, że udało się wypracować historycznie najlepsze wyniki finansowe w historii Spółki.

W III kwartale 2023 r. Spółka VRFabric S.A. wypracowała przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi na poziomie 1.095.167,13 zł przy 58.697,91 zł uzyskanych w analogicznym okresie 2022 r., co oznacza wzrost o 1765,77 %r/r. Na poziomie przychodów ze sprzedaży produktów, w okresie od lipca do września 2023 r., Emitent osiągnął kwotę równą 1.095.167,13 zł, natomiast, w porównywanym okresie 2022 r., Spółka osiągnęła niniejsze przychody w wysokości 58.697,91 zł, co oznacza wzrost o 1765,77 %r/r. W okresie od lipca do września 2023 r. Spółka odnotowała zysk netto, który wyniósł 991.140,90 zł i w porównaniu z zyskiem netto w III kwartale 2022 r. na poziomie 17.776,96 zł, stanowi wzrost o 5475,42% r/r.

 

Narastająco, w okresie od początku stycznia do końca września 2023 r., Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi na poziomie 5.544.177,25 zł przy 407.772,93 zł uzyskanych w analogicznym okresie 2022 r., co oznacza wzrost o 1259,62% r/r. Przychody ze sprzedaży produktów w okresie pierwszych trzech kwartałach 2023 r. osiągnęły ten sam poziom co przychody, czyli 5.544.177,25 zł i były wyższe o 1259,62% r/r od niniejszych przychodów z pierwszych trzech kwartałów 2022 r., które wynosiły 407.772,92 zł. Za okres styczeń-wrzesień 2023 r. Emitent osiągnął zysk netto w wysokości 4.881.552,14 zł, gdzie w analogicznym okresie roku 2022 zysk netto wyniósł 224.738,42 zł, co stanowi wzrost o 2072,10% r/r.

 

To był badzo udany kwartał i pracujemy intensywnie, aby kolejne kwartały i lata były równie dynamiczne pod względem wzrostu przychodów i zysków – podsumowała Julia Leszczyńska Prezes Zarządu VRFabric S.A.

Reklama

 

Zobacz także: Akcje CD Projekt RED - jeden z założycieli spółki pozbywa się ich! Dlaczego?

 

O VRFabric:

VRFabric S.A. powstała w 2020 roku. VRFabric S.A. prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w zakresie portowania i wydawania gier (przerabiania gry z jednej platformy na inną) na okulary wirtualnej rzeczywistości (VR). Model działalności Emitenta opiera się głównie na portowaniu i wydawaniu kilku, nisko oraz średnio budżetowych i wysokomarżowych gier VR produkowanych przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Emitent podejmuje również zlecenia na realizację e-materiałów dydaktycznych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014 - 2020.

Największym akcjonariuszem i założycielem studia jest SimFabric S.A., spółka notowana na GPW, posiadająca 48,86% akcji VRFabric i tyleż samo głosów na WZA. Od 29 czerwca 2023 roku VRFabric jest notowana na rynku NewConnect.

 

Czytaj więcej

Artykuły związane z po ile akcje VRFabric