Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

plantwear bransoletka

Notowany na NewConnect wiodący internetowy sprzedawca drewnianych akcesoriów lifestylowych oraz spersonalizowanych prezentów Plantwear, konsekwentnie realizuje kolejne kroki w obranej strategii. Spółka zamknęła II kwartał 2021 r., wypracowując 2 072 tys. zł przychodów, a w całym I półroczu br. ponad 4,4 mln zł. W porównaniu do ubiegłego roku, sprzedaż w II kwartale spadła o 5% r/r, a wynik netto wyniósł -141 tys. zł. Jest to spowodowane m.in. chwilową utratą do kont reklamowych marek spółki oraz dodatkowymi kosztami związanymi z optymalizacją wewnętrznych struktur.

- Na początku drugiego kwartału, w związku z globalną luką zabezpieczeń Facebook’a dwukrotnie doświadczyliśmy kilkudniowych okresów z brakiem dostępu do narzędzi reklamowych, co w późniejszym okresie przełożyło się na większe koszty pozyskania klienta. Jednakże już pod koniec czerwca nie było już śladu po tym wydarzeniu, a nasze dynamiki wzrostu marek wróciły na odpowiedni tor, skutkując zwiększonym przychodem w ostatnim miesiącu kwartału – komentuje Wiktor Pyrzyk, prezes Plantwear.

Plantwear w związku z poprawą rentowności przeprowadził w minionym kwartale optymalizację kosztów wynagrodzeń, zmieniając proces produkcji wyrobów i redukcję zatrudnienia. Spółka oprócz sprzedaży detalicznej działała proaktywnie pozyskując zlecenia B2B na wykonanie wyrobów z drewna dla klientów zewnętrznych w formie zamówień hurtowych. W II kwartale 2021 r. spółka konsekwentnie rozszerzała dystrybucje produktów marek spółki o nowe kanały sprzedaży. Zarówno produkty pod marką Plantwear jak i Giftbay są już dostępne w Amazonie na rynkach niemieckim oraz austriackim oraz na Allegro na rynku polskim.

- Stopniowo realizujemy założenia strategii na lata 2021-2022. Giftbay już w II kwartale rozpoczął sprzedaż produktów marki za pośrednictwem odrębnej spółki zależnej, a Plantwear teraz jako grupa kapitałowa po raz pierwszy przygotował skonsolidowane sprawozdanie finansowe – mówi Wiktor Pyrzyk. Dodaje również, że spółka wdrożyła system rozliczeń kosztów ponoszonych na rzecz spółek zależnych.

Reklama

II kwartał br. był kolejnym z rzędu, w którym to największy udział w przychodach Plantwear miała drewniana biżuteria oraz akcesoria - wygenerowały one łącznie ponad 1 mln zł przychodów, sprzedając się w liczbie 15,6 tys. sztuk. Na drugim miejscu znalazły się drewniane zegarki, przynosząc spółce 0,6 mln zł przychodu. Dobry wynik odnotował także Giftbay – spółka zależna odnotowała blisko 0,2 mln zł sprzedaży z personalizowanych upominków.

Zespół e-commerce spółki kontynuuje prace nad rozwojem kolejnych serwisów e-commerce, a dział projektowy opracowuje koncepcje kolejnych produktów przygotowując je do wdrożenia. Liczba prowadzonych serwisów e-commerce do końca 2021 roku powinna wzrosnąć o cztery kolejne pozycje, w tym m.in. projekt Loxol. Przygotowywany jest także kolejny krok w celu dalszej, sprawnej budowy hubu e-commerce jakim ma być przeniesienia zorganizowanej części przedsiębiorstwa ‘Plantwear’ do spółki zależnej.

O SPÓŁCE:

Plantwear to notowany na NewConnect polski producent i lider internetowej sprzedaży akcesoriów lifestylowych z drewna m.in. biżuterii, zegarków i okularów. Działająca od 2013 roku marka systematycznie zwiększa sprzedaż i rozwija portfolio produktowe. Spółka w swoich strukturach ma również markę Giftbay – platformę oferującą spersonalizowane prezenty oraz gadżety, a także JustPlants – sklep e-commerce z roślinami doniczkowymi w designerskiej oprawie. Poza działalnością biznesową, Plantwear koncentruje się na budowaniu relacji ze środowiskiem i społecznością, w której działa. Ekologiczna filozofia, objawiająca się w polityce zero-waste, korzystaniu z certyfikowanego drewna oraz misji posadzenia większej liczny drzew niż wykorzystuje w produkcji, sprawia, że wokół marki tworzy się zaangażowana społeczność.

Czytaj więcej

Artykuły związane z plantwear bransoletka