Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

nowy projekt amazona

Amazon chce konkurować ze Starlinkiem Elona Muska. W piątek wystrzelono dwie satelity, oficjalnie inaugurując działania kosmiczne. Tym samym firma technologiczna stała się częścią wyścigu technologicznego. 

 

  • Amazon chce oferować szerokopasmowy internet. 
  • System ma liczyć ok. 3 tys. jednostek satelitarnych. 
  • Globalny rynek usług komunikacji satelitarnej ma mieć wartość 16 mld USD do 2030 r. 

 

 

Reklama

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo

 

 

Amazon realizuje projekt Kuiper 

Amazon wystartował z nowym projektem. W piątek wystrzelono w przestrzeń kosmiczną dwie pierwsze satelity. Docelowo konstelacja ma liczyć 3,2 tys. jednostek. Rozwój inicjatywy ma pochłonąć łącznie ponad 10 mld USD.  

Reklama

Przygotowania rozpoczęły się jeszcze w 2018 r. Firma Jeffa Bezosa chce dostarczać szerokopasmowy internet społecznościom, które nie mają do niego dostępu lub są niewystarczająco obsługiwane przez tradycyjnych dostawców. W tym roku Amazon przedstawił trzy anteny satelitarne, testy terenowe anten Kuiper wykazały prędkość pobierania do 400 Mb/s.

"Przeprowadziliśmy szeroko zakrojone testy w naszym laboratorium i mamy duże zaufanie do projektu naszego satelity, ale nic nie zastąpi testów na orbicie" - skomentował powodzenie misji Rajeev Badyal, dyrektor Projektu Kuiper.

 

Zobacz również: Wielkie spółki technologiczne zaskakują siłą w 2023 roku

 

Reklama

  

Pojawiają się wątpliwości, czy rzeczywiście Amazon jest w stanie obecnie konkurować ze Starlinkiem. Elon Musk ma już 2 mln klientów na całym świecie i pozwolenie na zlokalizowanie dodatkowych 7,5 tys. jednostek na orbicie. Ponadto sieć zaangażowano w działania wojenne. 

 

Zobacz również: Sphere - w Las Vegas otwarto wyjątkową halę koncertową. Akcje wystrzeliły!

 

 

Amazon do już dawno nie tylko e-commerce 

Korporacja Amazon zajmuje się szeroko pojętą sprzedażą online. Oferowane są również usługi takie, jak przesyłanie strumieniowe, hosting w chmurze i inne usługi związane z siecią. Zajmuje się również produkcją i sprzedażą różnych urządzeń elektrycznych, takich jak e-czytniki Kindle, tablety Fire, telewizory Fire TV czy Alexa.

Po trudnym 2022 r. Amazon zwolnił łącznie 27 tys. pracowników, modernizując infrastrukturę i inwestując w narzędzia oparte na AI. Pozwoliło to na zwiększenie marży. Podjęte działania mają pomóc w zyskaniu przewagi konkurencyjnej nad innymi podmiotami e-commerce, które zajmują coraz większą część rynku. 

Reklama

 

Notowania Amazon na tle S&P500 - YTD

Źródło: TradingView 

 

Inwestorzy wciąż dostrzegają spory potencjał wzrostowy, pomimo trudnego otoczenia gospodarczego. W związku ze znacznymi nakładami pieniężnymi przeznaczonymi na rozwój sztucznej inteligencji amerykańska spółka stała się beneficjentem hossy technologicznej w I półroczu. Amazon zmaga się jednak ze spadkiem przychodów w ramach Amazon Web Services. W związku ze wzrostem ostrożności klientów w obliczu niepewności gospodarczej wynik rozczarował, było to “tylko” +16% w porównaniu do +29% w 2022 r. Ostatni raport zaskoczył jednak wzrostem, odnotowano 11% wzrost przychodów, uzyskując wynik 134,4 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 65 centów w porównaniu do straty 20 centów rok wcześniej.  

Reklama

 

Zobacz również: Przed nami debiut i głośna premiera! Ta spółka może już wkrótce zaskoczyć inwestorów!

Czytaj więcej

Artykuły związane z nowy projekt amazona