Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

niepełnosprawni

Projekt dotyczy zapewnienia większego dostępu do najpowszechniejszych produktów i usług dla osób z niepełnosprawnościami oraz dostosowuje do przepisów Unii Europejskiej wymogi dostępności produktów i usług (tzw. Europejski Akt o Dostępności).

- Prawo oświatowe wprowadziło do systemu prawnego pojęcie cyfrowego odzwierciedlenia podręcznika, który może się wymknąć spod regulacji procedowanej ustawy. Poprawka ma na celu włączenie do zakresu ustawy pojęcia cyfrowych odzwierciedleń podręczników, poprzez określenie wprost, że są one plikami książek elektronicznych, w związku z czym podlegają nowym regulacjom.  Inaczej uczniowie nie będą mogli korzystać z książek elektronicznych (podręczników) dostępnych cyfrowo. W związku z czym dostępność w edukacji w kontekście powszechnie stosowanych podręczników, pozostanie jedynie w sferze deklaracji - mówi dr Aleksandra Musielak, dyrektorka departamentu rynku cyfrowego Konfederacji Lewiatan.

Zdaniem Lewiatana przyjęcie proponowanej poprawki stanowiłoby istotny krok w kierunku objęcia w pełni dostępnością cyfrową obszaru edukacji, w ramach którego kształcimy całe społeczeństwo i który powinien być przykładem włączania wszystkich bez wyjątku i umożliwienia równych szans rozwoju.

 

Zobacz także: PKN Orlen znacząco zwiększa wydobycie gazu. Co dalej z prezesem Orlenu?

Czytaj więcej