Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

movie games wyniki

Wczoraj po zamknięciu sesji, na rynek trafił raport Movie Games S.A. za II kwartał roku 2021. I… bynajmniej nie widać entuzjazmu. Z najważniejszych: przychody wynoszą 5581 tys. zł wobec 7886 tys. rok wcześniej. Zysk netto to zaledwie 355 tys. wobec 3 897 tys. w II kw. 2020. Co wzrosło? Aktywa trwałe.

Taki spadek dziwni w obliczu wydanej przez spółkę zapowiedzi skupu – skup został finalnie odwołany na rzecz dywidendy, ale bez względu na formę jest to transfer gotówki do akcjonariuszy. Dywidendę wypłaca się rzecz jasna z zysków minionych okresów, jednak równie dobrze zyski te przeznaczyć można na inwestycje.


Jak spółka komentuje takie wyniki?


Zarząd przyjął strategię, że najlepszą ochroną jest atak i w opisie raportu wypunktował pozytywne zdarzenia, które trwają lub mają zostać przeprowadzone w najbliższym okresie. Wydaje się, że spółka wszystkie ważniejsze premiery i wydarzenia generujące przychody przerzuciła na drugą połowę roku:


• Spółka planuje w trzecim kwartale zarówno premiery wersji demonstracyjnej, jak i całej gry Lust from Beyond (która sięga już 300 000 zapisów).
• W drugim kwartale trwała też dalsza profesjonalizacja działań marketingowych. Spółka postawiła na dalsze zwiększanie brand recognition. Tutaj niestety trzeba mieć na uwadze, że działania marketingowe są trudno mierzalne i przynoszą oczekiwany skutek w długim terminie.
• Trwają intensywne przygotowania do wsparcia premiery Gas Station Simulator i startu Kickstartera MythBusters: The Game. Daty nie podano.

W dalszej części opisu odniesiono się także do przedsięwzięć podjętych w minionym kwartale, tutaj uwagę przykuwa:

Reklama

• W dniu 25 czerwca 2021r. NWZ powołało na członka Rady Nadzorczej pana Davida Jaffe, uznanego na całym świecie twórcę oraz pomysłodawcę gier („Twisted Metal” oraz „God of War”).
• Emitent prowadzi rozmowy z podmiotami zewnętrznymi w sprawie budowania, a następnie wydawania ich nowych tytułów na rynku gamingowym, jak również prowadzi intensywne prace nad nowymi, niezapowiedzianymi jeszcze tytułami. Podobnie sytuacja wygląda w spółkach z rodziny Movie Games.
• Przy projekcie Brave Lamb Studio S.A.- War Hospital nawiązano współpracę z prestiżowym Imperial War Museums i uzyskano zgodę na użycie znaku Czerwonego Krzyża w grze. Jak twierdzi zarząd: „powyższe nie zdarza się często w branży gier wideo.”


Wydarzenia te napawają większym optymizmem, jednak wciąż brakuje konkretów: czy pan David Jaffe rzeczywiście zaangażuje się w tworzenie gier? Jaką dynamikę mają wspomniane rozmowy prowadzone przez spółkę? Czy gracze docenią znak Czerwonego Krzyża i czy współpraca rozwinie się np.: do całej kampanii marketingowej?

Tymczasem kurs MovieGames…


zdaje się nie widzieć raportu. Kurs oscyluje wokół zera, przy bardzo małym obrocie. Być może jest to skutkiem rosnącego w większości WIG20 i pozytywnych nastrojów wywołanych wczorajszym ATH na SP500. A być może w związku z osłabieniem sentymentu wokół spółek gaminowych, akcjonariat MovieGames stał się bardziej pasywny i „długoterminowy.”

Czytaj więcej