PROFIL KUPUJĄCYCH
44 proc. wszystkich klientów nabywających mieszkania w sieci Metrohouse mieści się w przedziale wiekowym 30-40 lat. W ostatnim czasie z 15 do 11 proc. zmalał odsetek najmłodszych klientów do 30 roku życia. Może to mieć związek z rosnącymi stopami procentowymi i spadkiem zdolności kredytowej, która w tej grupie wiekowej może być szczególnie bolesna. Jak można było oczekiwać droższy pieniądz przełożył się na mniejsze zainteresowanie zakupami inwestycyjnymi. Po koniec 2021 r. zakup inwestycyjny deklarowało 41 proc. klientów podczas gdy w I kw. 2022 r. wskaźnik ten spadł do 32 proc. Najczęściej kupujemy mieszkania w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych, a wśród nabywców przeważają osoby dokonujące transakcji pierwszy raz w życiu.
PROFIL SPRZEDAJĄCYCH
W przypadku klientów podażowych, największą ich grupę stanowią osoby w wieku 30-40 lat. Jest to 34 proc. wszystkich zbywców mieszkań w Metrohouse. Dość licznie reprezentowana jest też grupa wiekowa 40-50 lat (28 proc.). Prawie co trzeci sprzedający deklaruje, że sprzedaż związek z zakupem większej nieruchomości, co może stanowić dość istotny kierunek dla deweloperów, którzy po erze budowy małych mieszkań muszą nastawić się na falę zainteresowania także w segmentach większych niż te, do których nas przyzwyczaili.
Metodologia: Dane dotyczące profili kupujących i sprzedających są opracowywane w oparciu o wyniki ankiet, które po transakcji wypełniają agenci Metrohouse. Wypełnianie ankiet jest dobrowolne, przez co prezentowane wyniki nie obejmują w pełni wszystkich transakcji dokonywanych w danym okresie przez klientów Metrohouse.