Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

kredyt w dino

Dino rozszerza działalność – sieć marketów skupia wokół siebie coraz więcej usług. Spółka Tomasza Biernackiego może być zainteresowana wkroczeniem w segment, w którym do tej pory nie była obecna, a który jest bardzo rentowny.

 

  • Jakie usługi może wkrótce zaoferować Dino Polska? 
  • Na jaki rynek sieć rozszerza swoją działalność handlową? 
  • W centrum którego polskiego dużego miasta pojawi się sklep Dino?
  • Jak wyglądają wyniki Dino na tle spółki Jeronimo Martins?

 

Reklama

 

Kredyt w Dino? Sieć rekrutuje 

Pod sklepem Dino prawdopodobnie znajdziemy Paczkomat, a według doniesień medialnych może nawet i stację benzynową. Do tego dochodzi szansa rozszerzenia asortymentu o kosmetyki czy produkty finansowe. 

Jak poinformował portal branżowy Dlahandlu.pl, Dino poszukuje koordynatora ds. sprzedaży produktów finansowych. Wśród kompetencji wskazano m.in. rozwój i zarządzanie portfelem produktowym czy analizę i ocenę zdolności kredytowej klientów. Specjalista ma również odpowiadać za negocjacje czy prowadzenie monitoringu ryzyk portfolio. Co więcej, serwis podaje, że poszukiwany jest również prawnik do obsługi instytucji pożyczkowej. 

 

Zobacz również: Tajemniczy miliarder może mieć stacje benzynowe. Walczy o rentowność swojego biznesu

 

Dlahandlu.pl przypomina, że wcześniej rekrutowano na stanowisko specjalisty ds. pożyczek i ubezpieczeń, odpowiedzialnego za obsługę klienta i doradztwo. Czy te działania mogą oznaczać, że sieć chce rozszerzyć działalność na kolejny obszar? Tego z pewnością dowiemy się już w kolejnym roku.

Reklama

 

Notowania Dino Polska na tle indeksu WIG20 - YTD

 grafika numer 1 grafika numer 1

Źródło: TradingView 

  

Dino rozrasta się nie tylko na prowincji 

Rekrutacja na stanowiska z zakresu finansów konsumenckich to nie jedyne zaskoczenie, które zaserwował detalista w ostatnim czasie. Jego model biznesowy, który dotychczas opierał się głównie na ekspansji w mniejszych ośrodkach miejskich oraz na wsiach, może nieco ulec zmianie. 

Reklama

Otóż Dino uruchamia sklep w zabytkowym centrum Wrocławia. Nowy market będzie się znajdował na parterze kultowego Domu Handlowego Feniks. Poprzednio zajmowała go placówka sieci sklepów spółdzielczych Społem. Sieć Tomasza Biernackiego wchodzi tym samym bezpośrednio w rejon konkurencyjnych sklepów, a więc Biedronki czy Lidla. 

 

Zobacz również: Plany Dino Polska pod znakiem zapytania. Akwizycja nie dojdzie do skutku?

 

Czy to oznacza, że giełdowa sieć zacznie wypierać z miast konkurentów? Warto porównać wskaźniki finansowe. Na podstawie ostatnich wyników w III kwartale spółka Jeronimo Martins raportowała wzrost sprzedaży LFL o 17,8% po 9 miesiącach i o 12,8% w II kwartale. Co więcej, wzrost EBITDA sieci Biedronka wyniósł 20,9%, a w okresie od stycznia do września otworzono 92 sklepy. W przypadku Dino Polska w analizowanym okresie raportowano wzrost sprzedaży LfL na poziomie 16,3% i uruchomienie 68 placówek (od początku roku to 184 nowe sklepy). 

“Dynamika sprzedaży w sklepach, które istnieją od co najmniej roku (like-for-like; LfL) osiągnęła w I-III kw. 2023 r. poziom 20,6%. W III kw. 2023 r. przychody ze sprzedaż Dino wyniosły 6,9 mld zł i były o 28,1% wyższe niż w III kw. 2022 r." - przekazano w komunikacie.

Reklama

 

Zobacz również: Wyniki Dino Polska - czy detalista znowu zaskoczył?

Czytaj więcej

Artykuły związane z kredyt w dino