Reklama

Masz ciekawy temat? Napisz do nas

twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

konto oszczędnościowe Apple

Zaledwie miesiąc po uruchomieniu usługi bankowości dla klientów Apple’a, pojawiają się pierwsze problemy. Użytkownicy skarżą się na trudności z uzyskaniem dostępu do kont oraz wykonywaniem przelewów. Sprawę nagłośnił Wall Street Journal, który próbował interweniować w kilku przypadkach. 

 

  • Apple we współpracy z Goldman Sachs oferuje wysokooprocentowane konto bankowe 
  • Miesiąc po uruchomieniu usługi klienci Apple’a mają problem z dostępem do środków. 
  • WSJ interweniował w przypadku klientów, którym zatrzymano środki na koncie. 

 

Problemy z dostępem do konta oszczędnościowego Apple!

Kilka tygodni po udostępnieniu nowej usługi przez Apple i Goldman Sachs, klienci zgłaszają problemy z uzyskaniem dostępu do własnych oszczędności. Warto przypomnieć, że w ciągu zaledwie 4 dni zgromadzono depozyty w kwocie 1 mld USD. Klienci zachęcani byli poprzez oprocentowanie wynoszące 4,15%, czyli prawie 10-krotnie przewyższające średnią rentowność oferowaną przez banki komercyjne w USA. Z danych Federalnej Korporacji Ubezpieczeń Depozytów (FDIC) wynika, że aktualnie średnia rentowność wynosi ok. 0,39%. 

Zobacz również: WAŻNE! Chiny ostrzegają przed tym sektorem - co to oznacza dla miliardów ludzi?

Reklama

 

 

Konto internetowe stało się bardzo popularne w USA, nawet w obliczu kontrowersji związanych z próbami rozszerzenia działalności Big Techów w sektorze bankowości. Pomimo że to nie pierwsza usługa finansowa oferowana przez Apple, próby wejścia w dość hermetyczny sektor spotkały się z mieszanymi uczuciami. Marcin Czaplicki, analityk i wykładowca na SGH, zwracał uwagę, że spółki technologicznej o wysokiej kapitalizacji mogą łatwiej budować przewagę konkurencyjną, z uwagi na swój rozmiar i zasięg biznesowy.  

Reklama

Problemy zgłaszane przez klientów dotyczą nie tylko problemów z uzyskaniem dostępu do środków, ale również z przenoszeniem gotówki między kontami. Według informacji podanych przez Wall Street Jorunal jeden z użytkowników od 15 maja nie może wykonać przelewu. W mediach społecznościowych pojawia się dużo podobnych historii. WSJ informuje również o przypadkach nieudanych przelewów, gdy pieniądze zniknęły z konta, ale nie trafiły do adresata. 

Zobacz również: Najsłynniejszy na świecie inwestor zwiększa udział w rynkowym gigancie

 

Goldman Sachs reaguje na problemy klientów 

W reakcji na pojawiające się problemy Goldman Sachs poinformował, że trudności napotyka „ograniczona” liczba klientów. Dodano także, że opóźnienia były zazwyczaj spowodowane rygorystycznymi procesami zaprojektowanymi w celu ochrony użytkowników.

 

Reklama

 

“Chociaż zdecydowana większość klientów nie widzi opóźnień w przekazywaniu swoich środków, w ograniczonej liczbie przypadków użytkownik może doświadczyć opóźnionego przelewu z powodu wprowadzonych procesów zaprojektowanych w celu ochrony ich kont” - podał w komunikacie bank.  

Warto przypomnieć, że konto oszczędnościowe jest dostępne tylko dla osób korzystających z karty kredytowej Apple Card. Sam proces zakładania konta jest bardzo prosty i zajmuje mniej niż minutę. Apple nie ustanowiło wymogu minimalnego salda. W teorii klienci mogli liczyć na wysoki procent, mając tym samym swobodny dostęp do swoich oszczędności. 

Zobacz również: Jeden z największych banków na świecie pracuje nad inteligentnym programem do inwestowania

Czytaj więcej

Artykuły związane z konto oszczędnościowe Apple