Uwaga: Ranking 10 największych importerów odzieży wyznaczono w oparciu o dane o wielkości importu do poszczególnych krajów w 2020 r. dostępnych w dniu 27.09.2021.
IMPORT
Import odzieży do Stanów Zjednoczonych zanotował w latach 2017-2019 średni wzrost o 1,0% rocznie do blisko 78,2 mld EUR. Pandemia COVID-19 wpłynęła na spadek importu w 2020 r. aż o 20,2% r/r.
W strukturze amerykańskiego importu odzieży najwyższą pozycję zajmują Chiny z udziałem wynoszącym 27,5% w 2020 r. Odzież importowana z Polski o wartości 26,4 mln EUR stanowiła w 2020 r. jedynie 0,4% importu odzieży do Stanów Zjednoczonych, co daje Polsce 46. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. W 2020 r. amerykański import odzieży z Polski spadł o nieco ponad 1/3.
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2017-2019 rynek odzieży w Stanach Zjednoczonych zwiększał się średnio o 1,7% rocznie. Prawdopodobnie pandemia COVID-19 wywoła spadek tego rynku średnio o 4,6% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje w następnych latach powrót do wzrostu - szybszego niż przed pandemią - i ocenianego na średnio 2,5% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2021 r. w Stanach Zjednoczonych jest szacowana na 136,1 mld EUR, stanowi 52,2% całkowitej sprzedaży branży.
W 2021 r. mieszkaniec Stanów Zjednoczonych wyda szacunkowo na odzież średnio prawie 783 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do blisko 861 EUR w 2026 r.
Według szacunków Statisty, w 2021 r. 42,8% przychodów ze sprzedaży odzieży w Stanach Zjednoczonych pochodzi ze sklepów online. Prognozowany jest znaczny wzrost udziału tego kanału dystrybucji do 52,7% w 2025 r.
**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA ODZIEŻOWA Pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk