Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

kiedy black week

Podczas tegorocznego Black Friday i Black Week klienci sklepów internetowych kupowali zdecydowanie więcej, niż w pozostałych tygodniach listopada. Tak wynika z danych platformy sklepowej IdoSell.

Pandemia COVID-19 i zamknięcie galerii handlowych sprawiły, że w ubiegłym roku Black Friday był wyjątkowy. W 2021 historia z obostrzeniami na szczęście się nie powtórzyła. Niemniej, sklepy internetowe odnotowały rekordową sprzedaż. Jakie było tegoroczne Black Week? W ciągu ostatniego tygodnia w e-sklepach opartych o platformę IdoSell sprzedaż była o 120 mln (o 25 proc.) większa niż w pozostałych tygodniach listopada 2021 roku. Również liczba transakcji w tych sklepach zwiększyła się o 25 proc.

- Te dane pokazują, że tendencje zakupowe u polskich konsumentów uległy diametralnej zmianie. Zakupy w sieci stają się coraz popularniejsze i cieszą się coraz większym zaufaniem. Na ten sukces wpływ ma nie tylko pandemia, ale też inflacja no i oczywiście ciężka praca naszych klientów – mówi Sara Dzierżawska, brand manager z IdoSell.

Jak było w poprzednich latach?

W 2020 roku (w listopadzie) w sklepach, które są klientami IdoSell, liczba transakcji w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. była wyższa o 58,3 proc. Również w listopadzie 2020 GMV (Gross Merchandise Value) w sklepach opartych o IdoSell było o 73,49 proc. większe niż rok wcześniej.

Black Friday to tylko początek dużych promocji w sklepach internetowych

Reklama

Końcówka czwartego kwartału to najbardziej gorący czas w e-commerce.

- Końcówka roku w handlu internetowym to czas żniw i kumulacja okazji do zakupów. Wszystko zaczyna się od Black Friday. Później następuje Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy i okres bożonarodzeniowy. Sprzedawcy mają ręce pełne roboty. Z roku na rok jest to coraz bardziej widoczne – wyjaśnia Patryk Matusiak, account manager z IdoSell.

IdoSell to platforma sklepowa firmy IAI

Od ponad 20 lat współtworzy sklepy internetowe, których sprzedaż rośnie dwa razy szybciej niż średnia rynkowa. IdoSell to także zaawansowane technologicznie narzędzie, które pozwala na dużą sprzedaż i nieustanny rozwój. Obecnie obsługuje ponad 6 tys. e-sklepów. Ich GMV w 2020 roku osiągnęło przeszło 12,5 mld zł. IdoSell współpracuje z takimi partnerami jak Packeta, Facebook, Google, InPost, Wish, Amazon czy Frisbo.

Czytaj więcej