Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

kamila sukiennik

Kompetencje managerskie stanowią podstawę dla sprawnego funkcjonowania zespołu, a tym samym całej organizacji. Rozwój firmy lub instytucji zależy bowiem od sposobu zarządzania zespołami i przebiegu organizacji czasu pracy. O tym, z jakimi wyzwaniami mierzy się manager, opowiada Pani Kamila Sukiennik, Dyrektor Gabinetu Prezesa NBP.

 

Materiał prasowe NBPMateriał prasowe NBPŹródło: Materiały prasowe NBP

 

Wyzwania, przed jakimi może stanąć organizacja z sektora finansów

Miarą dobrego managera są efekty pracy jego zespołu. Zarządzanie jest bowiem sztuką, która zależna jest przede wszystkim od relacji pomiędzy pracownikami oraz skutecznej komunikacji. Współcześni liderzy mierzą się z szeregiem wyzwań, których dynamika stanowi niejako utrudnienie. Podstawą jest zatem bez wątpienia zarządzanie w czasie zadaniami/projektami i szybkość wpływających na przebieg realizacji przez czynniki zewnętrzne na ich przebieg. Kluczem staje się komunikacja, która musi przebiegać obustronnie — zarówno na linii manager-zespół, jak i zespół-manager.

Reklama

Wszystkie te aspekty są doskonale rozumiane przez Kamilę Sukiennik, która od 2016 roku piastuje stanowisko Dyrektor w Gabinecie Prezesa NBP. Sukiennik podkreśla w swoich wypowiedziach, że zarządzanie organizacją o rozbudowanej strukturze jak bank centralny wymaga odpowiedniego przygotowania merytorycznego. Sama ukończyła prestiżowe, zagraniczne uczelnie jak Yale, Stanford oraz uzyskała dyplom na Uniwersytecie Stanford oraz MBA International Executive Master Of Business Administration. Nieustanne pogłębianie swojej wiedzy, otwartość na zmianę i adaptacja do zmieniających się warunków na rynku finansowym pozwala jej na sprawne zarządzanie komunikacją pomiędzy 25. departamentami z ramienia Gabinetu Prezesa.

„Współcześnie, pracownik banku, aby radzić sobie z różnorodnością zadań, musi myśleć indywidualnie, ale i działać zespołowo. Praca drużynowa to podstawa działań instytucji takich jak bank centralny, ale i większość instytucji finansowych w jego otoczeniu. Nie bez znaczenia jest jednak rola liderów, którzy potrafią tym pracom wskazać oczekiwany przez Zarząd kierunek. Departament Gabinet Prezesa jest odpowiedzialny za organizację pracy organów NBP, czyli Prezesa NBP, Zarządu NBP, a także Rady Polityki Pieniężnej. Do naszych zadań w tym zakresie należy m.in. przygotowywanie posiedzeń Zarządu NBP i Rady Polityki Pieniężnej. Do nas przekazywane są materiały, które następnie kierowane są do rozpatrzenia przez Zarząd NBP i RPP” - podkreśla Sukiennik.

 

Zarządzanie organizacją z tradycjami w czasie nieustannych zmian wg Kamili Sukiennik

Organizacje spotykają się z różnorodnymi zmianami — zwłaszcza we współczesnym świecie, gdzie zmiany urastają niekiedy do rangi rewolucji. Jak podkreśla sama Pani Kamila Sukiennik:

„Jednym z wielu wyzwań, przed którym stoi bank centralny w erze cyfrowej jest otwartość na innowacje i zmianę. Rozwój technologiczny jest dla organizacji tak szansą, jak i wyzwaniem. Największa dynamika zmian uwidaczniana jest w obszarze cyfrowym, a więc cyberbezpieczeństwa i teleinformatyki. Jednak zmieniają się również sposoby zarządzania jednostkami i komunikacji między departamentalnej”

W przypadku banku centralnego ważne jest połączenie pomiędzy działaniami statutowymi, stabilizacją pracy instytucji, a wdrażaniem usprawnień w funkcjonowaniu. Rolą Sukiennik jest właśnie czerpanie z zasad z długoletnią tradycją, a także wdrożenia unowocześnień. Takie podejście pozwala na efektywne zarządzanie specyficznym typem organizacji, którą niewątpliwie jest Narodowy Bank Polski.

Czytaj więcej