Wyniki III kw. 2022 r. Oczekujemy 27,8 mln PLN skorygowanego poziomu zysku EBITDA. Szacujemy, że segment Hostingu wygeneruje 12,2 mln PLN EBITDA (+19% r./r.) , CPaaS 16,4 mln PLN (+64% r./r.). W tym kwartale segment CPaaS będzie konsolidował były segment Telco – spółkę Oxylion (EBITDA kwartalna ok. 1 mln PLN). Oczekujemy wyższych kosztów finansowych oraz różnic kursowych z tyt. wartości pożyczki denominowanej w EUR: -9 mln PLN. Oczekujemy lekko pozytywnej reakcji rynku na wyniki.
Outlook
Kluczową kwestią dla wyceny i trajektorii wyników będzie wpływ i integracja MailerLite w segmencie CPaaS. Poprzez akwizycję, spółka przeskalowała bazę klientów VRC o 200%. Strategicznie przejęcie MailLite stwarza naszym zdaniem duży potencjał do cross-sellingu usług (np. Push, Voice, OTT), choć integracja procesów może zająć spółce kilka miesięcy. Rynek w wycenie R22 może stopniowo przykładać większą wagę do szybko rosnącego biznesu Profitroom (wyceniane MPW ; oczekiwany wykup >50% udziałów w 2024 r.). Zagrożeniem dla wyników po stronie zysku netto może być wysoki dług (headline DN/EBITDA ’23 3x, a z uwzględnieniem udziałów mniejszości DN/EBITDA 5,1x). W związku z wysokimi kosztami obsługi długu oczekujemy, że R22 zrezygnuje M&A i dywidendy kosztem szybszego zejścia z zadłużeniem poniżej DN/EBITDA 2x.
Zmiany prognoz/Rekomendacja
Podwyższamy prognozy na przychodach/EBITDA ze względu na oczekiwane zwiększenie dynamik wzrostu w MailerLite. Z drugiej strony, obniżamy prognozę zysk netto w związku z podwyższonymi kosztami obsługi długu. Podtrzymujemy rekomendację KUPUJ z ceną docelową do 53,4 PLN /akcja. Uważamy, że spółka jest bardziej atrakcyjnie wyceniona niż Vercom.