Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

jak nadać paczkę inpost

Grupa InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – dostarczyła w 2022 roku 744,9 mln przesyłek, o 44% więcej niż rok wcześniej. W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 508,4 mln paczek (+20% r/r). Na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 236,5 mln sztuk (+153% r/r), w tym Mondial Relay dostarczył 213,1 mln przesyłek (+151% r/r)[1].

 

Kluczowe informacje:

  • W IV kwartale Grupa dostarczyła 222 mln przesyłek co przełożyło się na 23% wzrost, w tym w Polsce 149,4 mln (+18% r/r), a na rynkach międzynarodowych 72,6 mln (+35% r/r)
  • Na koniec 2022 roku InPost miał 27 939 urządzeń Paczkomat®, w tym w Polsce 19 306 (+17% r/r), a na rynkach międzynarodowych 8 633 sztuk (+120% r/r)
  • Liczba skrytek na koniec ubiegłego roku wyniosła 2,9 mln sztuk w Polsce (+21% r/r) i 651 tys. (+196% r/r) na rynkach zagranicznych
  • Na koniec 2022 roku Grupa InPost miała 26 099 punktów nadań i odbioru (PUDO) w tym 3 660 w Polsce oraz 22 439 na pozostałych rynkach

 

Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost

To był kolejny dobry rok dla Grupy InPost. Zanotowaliśmy rekordowe wolumeny zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Udało się to osiągnąć pomimo trudnych warunków makroekonomicznych będących wyzwaniem dla całego sektora e-commerce. Wyjątkowa jakość oferowanych przez InPost usług spowodowała, że był to kolejny rok wzrostu udziału na podstawowym, polskim rynku. W okresie przedświątecznym w Polsce jako jedyna firma na rynku logistycznym, po raz kolejny zagwarantowaliśmy dostawy do ostatnich dni przed świętami. Pomimo rekordowych wolumenów, na poziomie nawet 5 mln paczek dziennie, nasz wskaźnik NPS (Net Promoter Score - wskaźnik lojalności klientów) wzrósł z 75% do poziomu 81% w badaniu w grudniu 2022. Te wyniki potwierdzają, że sieć urządzeń Paczkomat® InPost to najwygodniejsza, najbardziej elastyczna i najbardziej prokonsumencka forma dostaw dla e-commerce. Jak pokazują wolumeny za IV kwartał nasz model biznesowy z sukcesem wdrażamy na nowych rynkach.

Reklama

Warto podkreślić, że francuski Mondial Relay, operujący na drugim najważniejszym dla Grupy rynku, zanotował rekordowy, przekraczający wcześniejsze założenia, wzrost. Rosnący we Francji popyt na nasze usługi ugruntowuje nasze przekonanie o słuszności założeń co do skali i tempa planowanego procesu inwestycyjnego w tym kraju zarówno w sieć logistyczną jak i rozbudowę sieci maszyn Paczkomat®.

Także rynek brytyjski przyniósł pozytywne zaskoczenie. Zapotrzebowanie na usługi Grupy wzrosło do takiego poziomu, że zdecydowaliśmy się na czasowe ograniczenie ich dostępności z powodu obaw o przepustowość u naszego partnera logistycznego. Motywuje to nas do rozbudowy logistyki na rynku brytyjskim, tak aby w pełni odpowiadała oczekiwaniom naszych klientów. Wyniki za 2022 rok oraz rosnący popyt konsumentów na usługi Grupy InPost, zarówno we Francji, gdzie dostawy przez Paczkomat® InPost stanowią już 7% całkowitego wolumenu jak i w Wielkiej Brytanii, gdzie rosną oczekiwania dotyczące zwiększenia dostępności, pozwalają z optymizmem patrzyć na właśnie rozpoczęty 2023 rok, zwłaszcza jeżeli chodzi o rynki międzynarodowe

 

 

***

Reklama

Niniejszy tekst stanowi fragment informacji prasowej opublikowanej przez InPost S.A. w dniu 10 stycznia 2023 r., dotyczącej wyników za okres dwunastu miesięcy zakończony 31 grudnia 2022 r. ("Informacja prasowa"), która jest dostępna na stronie internetowej InPost pod adresem https://inpost.eu/investors/financial-results. W przypadku jakiejkolwiek sprzeczności lub rozbieżności pomiędzy niniejszym fragmentem a Informacją Prasową, decydująca jest treść Informacji Prasowej. Informacja Prasowa zawiera informacje poufne dotyczące Spółki w rozumieniu art. 7 ust. 1 Rozporządzenia UE w sprawie nadużyć na rynku (MAR).

Niniejszy fragment Informacji Prasowej zawiera sformułowania odnoszące się do przyszłości. Poza raportowanymi wynikami finansowymi i informacjami historycznymi, wszystkie stwierdzenia zawarte w niniejszym fragmencie Informacji Prasowej, w tym między innymi dotyczące naszej sytuacji finansowej, strategii biznesowej oraz planów i celów zarządu w zakresie przyszłej działalności, są lub mogą być uznane za informacje dotyczące przyszłości, które odzwierciedlają aktualne poglądy Spółki w odniesieniu do przyszłych zdarzeń oraz wyników finansowych i operacyjnych. Te sformułowania dotyczące przyszłości mogą charakteryzować się występowaniem wyrażeń dotyczących przyszłości, w tym zwrotów „uważa”, „szacuje”, „planuje”, „przewiduje”, „spodziewa się”, „zamierza”, „może”, „będzie” czy „powinno” lub ich zaprzeczeń bądź innych odmian lub odpowiedników, a także zawierać omówienie strategii, planów, celów, przyszłych zdarzeń lub zamiarów. Te sformułowania dotyczące przyszłości oparte są na przekonaniach, założeniach i oczekiwaniach Spółki dotyczących przyszłych zdarzeń i trendów mających wpływ na przyszłe wyniki Spółki, z uwzględnieniem wszystkich informacji aktualnie dostępnych dla Spółki i jako takie nie stanowią gwarancji przyszłych wyników. Ze względu na swój charakter, informacje dotyczące przyszłości wiążą się z ryzykiem i niepewnością, ponieważ odnoszą się do zdarzeń i zależą od okoliczności, które mogą, ale nie muszą wystąpić w przyszłości, a Spółka nie może zagwarantować dokładności i kompletności informacji dotyczących przyszłości. Szereg istotnych czynników, z których nie wszystkie są znane Spółce lub znajdują się pod jej kontrolą, może spowodować, że rzeczywiste wyniki lub rezultaty będą się istotnie różnić od tych wyrażonych w jakimkolwiek oświadczeniu dotyczącym przyszłości, w wyniku ryzyka i niepewności, przed którymi stoi Spółka. Ostrzega się czytelników, aby nie polegali nadmiernie na tych informacjach dotyczących przyszłości, które są aktualne wyłącznie w dniu publikacji niniejszego fragmentu Informacji Prasowej i mogą ulec zmianie bez uprzedzenia. Poza przypadkami wymaganymi przez obowiązujące prawo lub obowiązujące zasady każdej giełdy, na której nasze papiery wartościowe mogą być przedmiotem obrotu, nie mamy zamiaru ani obowiązku aktualizowania informacji dotyczących przyszłości.

 

  1. Wzrost wolumenów Mondial Relay liczony na podstawie danych z 2021 r. zaraportowanych przez Grupę InPost. Wyniki Mondial Relay są konsolidowane od 1 lipca 2021 r.

Czytaj więcej